Poveži se s nama

Tehnomanija

Riješen misterij bizarnog zapetljanog objekta na Marsu

Objavljeno

Rover Perseverance već oko godinu i pol patrolira Crvenim planetom i na Zemlju šalje brojne fotografije Marsa. Među tim fotografijama prošli mjesec pažnju je privukla snimka neobičnog zapetljanog objekta poput nekakve špage, a čak niti u NASA-i nisu na početku sa sigurnošću mogli reći o kakvom je objektu riječ.

Iako smo već tada mogli pročitati da je možda riječ o dijelovima letjelice koji su se prilikom slijetanja raspršili površinom Marsa, sve do sada nije bilo službenog objašnjenja o porijeklu tog objekta. Ovaj mjesec iz NASA-e su potvrdili da je riječ o ostacima letjelice iz misije s kojom je rover stigao na Mars.

Konkretno, na fotografiji se nalazi poliestersko vlakno koje se koristi kao mreža u termo dekama i koje je zaduženo za regulaciju temperature opreme. Iako to vlakno ne bi trebalo predstavljati problem, NASA-ini stručnjaci ipak su zabrinuti. Naime, jedan od zadataka rovera Perseverance jest skupljati uzorke tla s Marsa i staviti ih u posebne tube. Te tube bi se, u sklope veće i iznimno kompleksne svemirske misije u kojoj sudjeluju NASA-a i ESA, tijekom sljedećeg desetljeća trebale prebaciti na Zemlju.

Potencijalni problem sa svemirskim smećem na marsovskoj površini jest što bi ono moglo dovesti do kontaminacije tla, odnosno uzoraka koji bi na kraju trebali završiti na našoj planeti. Ako do toga dođe, onda nećemo imati pravu sliku sastava tla s Marsa.

Oglas

Dok je fotografija poliesterskog vlakna s Marsa pažnju najviše plijenila zbog činjenice što nitko nije znao njen izvor, do sada se najspektakularnijom fotografijom s Crvenog planeta pokazala ona snimljena u travnju. Nju nije snimio Perseverance, već helikopter Ingenuity, a prikazuje ostatke letjelice s kojom su rover i helikopter stigli na Mars, a čak se vidi i padobran s kojim je sletjela.

Snimke s Marsa (Foto: NASA/JPL-Caltech)

Izvor: Business Insider

Oglas

Društvene mreže

Influenseri gube svoj marketinški utjecaj globalno, prati li BiH taj trend ili i dalje vjeruje „one man show“ promociji

Objavljeno

Piše

Marketing trendovi se sve više mijenjaju na svjetskom i regionalnom tržištu, pa se tako i promocija proizvoda sve više seli na društvene mreže, uz kreiranje dinamičnijeg i zabavnijeg sadržaja, koji će privući pažnju publike i povećati prodaju proizvoda. Sve dominantniji u ovom segmentu su mnogobrojni bh. influenseri, koji kreiraju visokobudžetne online video kampanje za različite domaće, regionalne i svjetske brendove.

Sve više su u fokusu video kampanje, koje izazivaju emociju, dovoljno su duhovite, empatične, ali i zabavne, te imaju kvalitetan scenario, kao i postprodukciju. Trend angažovanja velikih marketinških agencija, zamijenio je trend angažovanja influensera, koji će pružiti klijentu kvalitetnu ideju za promociju, produkciju sadržaja, ali i na kraju veliki domet i vidljivost plasiranog sadržaja.

FILE PHOTO: Silhouettes of mobile users are seen next to a screen projection of Instagram logo in this picture illustration taken March 28, 2018. REUTERS/Dado Ruvic/Illustration

Influenseri kao mini agencije

Vremenom su influenseri postali mini agencije, koji imaju svoje timove saradnika za produkciju i kreiranje konkretnih video sadržaja, koji su postali konkurentni klasičnim marketinškim kampanjama.

Od influensera se sada traži konkretna ideja, oformljavanje tima za produkciju sadržaja, nadgledanje produkcije i preuzimanje kompletne uloge mini kreativne agencije. U ovom slučaju agencije su uglavnom koordinatori između klijenta i influensera ili naručioci usluga od samog kreatora sadržaja.

Online prodaja u sve većem porastu u našoj zemlji

Porast online prodaje u našoj zemlji i pokretanje sve više webshop-ova dovelo je do toga da se aktivacije usmjeravaju na konkretne rezultate, uz mjerljive parametre, koje influenseri mogu da ponude. Tako danas, pojedini influenseri uz promo kod koji dobiju od pojedinih brendova mogu da obezbijede direktnu prodaju, koja daje dodatni kredibilitet i realan povrat uloženih sredstava u promotivnu aktivnost.

Oglas

U ovom segmentu oglašavanja najviše sredstava izdvajaju kompanije koje su dio beauty i modne industrije, različite farmaceutske kompanije, zdrava hrana, suplementacija i sportska oprema. Ovaj dio ponude je i najzastupljeniji u segmentu online prodaje, koja postavlja nove standardne kupovine i na domaćem tržištu.

Budućnost nam sasvim sigurno donosi sve veći fokus na online prodaju, dok će standardni prodajni objekti postati svojevrsni showroom prostori, gdje će se proizvodi moći probati, pogledati, ali ne i nužno kupiti. Nekoliko klikova pametnim telefonom dijeli nas od naručivanja proizvoda, pa do dostave na kućnu adresu, uz dodatne popuste i pogodnosti, koje su čak i veće nego u prodajnom objektu, što ovu opciju čini još atraktivnijom.

Influenseri – kreatori sopstvenih modnih brendova

Influenseri su i u ovom segmentu bili svojevrsni lideri, kako na svjetskom, tako i na domaćem tržištu, pa je sve više njih kreiralo sopstvene robne marke i brendove, koji su zauzeli važnu poziciju u online prodaji. Samo mali dio njih se odvažio za pokretanje fizičkih prodajnih objekata.

Tako se danas lansiranje novih kolekcija prati sa posebnom pažnjom online zajednice, kada je potrebno svega nekoliko sati da se svi dostupni proizvodi u potpunosti rasprodaju.

Oglas

Tradicionalni način prodaje sve više mijenja, a brendovi imaju novi poredak vrijednosti proizvoda na tržištu, koji se mjeri koliko se o njemu priča u digitalnom prostoru.

Promjena u online prostoru je jedina konstanta

Ipak, trendovi se mijenjaju, te su predviđanja da će u narednim godinama doći do prezasićenja sadržajem kojim smo svakodnevno preplavljeni i preporukama od strane influensera na globalnom nivou. Angažman promo lica za potrebe promocije na društvenim mrežama na globalnom nivou je već ove godine u padu za 3%, što polako ukazuje i na sve manje angažmana influensera na svjetskom nivou. Pred nama je po ekonomskim pokazateljima godina stabilizacije, te će se mnogo više sredstava u narednim mjesecima izdvajati za različite promotivne aktivnosti. Možemo zaključiti da je protekli period kada su troškovi bili redukovani iziskivalo jeftinije načine promocije, te su u ovom slučaju influenseri bili idealan izbor „one man show propagande“.

Angažovanje agencija sa dugogodišnjim iskustvom u kreiranju velikih marketinških priča je bio i ostao imperativ ozbiljnih kompanija, koje posluju na domaćem, regionalnom i svjetskom tržištu, te se ove aktivnosti neće tek tako promijeniti. Kredibilitet koji nose veliki timovi stručnjaka su uvijek prvi izbor za 360 marketinški pristup.

Prehrambena industrija našla novu nišu za promociju novih proizvoda

Plasiranje novih proizvoda na tržište u segmentu prehrambenih proizvoda sve više prati saradnja sa influenserima kroz video sadržaje, koji izazivaju vještačku euforiju oko određenih proizvoda, pa se tako ekskluzivno pripremaju degustacije isključivo za influensere, koji otkrivaju nove okuse za javnost. Veoma često proizvodi se plasiraju nešto kasnije, kako bi se desila velika potražnja novih proizvoda u hipermarketima i interesovanje potrošača, te dodatna interakcija i upiti oko dostupnosti u prodaji.

Oglas

Ovaj vid promocije je posebno fokusiran na TikTok i „new age“ generacije, koje su i najčešće konzumenti ovakve vrste sadržaja, ali i najviše slušaju preporuke koje im se plasiraju.

Prodaja definitivno evoluira, a fokus na online prodaji nas tek očekuje.

Bitno je napomenuti da je itekako teško naći pravog brend ambasadora za određeni brend, te u ovom slučaju nije svako promotivno lice – influenser idealan za našu marketinšku priču. Ovakva marketinška strategija traži ozbiljnu analizu tržišta, navika potrošača, ali i influensera, te dobra podudarnost vrijednosti koje dijeli brend i određeni brend ambasador, kako bi se dobili očekivani rezultati.

Za Forbes BiH piše Bojan Dragišić, PR i marketinški strateg

Oglas

Nastavi čitati

Scena

IT dan MoStart konferencije: Od studentskih projekata do svjetskih IT tvrtki

Objavljeno

Piše

Treći, ujedno i posljednji dan MoStart konferencije posvećen razmatranju trendova i inovacija u IT industriji okupio je stručnjake  iz različitih segmenata IT sektora koji su imali priliku razmijeniti iskustva i znanja o najnovijim tehnološkim dostignućima i budućnosti industrije.  Kroz zanimljiva predavanja, panele i intervjue govorilo se o plaćama IT-jevaca, kako postići milijunski doseg na LinkedInu i jesmo li zaista genijalci na globalnoj IT sceni.

Jedan od uvodničara bio je Zlatko Hrkać, suosnivač i CEO Sofascorea koji je zanimljivim predavanjem Od Olivera Dragojevića do 25M korisnika predstavio razvoj i rad Sofascorea, sportske platforme za napredne sportske statistike koja prati rezultate profesionalnih liga. Pored inspirativne priče o Sofascoreu, Hrkać je sudionicima poručio da ne postoji univerzalni recept za uspjeh, da treba biti uporan i prepoznati svoju priliku jer svako vrijeme nosi svoju priliku.

Zanimljiv panel program 

U današnjem digitalnom dobu, tehnološka industrija predstavlja jedno od najdinamičnijih područja globalnog svijeta. O tome jesmo li kao zajednica genijalci na globalnoj IT sceni govorili su panelisti Hrvoje Ćosić (Aircash), Nikola Vrdoljak (404), Marko Laco (ITO Mostar), Dženan Lojo (TIS Grupa), uz moderatora Petra Štefanića. ”Čovjek je proizvod tri faktora O: odgoj, obrazovanje i okolina. Ljudi u našoj regiji imaju kulturu koja ih formira, završavaju studije koji su na svjetskoj razini, ali je okolina ono što nas koči. Okolina na našim područjima treba najveću prilagodbu na izazove koji nam dolaze, da bi bili iznad prosjeka u ovoj genijalnosti”,  zaključio je na kraju panela Marko Laco, CEO ITO u Mostaru.

Oglas

U svijetu start up projekata, gdje ideje postaju stvarnost, inspirativni primjeri iz prakse mogu osvijetliti put prema uspjehu. Mustafa Toroman i Zlatko Kovačić, dva izuzetna poduzetnika, podijelili su svoje iskustvo o transformaciji svojih ideja u ozbiljne biznise. Moderator panela ”Eureka moment”, Bojan Mušćet omogućio je publici da kroz pitanja i razgovor s panelistima zavire u procese i izazove s kojima su se susretali poduzetnici u izgradnji svojih start up projekata. Interaktivno iskustvo panela “Eureka moment” nije samo pružilo uvid u put poduzetnika od ideje do realizacije, već je i inspiriralo publiku da sanjaju veliko i da hrabro krenu u ostvarenje svojih start up snova.

Tematska predavanja i intervju

U svjetlu brzog tehnološkog razvoja i sveprisutne digitalizacije, pitanje sigurnosti podataka postaje sve važnije, stoga je Alan Đurić, ugledni IT stručnjak i izvršni direktor tvrtke Wire, istaknuo je ovu temu kroz svoje izuzetno zanimljivo predavanje na primjeru njemačke vlade predstavio važnost sigurnosti podataka. ”Znanje i proizvode morate stalno unaprjeđivati te korisnicima konstantno nuditi bolje iskustvo korištenja usluga koje isporučujete”,  istaknuo je Đurić.

S druge strane Dragan Petric, influencer i urednik najpoznatijeg tehnološkog web portala u regiji Bug.hr, govorio je o poslovnim potencijalima koje nudi LinkedIn, kako ih najlakše i najbrže iskoristiti i kojim alatima se služiti kako bi svoju aktivnost na LinkedInu pretvorili u otvaranje novih prilika, u izgradnju osobne prepoznatljivosti, u zaradu i u afirmaciju svojeg poslovnog djelovanja, te o postizanju milijunskog dosega na LinkedInu. ”LinkedIn je društvena mreža na kojoj organski rast doseg je veći od broja pratitelja i broja konekcija koje imamo na svom privatnom profilu. Stoga, učinite nešto što nitko nije učinio. Predstavite se u stvarnom svjetlu, sa svojim individualnim karakteristikama te svojim jedinstvenim stilom”,  poručio je Petric.

Oglas

Posebno zanimljiv, bio je intervju s Tajanom Barančić, analitičarkom regionalnog IT tržišta s kojom je Petric razgovarao o plaćama IT-jevaca. Tajana je za današnje gostovanje napravila detaljnu analizu prosječne plaće u IT sektoru, te napravila usporedbu između Hrvatske i Bosne i Hercegovine.

”Kada razmišljamo o tome kuda idu plaće u budućnosti, mogu slobodno reći da globalno tržište neće dopustiti da su plaće u IT sektoru 3 do 4 puta veće od prosječnih plaća u nekoj državi. Gledajući razvijene države koje imaju veći standard, razlike u plaćama su vrlo manje. U zadnjih pet godina plaće u IT sektoru u Hrvatskoj su porasle za 40%, a u BiH za 68%”, istaknula je Barančić.

Blitz-Pitch

U završnom dijelu MoStart konferencije predstavljene su inovativne studentske ideje i projekti. Ova inspirativna sesija predstavila je neke od najkreativnijih i najambicioznijih studentskih projekata koji su proistekli iz mladih umova, pokazujući da budućnost tehnoloških inovacija leži u rukama mladih. MoStart konferencija nije samo bila platforma za razmjenu znanja i iskustava, već i za poticanje kreativnosti mladih generacija.

Oglas

Ova sesija posvećena studentskim idejama i projektima naglasila je važnost podrške, mentorstva i prilika za mlade inovatore kako bi ostvarili svoje potencijale i doprinijeli napretku društva u digitalnom dobu.

IT dan, kao posljednji od tri dana međunarodne MoStart konferencije bio je dinamičan i inspirativan događaj koji je okupio širok spektar stručnjaka, poduzetnika i entuzijasta iz IT industrije, pružajući im priliku da se povežu i inspiriraju za daljnji rad.

Nastavi čitati

BiH

MoSTART: Inovacije i primijenjena umjetne inteligencije u službi znanosti

Objavljeno

Piše

Znanstveni dan drugogInovacije i primijenjena umjetne inteligencije u službi znanosti izdanja međunarodne konferencije o digitalnoj transformaciji u obrazovanju i primjenama umjetne inteligencije (UI) MoStarta održan je u četvrtak na Sveučilištu u Mostaru (SUM). Drugi dan konferencije MoStart, nudio je priliku profesorima, istraživačima i studentima doktorskih studija da kroz formate predavanja, panel rasprava i izlaganje znanstvenih radova razmijene iskustva te da saznaju o najnovijim trendovima i primijenjenim tehnologijama UI-a u okviru obrazovanja, istraživanja i znanosti. Tijekom Znanstvenog dana obuhvaćen je širok spektar znanstvenih tema temeljenih na tehnologiji, uključujući inteligentne sustave podučavanja, proširenu stvarnost u obrazovanju i robotiku u obrazovanju.

Sadržajan program drugog dana MoStart konferencije
Program znanstvenog dijela konferencije uključivao je radionicu pod nazivom „Unaprijeđena procjena znanja kroz obradu prirodnog jezika, konceptualne mape i tehnologiju digitalnih flash kartica“. Profesor dr. sc. Slavomir Stankov i docent dr. sc. Daniel Vasić vodili su studente doktorskih studija kroz inovativne pristupe u procjeni i unapređenju znanja. Kroz radionicu, fokusirali su se na implementaciju inovativnih pristupa u procjeni i unapređenju znanja, istraživali tri ključna alata u akademskom kontekstu: obradu prirodnog jezika, konceptualne mape i tehnologiju digitalnih flash kartica. Docent Vasić ističe kako su, unatoč različitim UI resursima, nastavnici i dalje nezamijenji dio poručavanja. „Obrada prirodnog jezika je područje koje nas intrigira već deset godina, no s pojavom alata generativne umjetne inteligencije, vidimo drastične promjene. Važno je napomenuti da su alati sami po sebi samo alati. Njihova prava vrijednost dolazi kroz njihovu primjenu i doprinos društvu. Bitno je razumjeti da nitko ne može učiti umjesto vas, učenje je osobni proces koji zahtijeva aktivno sudjelovanje pojedinca. U tom kontekstu, primjena alata UI u okviru on-line učenja može biti korisna, ali ne zamjenjuje ulogu pojedinca u vlastitom obrazovanju”, kazao je Vasić tijekom radionice.

Vasić kao koordinator Znanstvenog dana na konferenciji osvrnuo se na cjelokupan dan posvećen znanosti kazavši kako je izuzetno zadovoljan ovogodišnjim odazivom te kako se nada da su sudionici današnjeg dana imali pozitivna iskustva obzirom da je program bio sadržajan i zanimljiv. „Drugi dan konferencije MoStart smo otvorili vrlo intrigantnim predavanjem prof. dr. sc. Koiti Hasida, umirovljenog profesora sa Sveučilišta u Japanu, a program je uključivao i radionicu za studente doktorskih studija, panel raspravu na temu razotkrivanja izazova i mogućnosti primjene UI u nastavnom procesu te prezentacije znanstvenih radova. Također, moram naglasiti da su radovi prošli kroz strogi proces recenzije te da će oni najbolji biti objavljeni uz podršku izdavača Springer i indeksirani u prestižnoj Scopus bazi. Smatram da smo na taj način pružili dodanu vrijednost i podigli istraživačku ljestvicu na višu razinu“, zaključio je Vasić.

Profesor Koiti Hasida sa Sveučilišta u Tokiju sudionicima je prikazao kako integracija grafova u obrazovne procese može značajno unaprijediti sposobnost kritičkog razmišljanja kod studenata. Profesor Hasida predstavio je niz studija koje pokazuju kako grafovi, koji vizualno prikazuju odnose i podatke, omogućavaju studentima da brže razumiju složene koncepte velikih baza podataka te razvijaju sposobnost analize i sinteze informacija. Osim toga, naglasio je da korištenje grafova kao alata ne zahtijeva dodatne financijske investicije, što ih čini izuzetno privlačnima za obrazovne institucije koje teže optimizaciji svojih resursa. Predavanje je također obuhvatilo praktične primjere kako se slične metode mogu primijeniti i u online učenju, što je posebno relevantno u kontekstu sve veće popularnosti digitalnih obrazovnih modela.

Oglas

Globalna prepoznatljivost uz Springer
Tijekom ovogodišnjeg Znanstvenog dana Mostart konferencije dio programa bio je posvećen izlaganjima prihvaćenih znanstvenih radova, a organizatori su i ove godine naglasili značaj znanstvenog doprinosa i kvalitete predstavljenih radova. Kao i prethodne godine, autori najboljih radova imat će priliku da svoje radove objave kao dio prestižne serije knjiga „Komunikacije u računarstvu i informatici“, koju izdaje renomirani izdavač Springer. Osim objavljivanja u seriji knjiga, najbolji radovi također imaju mogućnost za objavu u uglednom časopisu SN Computer Science, također izdavačke kuće Springer. Ova dvostruka prilika za međunarodnu vidljivost dala je autorskim timovima dodatni poticaj i vrijednost u predstavljanju znanstvenih spoznaja što je pokazatelj da konferencija nastavlja promicati visoke standarde u znanstvenim istraživanjima nudeći istraživačima vrijednu platformu za razmjenu znanja i ideja. Uz to, suradnja s Springerom otvara vrata međunarodnom priznanju i pristupu širokoj znanstvenoj zajednici, što predstavlja znatan doprinos karijerama znanstvenika i istraživača.

Nastavi čitati

Scena

Olakšano korištenje ChatGPT-a

Objavljeno

Piše

U sklopu svoje strategije proširenja dostupnosti AI alata, OpenAI je najavio da se ChatGPT od sada može koristiti bez prijave u korisnički račun.

Više od 100 milijuna ljudi u 185 zemalja tjedno koristi ChatGPT kako bi naučili nešto novo, pronašli kreativnu inspiraciju i dobili odgovore na svoja pitanja. Od danas možete koristiti ChatGPT, bez potrebe za prijavom. Ovo uvodimo postupno, s ciljem da AI učinimo dostupnim svima koji žele znati više, priopćili su iz OpenAI-ja.

Ipak, treba imati na umu da izrada računa za korištenje ChatGPT-a donosi dodatne pogodnosti, kao što je, primjerice, mogućnost bilježenja interakcije korisnika s chatbotom, povratak na stare upite, dijeljenje razgovora te korištenje glasovnih naredbi, prenio je Bug.hr.

Nastavi čitati

BiH

Zbog iznimnog interesa, Eronet produžio akciju Duple gige dvije godine!

Objavljeno

Piše

Zbog iznimnog je interesa Eronet produžio akciju Duple gige dvije godine! za nove korisnike SMART tarifa koji potpišu novi ili produlje postojeći ugovor na 24 mjeseca, uz kupnju mobilnog uređaja na rate.

Ako iskoriste tu posebnu pogodnost, korisnici dobivaju svojevrsnu tarifu unutar tarife, koja omogućava uživanje u mobilnom internetu s uključenih dvostruko više gigabajta internetskog prometa iduća 24 mjeseca. Primjerice, korisnici SMART Surf tarife tako će, umjesto 25 GB, dobiti čak 50 GB interneta mjesečno, što znači da u roku dvije godine na raspolaganju imaju nevjerojatnih 1 terabajt i 200 GB uključenog internetskog prometa.

Akcija se može iskoristiti do kraja 4. mjeseca 2024. godine, a vrijedi za sve SMART tarife, osim tarifa SMART Cool i SMART Max.

Inače, Eronetu je nedavno potvrđen status najbrže mobilne mreže u BiH za 2023. godinu. Priznanje dodjeljuje kompanija Ookla®, globalni lider u testiranju i analizi interneta.

Oglas

Više informacija o ponudi koja se ne propušta, SMART tarifama, dodatnim gigabajtima i ponudi uređaja na www.hteronet.ba

 

Nastavi čitati

Scena

WhatsApp uvodi poboljšanu opciju koja će značiti korisnicima: Evo što više nećete moći uraditi

Objavljeno

Piše

Najrašireniji chat servis na svijetu WhatsApp novim potezom dodatno pojačava zaštitu privatnosti korisnika. Odsad ćete do tuđe profilne slike ipak nešto teže.

Kompaniji Meta može se prigovoriti puno toga, ali ne i da marljivo praktički iz mjeseca u mjesec poboljšavaju WhatsApp.

Podsjetimo WhatsApp su 2009. osnovala dva bivša Yahooovca Brian Acton i Jan Koum, a njihova aplikacija za chat i komunikaciju munjevito se raširila po svim mobilnim platformama. Brian i Jan 2019. ipak nisu odoljeli 19 milijardi dolara (33,97 milijardi KM), kojem je ponudio tada Facebook, danas poznat kao Meta.

U međuvremenu, WhatsApp se konstantno poboljšava novim funkcijama i mogućnostima, ali i sigurnošću i zaštitom privatnosti. Dobili smo glasovne poruke i videopozive, glasovne pa i videoporuke, a dijeliti možemo datoteke do 2 GB.

Oglas

Nedavno je lakše i prenositi poruke s Androida na iPhone i obrnuto.

Sad uvode novu funkciju, a tiče se upravo zaštite privatnosti. Naime, već se neko vrijeme iz WhatsApp-a ne mogu preuzimati tuđe profilne slike. Sad su onemogućili i screenanje. Drugim riječima, pokušate li otvoriti nečiju WhatsApp profilnu fotografiju i snimiti ekran, nećete to moći.

Oni, kojima je baš stalo do tuđe profilne slike i dalje će naravno tuđu profilnu fotografiju moći fotkati drugim telefonom. Ostaje i opcija snimanja ekrana na WhatsApp Webu. Sa zanimanjem, čekamo koju će to novu opciju dobiti WhatsApp, javlja Smartphone Hrvatska.

Oglas

Nastavi čitati

Scena

Osuđen jer je na ‘fejsu’ policajce nazvao idiotima

Objavljeno

Piše

Vlado (54) iz Koprivnice proglašen je krivim i osuđen jer je na Facebooku policiju nazvao idiotima.

Prema ovotjednoj presudi, on je u veljači 2020. godine u 9.31 sat narušavao javni red i mir na Facebook stranici Podravskog lista.

“U komentarima se registrirao preko Facebook stranice s komentarom na članak naziva ”Đurđevčani oprez! Policija je danas u akciji zbog dva detalja.” Napisao je komentar i time ga učinio javnim, a sadržaj istog je: “Ma daj neki su policajci ili policajke idioti!“

Dakle, omalovažavao je i vrijeđao službene osobe u vezi s vršenjem njihove službe”, naglasila je koprivnička prekršajna sutkinja.

Oglas

Navodi kako je “činjenično stanje dovoljno utvrđeno uvidom u izlist stranice članka te profilne fotografije s Facebooka, a iz navedenog je nedvojbeno vidljivo da je upravo Vlado počinio prekršaj budući da je vidljiva fotografija lica istog i zbog čega je nesporno utvrđen identitet osobe”.

Sutkinja ga je kaznila s 90 eura i mora platiti 30 eura prekršajnih troškova. Presuda je nepravomoćna, javlja Danica.hr.

Nastavi čitati

Gospodarstvo

Mostar dobiva prvu IT konferenciju- VISION DAYS.

Objavljeno

Piše

Od danas dostupne Early Bird kotizacije.

Konferencija VISION DAYS održat će se po prvi put u Mostaru 23. i 24.05.2024. u CineStaru, a tema prvog izdanja je „IT sigurnost je u vašim rukama“.

Namijenjena je prije svega IT Security stručnjacima ali i managementu svih kompanija, a sve sa ciljem da se omogući što bolje razumijevanje važnosti informacijske infrastrukture i njezine sigurnosti za uspješan rast i razvoj kompanija.

Ova dvodnevna konferencija ponudit će predavanja eminentnih stručnjaka sa višegodišnjim iskustvom u velikim IT korporacijama, kao i europskim i svjetskim projektima. U posebnom fokusu bit će regionalni IT stručnjaci i certificirani stručnjaci za Cyber Security.

Oglas

„Osmišljena je na način da sva predavanja budu zasnovana isključivo na CASE STUDY predavanjima eminentnih stručnjaka, sa posebno odabranim predavanjima iz dugogodišnjeg iskustva u struci“, ističu organizatori iz kompanije DNS IT Consulting and Services, iza kojih je dugogodišnje iskustvo u IT industriji i sudjelovanju u predavačkom dijelu sličnih konferencija u regiji.

Dolazak na ovu važnu konferenciju najavila su i mnoga poznata predavačka imena koja su svoje bogato iskustvo dijelila na pozornicama renomiranih konferencija, poput Microsoft Ignite-a, Vmware EXPO-a, TechED-a, pa sve do regionalnih IT konferencija Network, Sinergija, Advanced Technology Days i druge.

Ne propustite priliku biti dio ove prve IT konferencije u Mostaru i osigurati svoje mjesto po najpovoljnijoj cijeni, jer upravo danas su krenule rane prijave na VISION DAYS.

Early Bird kotizacije dostupne su po cijeni 250,00 KM + PDV sve do 10.02. putem službene stranice konferencije.

Oglas

Nakon ovog datuma cijene će biti veće, pa će Regular kotizacije iznositi 300, 00 KM + PDV (do 11.02.-10.05.), a Last Minute kotizacije 350,00 KM + PDV (11.05.-23.05.).

Konferencija će ponuditi 20-ak predavanja koja će se održavati istovremeno u dvije dvorane u CineStaru. Očekuje se kako će ih pratiti oko 250 sudionika iz cijele regije.

Budite dio ovog jedinstvenog IT događaja i unaprijedite svoje znanje kroz predavanja eminentnih IT stručnjaka.

VISION DAYS- dani koji se pamte!

Oglas

 

 

 

Oglas

Nastavi čitati

Promo

Prijavite se na program podrške digitalnoj transformaciji za mikro, mala i srednja preduzeća

Objavljeno

Piše

Centar za digitalnu transformaciju (CDT) Verlab Instituta u saradnji sa Njemačkim društvom za međunarodnu saradnju (GIZ), uputio je javni poziv kompanijama za učešće u novom “Programu podrške digitalnoj transformaciji za mikro, mala i srednja preduzeća 2024”.

Sektor MMSP imati će priliku da uz pomoć certifikovanih konsultanata unaprijedi poslovanje uvođenjem savremenih digitalnih alata.

“Digitalna transformacija je odlična prilika za mikro, mala i srednja preduzeća da usvajanjem digitalnih tehnologija unaprijede svoje poslovanje, od inoviranja poslovnog modela, unapređenja poslovnih procesa, do kreiranja novih proizvoda ili usluga koje će im obezbijediti brzi rast. Posljedično, kompanije mogu očekivati unapređenje svoje konkurentske prednosti i osvajanje novih tržišta”, ističe prof. dr. Lejla Turulja, konsultantica CDT-a Verlab Instituta.

Ko ima pravo na učešće

Pravo učestvovanja imaju sve kompanije iz Bosne i Hercegovine koje imaju između pet i 249 zaposlenih.

Oglas

Učesnici u konsultantskom programu dobijaju besplatnu izradu ekspertske analize od strane iskusnih i certifikovanih konsultanata, koja je prikaz trenutnog stanja kompanije, kao i analizu domena u poslovanju koje bi trebalo unaprijediti, i rad na detaljnoj strategiji razvoja kompanije u ključnim domenima kroz digitalnu transformaciju.

Bespovratna subvencija do 5.000 KM

“Učesnici programa podrške dobijaju besplatnu ekspertsku analizu i konsultantsku podršku certifikovanih konsultanata, podršku u razvoju strategije digitalne transformacije, te subvenciju do 5.000 KM od strane CDT-a, u slučaju investicije ukupne vrijednosti 10.000 KM, za realizaciju prvog projekta koji će doprinijeti digitalnoj transformaciji kompanije”, ističe dr. Lejla Gurbeta Pokvić, direktorica Verlab Instituta.Također, kompanijama je obezbijeđena supervizija procesa implementacije rješenja, nakon što je strategija usaglašena i dogovorena između kompanije i konsultanta.

Kompanije mogu podnijeti prijave putem popunjavanja upitnika Digitalne konkurentnosti na web stranici Centra za digitalnu transformaciju Verlab Instituta i slanjem potrebne dokumentacije iz poziva na email info@verlabinstitute.com.

Oglas

Javni poziv je otvoren do 25. januara 2024. godine. Programa podrške digitalnoj transformaciji 2024. Centra za digitalnu transformaciju Verlab Instituta podržan je od strane Evropske unije i Ministarstva za ekonomsku saradnju i razvoj Savezne Republike Njemačke (BMZ), te Njemačkog društva za međunarodnu saradnju (GIZ).

Program podrške i trening konsultanata odvija se uz podršku Centra za digitalnu transformaciju (CDT) Srbija. Za više informacija o pozivu i prijavi, posjetite sljedeću stranicu.

Nastavi čitati

Najnovije vijesti

BiHprije 2 sata

Obavijest građanima iz Uprave za indirektno oporezivanje BiH

Nakon što je 01.01.2014. godine stupio na snagu Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o postupku neizravnog oporezivanja, po prvi od uspostave Uprave za neizravno...

Društvoprije 2 sata

Posljednji nastavni dan maturanata KŠC”Petar Barbarić” – Gimnazija Travnik

Maturanti gimnazije, 4.a i 4.b odjela KŠC”Petar Barbarić” – Gimnazija Travnik , posljednji dan nastave proveli su u opuštenoj atmosferi u...

Društvoprije 2 sata

Općinski sud u Travniku: Uspješno realiziraju projekt s pravosuđem Kraljevine Švedske

Općinski sud u Travniku bio je domaćin sastanka na kojem su sudjelovali predstavnici VSTV-a i Švedske sudske administracije, te projektni...

BiHprije 4 sata

U Mostaru održan sastanak Uprava javnih poštanskih operatera u BiH

Predstavnici Uprava tri bh. javna poštanska operatera, HP Mostar, BH Pošte i Pošte Srpske održali su zajednički sastanak u Mostaru...

BiHprije 5 sati

Mini godišnji: Gužve na granicama

Brojnima u našoj zemlji posrećilo se da predstojeće praznike spoje sa vikendom. Mini godišnji tako mnogi namjeravaju iskoristiti izvan granica...

BiHprije 7 sati

Ovo su nova kadrovska rješenja Vlade Federacije BiH

Vlada Federacije BiH je na prijedlog Federalnog ministarstva financija donijela zaključak kojim se utvrđuje prijedlog za imenovanje Jelke Milićević za...

Društvoprije 10 sati

Osnivanje Turističke zajednice Novi Travnik: Korak naprijed ka razvoju i promociji turizma

Turistička zajednica Općine Novi Travnik osniva se radi razvoja i promocije turizma na području Općine, te gospodarskih interesa pravnih i...

Sportprije 12 sati

Hajduk uputio poziv na glavnu skupštinu. Mijenja se službeni naziv kluba

HAJDUK je uputio službeni poziv dioničarima kluba za sudjelovanje na glavnoj skupštini društva koja će se održati 6. lipnja u...

Oglas
Oglas
LM