Poveži se s nama

Gospodarstvo

Izgradnja plinovoda Zenica-Travnik u završnoj fazi

Radovi na izgradnji plinovoda Zenica – Travnik, uz neznatna kašnjenja, u završnoj su fazi.

Objavljeno

Radovi na izgradnji plinovoda Zenica – Travnik, uz neznatna kašnjenja, u završnoj su fazi.

Izgradnjom ovog infrastrukturnog objekta od interesa za Federaciju, Javno poduzeće BH Gas nastavlja s realizacijom razvojnih projekata plinske mreže u BiH, što će u konačnici doprinijeti priključenju BiH u regionalne i europske plinske koridore.

Na gradilištu budućeg plinovoda Zenica – Travnik dužine 36 kilometara sa odvojcima za Busovaču i Travnik, u dužini od oko tri i četiri kilometra intenzivno se radi. Više od 30 kilometara plinovoda je već pod zemljom. “Teren je bio izuzetno težak zbog strmina, imali smo ih 26 i morali smo primjenjivati specijalne tehnologije kako bismo ih savladali”, rekao je Dubravko Kamenečki, glavni inženjer projekta.

U međuvremenu, gradi se i pet nadzemnih objekata, a posebno je izazovan poduhvat podvlačenja plinovoda ispod korita rijeke Bosne. „Veoma smo zadovoljni kvalitetom radova, jedini nam je problem lokalna zajednica gdje jako sporo idu rješenja imovinsko-pravnih odnosa. Imali smo preko 1.000 parcela za eksproprijaciju i to se moralo uraditi u jednoj godini“, izjavio je Adnan Kreso, v.d. direktora JP BH Gas, za Federalnu televiziju.

Oglas

Ovo je projekt od interesa za Federaciju vrijednosti oko 40 miliona maraka, od čega su 32 miliona kreditna sredstva Evropske banke za obnovu i razvoj, a ostatak sredstva Javnog poduzeća BH Gas.

Oglas

BiH

Lidl počeo gradnju objekta u Mostaru, završetak se očekuje krajem godine

Objavljeno

Piše

Lidl je počeo gradnju objekta i u Mostaru. Ova kompanija će imati trgovine širom Bosne i Hercegovine i trebale biti u svim mjestima koja imaju više od 30 tisuća stanovnika, a planira investirati oko milijardu KM i zaposli oko dvije tisuće ljudi.

Lidl trgovina će biti završena sredinom studenog ove godine, sudeći prema tabli na gradilištu u Centru 2 u Mostaru. LIDL je globalno prisutan lanac supermarketa koji se ističe svojom kombinacijom povoljnih cijena i visokokvalitetnih proizvoda.

Njihove trgovine nude raznolik asortiman proizvoda, uključujući svježe namirnice, prehrambene proizvode, kućanske potrepštine i odjeću. Osim toga, LIDL često nudi i posebne akcije i promotivne ponude koje privlače mnoge kupce. Svojim praktičnim rasporedom trgovina i pažljivo odabranim proizvodima, LIDL je postao omiljeni izbor za mnoge potrošače koji traže dobar omjer cijene i kvalitete. Kompanija se uveliko sprema za početak rada na našem tržištu.

U izgradnji je nekoliko objekata, a proces zapošljavanja je u punom zamahu. Trgovina će se graditi na lokaciji gdje je nekada bio vodeće mlinsko-pekarsko poduzeće u Hercegovini i Mostaru Žitopromet, a u sklopu izgradnje novog stambeno-poslovnog kompleksa “Projekt C2” koji uključuje izgradnju dvije stambeno poslovne zgrade.

Oglas

Prema najavama, Lidl će imati trgovine širom Bosne i Hercegovine i trebale biti u svim mjestima koja imaju više od 30 tisuća stanovnika, a planira investirati oko milijardu KM i zaposli oko dvije tisuće ljudi. Lidl je u Bosni i Hercegovini registriran još 2021. godine, a u razdoblju do danas njemačka kompanija je angažirala više od 100 radnika, a osnivački kapital kompanije iznosi 284,5 mil KM, odnosno preko četvrtine milijarde maraka.

Pokrenuli su gradnju velikog logističkog centra u Lepenici kod Kiseljaka i započeli izgradnju marketa u Sarajevu, Gračanici, izgradili objekt u Bijeljini te s radovima započeli u Mostaru.

Nastavi čitati

BiH

Ogroman pad industrijske proizvodnje u Federaciji BiH

Objavljeno

Piše

Ukupna industrijska proizvodnja u Federaciji Bosne i Hercegovine u ožujku 2024. godine, u usporedbi s prethodnim mjesecom, smanjila se za 7,5 posto, a u usporedbi s ožujkom 2023. godine, smanjila se za 9,3 posto.

Prema GIG agregatima, u ožujku u usporedbi s veljačom 2024., Netrajni proizvodi za široku potrošnju povećali su se za 0,6 posto. Trajni proizvodi za široku potrošnju smanjili su se za 14,1 posto, intermedijarni proizvodi smanjili su se za 12,9 posto, energija je smanjena za 6,5 posto, a kapitalni proizvodi smanjili su se za 2,2 posto.

Na godišnjoj razini, u ožujku 2024. u usporedbi s istim mjesecom prošle godine, kapitalni proizvodi povećali su se za 1,7 posto. Trajni proizvodi za široku potrošnju smanjili su se za 25,6 posto, intermedijarni proizvodi smanjili su se za 11,4 posto, energija je smanjena za 9,2 posto, a netrajni proizvodi za široku potrošnju smanjili su se za 3,3 posto, prema podacima Federalnog zavoda za statistiku.

Prema područjima KD BiH 2010., sezonski prilagođena proizvodnja u ožujku 2024. u usporedbi s prethodnim mjesecom, u vađenju ruda i kamena smanjila se za 9 posto, u Prerađivačkoj industriji smanjila se za 8,2 posto, a u proizvodnji i opskrbljivanju električnom energijom i plinom smanjila se za 4,6 posto.

Oglas

Na godišnjoj razini, u ožujku 2024. u usporedbi s istim mjesecom prošle godine, industrijska proizvodnja u vađenju ruda i kamena smanjila se za 12,5 posto, u prerađivačkoj industriji smanjila se za 9,2 posto, a u proizvodnji i opskrbljivanju električnom energijom i plinom smanjila se za 8,3 posto.

Nastavi čitati

Gospodarstvo

Sarajevski kiseljak pokreće ‘Future Chefs’ kuharsko takmičenje među srednjoškolcima

Objavljeno

Piše

Sarajevski kiseljak je pokrenuo inicijativu “Future Chefs” – kuharsko takmičenje namijenjeno mladim talentima iz cijele zemlje. Saradnja i učešće srednjih ugostiteljskih škola iz Hadžića, Mostara i Banje Luke otvara novo poglavlje u promociji i očuvanju tradicionalne bosanskohercegovačke kuhinje, istovremeno potičući inovacije i kreativnost među mladim kuharima. Projekat pruža priliku srednjoškolcima da se, uz podršku svojih mentora – profesora, okušaju u pripremi predjela, glavnog jela i deserta, dajući tradicionalnim receptima moderni zaokret uz korištenje Sarajevskog kiseljaka kao posebnog sastojka. Za učešće, svaka od škola dobiva financijska sredstva za nabavku opreme za rad škole, dok će pobjednička ekipa primiti dodatna sredstva, potičući tako daljnji razvoj mladih talenata.

„Projekat “Future Chefs” predstavlja prirodni tok djelovanja Sarajevskog kiseljaka koji je neizostavni dio svakodnevnice, života i kulinarskog nasljeđa Bosne i Hercegovine. Ovaj projekat je prilika da se budući kuhari istaknu, eksperimentiraju i pokažu kako tradicionalna jela mogu dobiti novi život kroz inovativne pristupe. Još od 1891. godine, Sarajevski kiseljak je neizostavan dio naših trpeza širom zemlje. Za nas, podrška obrazovanju i razvoju mladih talenata nije samo ulaganje u budućnost gastronomije, već i u budućnost našeg društva. Radujemo se što će učenici iz Hadžića, Mostara i Banje Luke, imati priliku, da van okvira škole, široj publici pokažu svoje vještine“, izjavio je Stipe Bevanda, direktor Sarajevskog kiseljaka.

Jedinstvenu kulinarsku priču “Future Chefs” i takmičenje mladih kuhara moguće je pratiti na društvenim mrežama Sarajevskog kiseljaka: Facebooku, Instagramu i YouTube kanalu te tako podržati novu generaciju budućih kuhara.

 

Oglas

 

Nastavi čitati

BiH

Zenički privrednik otvorio 50 radnih mjesta: ‘Kad bismo radili kao Nijemci, imali bismo više od njih’

Objavljeno

Piše

Ministar privrede Zeničko-dobojskog Samir Šibonjić sa saradnicima je posjetio kompaniju Mettalon Plast d.o.o Zenica. Riječ je o kompaniji koja se bavi proizvodnjom čeličnih konstrukcija, PVC i ALU stolarije, staklenih fasada, a uskoro pokreću i proizvodnju montažnih kuća.
Prije godinu dana vlasnik firme Asmir Pašanbegović posjetio je Ministarstvo privrede i najavio investiciju u visini od milion KM. Ovih dana investicija je uspješno realizirana, a posao će dobiti novih 50 radnika.

– Prije tačno godinu dana, razgovarali smo u Ministarstvu privrede o ovoj značajnoj investiciji, a danas smo se i sami mogli uvjeriti u njenu realizaciju. Tada sam rekao da je Mettalon Plast kompanija čiji su menadžeri naši mladi poduzetnici, i kao takvi su budućnost naše privrede. Ovo je dokaz da smo kao kanton stub razvoja privrede Bosne i Hercegovine. Posebno raduje da će uz nešto više od sadašnjih 20, novom investicijom biti kreirano 50 novih radnih mjesta. Čestitam investitoru na ovom velikom uspjehu a radnicima i menadžmentu želim sve najbolje u postizanju njihovih poslovnih ciljeva – rekao je Šibonjić.

Dodao je da u Zeničko-dobojskom kantonu imamo izvrsne ljude, a raspolažemo i obimnim prirodnim resursima.

– U Ministarstvu privrede smo pripremili niz mjera koje će unaprijediti poslovni ambijent, i zato smo na putu da u regionalnim okvirima budemo među najkonkurentnijim kada je riječ o investicijama i razvoju poduzetništva – kazao je tom prilikom ministar Šibonjić.

Oglas

Vlasnik Asmir Pašanbegović, istakao je da kompanija, pored domaćeg tržišta izvozi svoje proizvode i na tržište Evropske unije, prije svega na tržišta Njemačke, Italije, Slovenije i Hrvatske.

– Mettalon Plast d.o.o. Zenica uspješno sarađuje sa renomiranim brendovima iz oblasti metaloprerade i građevinarstva kao što su Schüco, Sigenia, Inoutic, Feal, GU, Würth i mnogi drugi. Veoma smo zadovoljni saradnjom sa Vladom ZDK, proširujemo svoje kapacitete i želimo ulagati u BiH, a time uposliti nekoliko desetina novih radnika. A što se tiče nas i svih naših radnika, kada bi mi radili kao što radimo u Njemačkoj po 12 ili više sati, imali bi više od njih – kazao je Pašanbegović.

Nastavi čitati

Gospodarstvo

United Group B.V. nastavila uspješan rast u 2023. s rekordnim rezultatima

Objavljeno

Piše

Konsolidirani prihod Grupe za fiskalnu 2023. godinu povećan je 7% na godišnjem nivou na 2.791 milion eura
Konsolidirani prilagođeni EBITDAal Grupe se povećao 7% u fiskalnoj 2023. godini na 988 milliona eura

24. april 2024. – United Grupa (UG), vodeća multi-play telekomunikacijska i medijska kompanija u Jugoistočnoj Evropi, postigla je rekordne finansijske rezultate za finansijsku 2023. godinu. Grupa je ostvarila rast od 7% u prihodima i EBITDAal na 2.791 miliona eura odnosno 988 miliona eura. Prilagođavajući se utjecaju prodaje portfelja tornjeva u augustu 2023. godine, Grupa je ostvarila organski rast EBITDAal od 10% u 2023. godini.
Uopšteno, sve poslovne jedinice Grupe ostvarile su snažan organski rast prihoda. Ovim rezultatima posebno je doprinijelo: 1) kontinuirano širenje mobilne post-paid pretplatničke baze na ključnim tržištima grupe; 2) velika potražnja za B2B IT rješenjima i opremom, posebno u Grčkoj; i 3) rast u United Mediji usljed povećanja oglašavanja i prodaje u medijima. EBITDAal je imao koristi od istih faktora koji podržavaju snažan rast prihoda i proaktivno upravljanje troškovima, što je omogućilo Grupi da održi EBITDAal marže na 35%, uprkos inflacijskom pritisku.
“2023. je bila godina strateških integracija naših akvizicija u Grčkoj, Bugarskoj i Hrvatskoj, sa svim glavnim inicijativama, uključujući sinergije troškova, dovršenim do kraja godine. Dodatno, naša daljnja ulaganja u optičku i 5G tehnologiju, kao i ključne akvizicije spektra, pridonijele su učvršćivanju naše pozicije na svim glavnim tržištima”, kazala je Victoriya Boklag, CEO United Grupe. “U izazovnom okruženju, nastavili smo poticati snažan rast dosljednim provođenjem naše strategije pružanja vrhunskih proizvoda i usluga na modernoj i robusnoj infrastrukturi.”

Integrirani poslovni model kao ključna razlika

United Grupa kontinuirano ostvaruje dugoročni rast. Kao vodeća multi-play telekomunikacijska i medijska kompanija u Jugoistočnoj Evropi, United Grupa svojim tržištima obezbjeđuje najveću širokopojasnu mrežu, najsavremeniju fiksnu i mobilnu povezanost, proizvodnju TV sadržaja, emitiranje i streaming glavnih sportskih i zabavnih formata i mnogo najpouzdanijih portala s vijestima na ovim tržištima. U 2023. godini više od 5,30 miliona domaćinstava oslanjalo se na širokopojasne i telekomunikacijske usluge United Grupe, dok su njene mobilne usluge dosegle preko 7,34 miliona pretplatnika. Posvećenost kompanije unakrsnoj prodaji multi-play paketa, uključujući konvergenciju fiksne i mobilne telefonije, ključni je pokretač ovog kontinuiranog uspjeha. Dodatno, United Media putem svojih kanala dopire do 8,2 miliona domaćinstava, dok interni tim za proizvodnju sadržaja stvara zanimljiv sadržaj za svoje Pay-TV kanale, što je dovelo do historijskog povećanja Pay-TV pretplata. United Media trenutno proizvodi približno 50% ukupnog sadržaja u svom TV portfoliju, uključujući FTA (zemaljske) i Pay-TV operacije, osim sportskih kanala, a njeni glavni programi u udarnim terminima obično dobivaju između 25% i 40% udjela na glavnim tržištima na kojima posluje njen medijski segment.

Oglas

Dokazani uspjeh u akvizicijama

Od 2000. godine United Grupa je uspješno dovršila blizu 150 akretivnih akvizicija, od čega pet tokom 2023. Glavnu prekretnicu predstavlja uspješno zaključivanje akvizicije kompanije Bulsatcom EOOD, trećeg bugarskog pružatelja fiksnih telekomunikacijskih usluga, u februaru 2024. Ova strateška akvizicija omogućit će kompaniji da proširi obim adresabilnih domaćinstava u Bugarskoj i da korisnicima Bulsatcoma ponudi proizvode i usluge United Grupe za kojima postoji potražnja.
Otključavanje potencijala za daljnji rast
United Grupa je tokom 2023. godine zabilježila značajno poboljšanje u operativnom novčanom toku, potaknuto rastom EBITDAal i smanjenjem CAPEX-a (sa 27% prihoda u 2022. na 23% u 2023., što je djelomično potaknuto padom kapitaliziranih zaliha akumuliranih u iščekivanju prekida opskrbnog lanca tokom godina pandemije COVID). Ono što je najvažnije, 2023. godine United Grupa je iskoristila veliku potražnju za infrastrukturom telekomunikacijskih tornjeva i prodala svoj portfelj neosnovnih tornjeva za prihod od 1,2 milijarde eura. Ti su prihodi upotrijebljeni za značajno smanjenje zaduženja u poslovanju, zauzvrat oslobađajući novčani tok za budući rast. Na 31. decembar 2023. neto zaduženost (omjer neto duga Grupe i godišnjeg prilagođenog EBITDAal za posljednja dva tromjesečja) smanjila se na 4,20x, u poređenju s 4,96x koliko je iznosila 31. decembra 2022. godine. Agencije za rejting potvrdile su kreditni rejting United Grupe od B2 (stabilan) / B (pozitivno) (Moody’s / S&P).
Glavne prekretnice u 2024.
United Grupa je 2023. napravila značajne korake, što je pozicioniralo za nastavak uspjeha u prvom kvartalu 2024. Uloženi napori su se isplatili jer je osigurala poziciju drugog najvećeg mobilnog operatera u Sloveniji. Ovo postignuće odražava predanost kompanije širenju svog utjecaja u regiji. Ulaganje United Grupe u infrastrukturu optičkih vlakana do kuće (FTTH) potaknulo ju je da postane drugi najveći pružatelj FTTH mreže u Grčkoj, naglašavajući ambiciju kompanije da grčkim domaćinstvima pruži internet konekciju s velikim brzinama. Strateški potez preuzimanja Bulsatcoma već je učvrstio njegovu poziciju najvećeg operatera u Bugarskoj. Integracijom poslovanja Bulsatcoma, United Grupa želi unaprijediti svoje usluge i doseći širu bazu korisnika.

Disclaimer

Ovo saopštenje za javnost služi samo u informativne svrhe i ne predstavlja ponudu za prodaju ili traženje ponude za kupovinu bilo kojeg vrijednosnog papira u bilo kojoj jurisdikciji.
Izjave u ovom saopštenju za javnost, koje nisu historijske činjenice, su izjave koje se odnose na budućnost. Sve izjave koje se odnose na budućnost uključuju rizike i neizvjesnosti koji bi mogli utjecati na stvarne rezultate Grupe i mogu uzrokovati da se njihovi stvarni rezultati bitno razlikuju od onih izraženih u bilo kojim izjavama koje se odnose na budućnost dane od strane Grupe ili u ime Grupe. Izjave koje se odnose na budućnost i informacije sadržane u ovoj objavi date su na datum ove objave, a Grupa ne preuzima nikakvu obvezu javno ažurirati ili revidirati bilo koje izjave ili informacije koje se odnose na budućnost, bilo kao rezultat novih informacija, budućih događaja ili na neki drugi način, osim ako to zahtijevaju primjenjivi zakoni o sigurnosti.

Oglas

O United Grupi

United Grupa je vodeći multi-play telekomunikacijski i medijski pružatelj usluga u Jugoistočnoj Evropi, koji korisnicima pruža cijeli niz telekomunikacijskih usluga. Ima jednu od najširih mrežnih pokrivenosti u regiji i korisnicima nudi poseban izbor sadržaja, od lokalnih ponuda do najboljeg izbora iz cijelog svijeta. Ovaj važan strateški korak omogućit će Grupi da se fokusira na kontinuiranu isporuku najboljih telekomunikacijskih proizvoda svojoj bazi korisnika i održavanje svoje vodeće pozicije na tržištu.

 

Oglas

Nastavi čitati

BiH

Propada li Rimčev projekt u Livnu vrijedan 30 milijuna maraka?!

Objavljeno

Piše

Nakon jučerašnje vijesti da je tvrtka Continental Adventure, u vlasništvu Mate Rimca i Marina Mamuze, povukla zahtjev Ministarstvu gospodarstva Herceg-Bosanske županije i Gradu Livnu za dodjelu koncesije za gotovo 470.000 četvornih metara, donosimo vam drugu stranu priče.

Podsjetimo, Fenix-magazin izvijestio je da je tvrtka povukla zahtjev nakon pobune stanovnika sela Miši i Golinjevo.

“Obavještavamo vas o povlačenju našeg zahtjeva za koncesiju”, napisao je Mamuza u svom pismu, ističući “veliku podjelu u javnosti” oko dodjele koncesije na obroncima Tušnice iznad sela Miši i Golinjevo.

Još uvijek nema službene potvrde o ovom informaciji o povlačenju koncesije. Međutim, zanimljiv je post koji je Marin Mamuza, suvlasnik tvrtke s Rimcem, objavio 12. travnja na društvenim mrežama.

Oglas

Tada je govorio o cijelom projektu i problemima s kojima se susreću, piše BiznisInfo.ba.

“Prije četiri godine na obroncima Tušnice kupili smo zemljište za izgradnju turističkog kompleksa, oko 30.000 četvornih metara, na kojem smo izgradili kuće za odmor, kojima se izuzetno ponosimo, ne samo estetikom, već i prostornim planiranjem. Maksimalno smo pazili na prirodu jer smo svjesni da je priroda razlog zašto nam gosti dolaze”, rekao je Mamuza.

Glasine da su uništili prirodu i da će onečistiti okoliš i životno okruženje ljudi koji tamo žive, ništa drugo su nego kleveta pojedinaca, dodao je, ističući da se i sam sa svojom obitelji (žena, sin i još jedno dijete na putu) preselio na ovo prekrasno mjesto.

“Naša tvrtka zapošljava 12 radnika, a dosad smo investirali preko 4 milijuna konvertibilnih maraka, koji su većinom ostali u našoj lokalnoj zajednici, našim radnicima, dobavljačima (radnicima dobavljača), partnerima i svima s kojima imamo dugoročnu poslovnu suradnju”, istaknuo je poslovni partner Rimca.

Oglas

Što se tiče dodjele koncesije, odnosno prodaje nove zemlje ovoj tvrtki, Mamuza kaže da su pojedinci širili mnogo laži i kleveta o tvrtki i našim planovima u tom području.

“Predmet koncesije je površina od 466.000 četvornih metara, na kojoj se planira izgradnja 20 kuća za odmor, restoran, proizvodnja piva i pivovara, mini sirana, sušionica mesa, dječji ekološki vrtić za djecu naših zaposlenika, gostiju i drugih stanovnika. Ukupno više od 70 radnih mjesta i investicija od preko 30 milijuna konvertibilnih maraka”, rekao je Mamuza.

Jedna od obmana, rekao je, koja je izašla je informacija da će zauzeti cijelo područje iznad sela.

“Za usporedbu površina, dvije susjedne koncesije tvrtki Mi Val i Solbus imaju preko 10.000.000 četvornih metara, dok je naše područje ispod 0,5 milijuna četvornih metara… Dogovorili smo se da se za mještane i njihovu kupnju zemljišta ostavi dio iznad seoskih kuća ukupno oko 30 parcela”, istaknuo je.

Oglas

Dodao je da se, nažalost, ne mogu preseliti na okolne brežuljke jer su već izgradili 6 objekata ovdje, a još imaju 3 u izgradnji, stoga je nužno proširenje na ovom području.

“Ono što projekt Continental Adventure donosi zajednici, prije svega, visoko plaćena radna mjesta i zdravo poslovno okruženje, zatim investicija koja će značajno utjecati na cjelokupnu ekonomiju i standard života. Povećanje vrijednosti zemljišta i nekretnina, ne samo u okolnim selima već i u cijeloj županiji. Jamčimo da će naš projekt biti izvor ponosa za sve nas, i dajte nam priliku da vam ga predstavimo na javnoj raspravi na koju vas pozivam da dođete u što većem broju, kako bi pojedinci koji manipuliraju vama ostali u manjini”, rekao je Mamuza.

Nažalost, istaknuo je, suočavaju se s snažnom kampanjom dezinformacija i obmana, što je nedavno rezultiralo odrezivanjem strujnog kabela, koji je ostavio resort bez struje kasno u noći, ali i obiteljsku kuću s malim djetetom i trudnom ženom.

“Ne želim tu situaciju nikome, niti te ljude nikome kao susjede ili bliske… to nije način na koji želimo raditi i živjeti. Naš cijeli prostor pun je koncesija, prostora rezerviranog za različite interese, sumnjive poslove i tko zna što još… već tri godine s jasnom dokumentacijom i namjerama pokušavamo doći do nove zemlje i tako razvijati ne samo našu tvrtku već i cijelu zajednicu. O tom mukotrpnom procesu može se snimiti cijeli film (možda ga jednog dana i snimim), a istovremeno se ljudima oduzima vlastito zemljište i daje Kinezima za izgradnju vjetroelektrane, nije bilo rasprave i ovakvih pobuna, zašto?”, pitao je.

Oglas

Također je napomenuo da je ovo područje bilo pod koncesijom i za izgradnju solarnog parka, tada nitko nije prosvjedovao zbog višemilionskih kvadrata?

“Možda je problem u tome što konačno mi Livnjaci želimo napraviti nešto pozitivno, a već smo pokazali da smo itekako sposobni. Možda je to problem… što će napokon nešto biti transparentno i pozitivno”, zaključio je Mamuza.

Nastavi čitati

Gospodarstvo

Austrija je jedna od najpopularnijih država za traženje posla u svijetu

Objavljeno

Piše

Austrija je vrlo tražena među međunarodnim tražiteljima posla zbog visoke kvalitete života i kvalitete radnih mogućnosti.

Od 185 zemalja, Austrija je na 11. mjestu najpopularnijih radnih mjesta u svijetu, pokazalo je istraživanje koje je provela konzultantska kuća Boston Consulting Group (BCG) zajedno s burzom poslova Stepstone.

To je napredak za četiri mjesta u odnosu na posljednje istraživanje iz 2020. godine.

Međutim, postoji potreba za poboljšanjem kada su u pitanju vize i radne dozvole. „Austrija svojom visokom kvalitetom života drži aduta u globalnom natjecanju za najbistrije umove. Bila bi pogreška prokockati ovu prednost kroz komplicirane useljeničke procedure”, rekla je Heike Dorninger, partnerica i voditeljica bečkog ureda BCG-a. Tvrtke bi trebale pružiti podršku s birokratskim preprekama.

Oglas

Gledano po gradovima, Beč je pao na 23. mjesto popularnosti među međunarodnim tražiteljima posla. Godine 2020. Beč je zauzeo 22. mjesto na ljestvici gradova, a 2018. godine bio je 13. U studiji “Decoding Global Talent” ispitano je ukupno više od 150.000 zaposlenika, od kojih 1700 u Austriji.

Na vrhu ljestvice je Australija, a slijede je SAD i Kanada. London zauzima prvo mjesto među gradovima, ispred Amsterdama i Dubaija.

Nastavi čitati

Gospodarstvo

Mladen se vratio iz Njemačke i nadomak Srednje Bosne otvorio Wellness centar

Objavljeno

Piše

Dok mnogi sanjaju o novim počecima u Njemačkoj, Mladen Savić je odabrao put povratka. Nakon 17 godina života u inozemstvu, vratio se u svoje rodno mjesto Jezero gdje je na porodičnom imanju započeo svoj poduzetnički pothvat, piše Jajce-online.

Otvorio je Ranč “Savić” u Čerkazovićima, koji je očistio od korova, unaprijedio pristupne puteve te napravio wellness centar – prvi takve vrste u regiji.

– Ideja mi je došla sasvim slučajno! U zimskom periodu, moja djeca su izrazila želju da ih odvedem na bazen. Međutim, u našem okruženju nismo imali bazen ni u blizini, čak ni do Banjaluke. Odlučio sam izgraditi bazen prvenstveno za potrebe svoje porodice. Kasnije mi je sinula ideja da bih mogao stvoriti nešto što postoji samo u većim gradovima, optimistično nam govori Mladen Savić na početku našeg razgovora.

Zemlja koju je Mladen naslijedio bila je zanemarena i neobrađivana godinama. S mnogo truda i predanosti, pretvorio je prostor koji je više nalikovao džungli u oazu za uživanje i povezivanje s prirodom.

Oglas

– Prvi korak koji sam poduzeo bio je ograđivanje porodičnog imanja, uključujući i šumski dio. Posvetio sam se proširenju pristupnog puta i čišćenju zapuštenog terena, što je zahtijevalo dosta vremena i truda. Obnovio sam i usmjerio vodu koja izvire s planinskog područja. U martu prošle godine započeo sam pripremu terena, dok je izgradnja bazena počela u julu. U realizaciji ovog projekta dosta su mi pomogli prijatelji i komšije. Uspio sam da vratim cjelokupnu imovinu njenom nekadašnjem sjaju, što me čini posebno ponosnim zbog naslijeđa koje je moja porodica ostavila, kazao je.

Ranč “Savić” je otvorio svoja vrata za goste 14. aprila, i od tog dana do danas kapaciteti su redovno popunjeni.

– Sada se već vide rezultati moga truda jer sam prije sedam dana otvorio vrata Wellness centra “Jezero”. Centar nudi bazen, prostoriju za masaže, saunu, kafić te zasebnu terasu sa roštiljem. Svaki dan imamo popunjene kapacitete. Pored mještana Jezera, u goste nam dolaze i stanovnici Šipova, Mrkonjić Grada te Jajca. Vjerujem da je ovakva ponuda bila potrebna u našoj regiji i očekujem da će ovaj turistički sadržaj pozitivno utjecati na promociju općine Jezero, govori nam Savić.

Oglas

U budućnosti, Mladen Savić planira proširiti turističku ponudu i obogatiti svoj ranč novim sadržajima. Njegov glavni cilj je osigurati da gosti ostanu duže i svakodnevno uživaju u ovoj oazi mira podno Otomalja.

– U budućnosti planiram izgradnju otvorenog bazena, zimske bašte i zasebnog caffe-restorana. Trenutno nam nedostaju smještajni kapaciteti, no dok ih ne uspostavimo, uspješno sarađujem s osobama koje iznajmljuju smještaj u Jezero. Cilj mi je zadržati prirodnu ambijentalnost cijelog prostora. Porodičnu kuću nisam želio mijenjati jer je građena od kamena u tradicionalnom duhu. Imam mnogo planova za budućnost i vjerujem da će se s vremenom sve realizirati, rekao nam je Mladen Savić.

Mladen Savić je ilustracija kako se sa posvećenošću, trudom i vizijom može revitalizirati zapušteno imanje i pretvoriti ga u uspješan poduzetnički projekt.

Njegov povratak na porodično imanje nije samo obnovio prirodu ovog dijela Jezera – s pticama i mačkama koje nisu bile viđene godinama – već je također vratio život u zajednicu. Ljudi su se ponovno počeli okupljati, a posebno se ističu dječji smijeh i veselje koje sada odzvanja tom još uvijek netaknutom prirodom.

Oglas

Nastavi čitati

BiH

POPIS NAJVEĆIH TVRTKI U BIH: Od kladioničara, do farmaceuta i metalaca

Objavljeno

Piše

Portal Biznis.ba predstavio je Top 20 tvrtki sa sjedištem u HNŽ-u.

Na prvom mjestu po dobiti je javno poduzeće Elektroprivreda HZHB sa 52,438,551 KM. Ova tvrtka imala je prihode od 464,976,823 KM, dok je broj zaposlenih u prošloj godini porastao za 50 te sada zapošljavaju 2.330.

Na drugom mjestu najuspješnijih je kladionica sa sjedištem u Čitluku – Premier World Sport sa dobiti od 46.361.145 KM. Premijer je u prošloj godini imao ukupne prihode od 96.112.018 KM. To znači da su u odnosu na prošlu godinu prihodi povećani za 12 milijuna KM, a dobit za oko 350 000 KM. Ova kladionica ima 1.138 zaposlenih.

Na trećem mjestu je još jedna tvrtka sa sjedištem u Čitluku, Ledo koji je prošle godine ostvario dobit od 27.540.961, što je povećanje za oko 4 milijuna KM u odnosu na godinu ranije. Ledo je u prošloj godini imao prihode od 132.513.253 KM. Broj zaposlenih je bio 375, no podsjetimo da je tvrtka 1. prosinca prošle godine donijela odluku da zatvori proizvodni pogon u Čitluku, što je rezultiralo gubitkom 52 radna mjesta.

Oglas

Slijedi ih tvrtka sa sjedištem u Mostaru – Ataco sa dobiti 24.296.634 KM. Tvrtka koja se bavi trgovinom i distribucijom svjetski renomiranih proizvođača je u prošloj godini imala prihod od 442.646.952 KM i 680 zaposlenih.

Na petom mjestu je javno poduzeće u vlasništvu Federacije sa sjedištem u Mostaru – Autoceste FBIH. Poduzeće je povećalo dobit za oko 11 milijuna KM, te je prošlu godinu završilo s dobiti od 20.284.437 KM. Imali su ukupan prihod od 151.435.233 KM, te 502 uposlena.

Šesta je Hercegovinalijek sa dobiti od 12.856.048 KM, što je povećanje od preko 3 milijuna KM u odnosu na 2022. godinu. Ukupan prihod Hercegovinalijeka u prošloj godini bio je 398.946.615 KM. Ovo privatno poduzeće sa sjedištem u Mostaru, koje se bavi prometom farmaceutskih proizvoda na velika ima 280 zaposlenih.

Slijedi Zinkteknik Bosnia, sestrinska tvrtka Zinkteknik AB iz Švedske. Tvrtka se bavi proizvodnjom odlivaka od cinka. U prošloj godini imali su dobit od 9.743.378.

Oglas

Na osmom mjestu je SIK d.o.o iz Mostara sa dobiti od 9.517.287 KM, deveta je mostarska tvrtka Inel-med, koja se bavi prometom medicinskih sredstava i lijekova sa dobiti od 7.860.043 KM, dok je u top deset još čitlučki distributer roba široke potrošnje – Union Foods sa 7.168.672 KM dobiti.

Nastavi čitati

Najnovije vijesti

Društvoprije 3 sata

Učenici OGŠ Jakov Gotovac održali koncert u crkvi Uzašašća Gospodinova u Novom Travniku

Učenici i djelatnici OGŠ Jakova Gotovca Novi Travnik večeras 26.travnja u crkvi Uzašašća Gospodinova u Novom Travniku održali su sjajan...

Scenaprije 7 sati

IT dan MoStart konferencije: Od studentskih projekata do svjetskih IT tvrtki

Treći, ujedno i posljednji dan MoStart konferencije posvećen razmatranju trendova i inovacija u IT industriji okupio je stručnjake  iz različitih...

Društvoprije 7 sati

Novi Travnik: Očekuje nas bogat i raznolik program obilježavanja dana Općine

Danas je održan sastanak Organizacijskog odbora povodom manifestacije Dan grada Novi Travnik 2024. Ovogodišnji program obuhvatit će više od 25...

Društvoprije 7 sati

Novi Travnik: Održana redovita godišnja Skupštine Podružnice

Redovita godišnja skupština HKD Napredak podružnica Novi Travnik održana je u utorak, 23. travnja 2024. godine u Osnovnoj glazbenoj školi...

BiHprije 9 sati

HNS-a BiH: Pozivamo političke lidere na nastavak dijaloga, BiH mora održati pozitivan zamah

Danas je u Mostaru održana 10. redovita sjednica Predsjedništva Hrvatskog narodnog sabora na kojoj je govoreno o aktualnoj političkoj situaciji...

Crna kronikaprije 9 sati

U Uskoplju preminuo Ivan Šarić

Preminuo je Ivan Šarić, jedan od utemeljitelja HZ HB i OO HDZ-a BiH Uskoplje, bivši predsjednik OO HDZ-a BiH Uskoplje,...

Promoprije 11 sati

Poduzeće OVNAK zapošljava više djelatnika

Zbog povećanog obujma posla tvrtka Ovnak d.o.o. Vitez, AC Ovnak i Ovnak Oil raspisuju natječaj za posao za sljedeće pozicije: 1. Marketing menadžer2. Asistent marketing...

Događanjaprije 13 sati

Večeras humanitarni koncert OGŠ Jakova Gotovca

Učenici i djelatnici OGŠ Jakova Gotovca Novi Travnik Vas pozivaju da danas 26.travnja u 19 sati u crkvi Uzašašća Gospodinova...

Oglas
Oglas
LM