Film
Život poslije korone: Kako će izgledati kafići, kina, restorani, izlasci…

REGIJA je već oko mjesec dana u izvanrednom stanju provođenja epidemioloških mjera za borbu protiv širenja koronavirusa. Tjednima su zatvoreni svi kafići, restorani, kina, noćni klubovi i sve lokacije koje inače podrazumijevaju veću količinu i protok ljudi u ograničenom prostoru, jer masa ljudi na jednom mjestu naročito pogoduje širenju zaraze s obzirom na to da se covid-19 širi međuljudskim kontaktom.
Aktualne mjere, naravno, ne mogu vječno biti na snazi te će u budućim mjesecima biti potrebno osmisliti i provesti strategiju otvaranja, pritom pazeći da ne dođe do razbuktavanja zaraze.
Slične su mjere uvele i brojne druge članice Europske unije, od kojih neke sada polako počinju s ponovnim otvaranjem društva.
Merkel: Moramo naučiti živjeti s virusom
Njemačka kancelarka Angela Merkel tako je nedavno izjavila da “moramo naučiti živjeti s virusom sve dok ne postoji cjepivo ili lijek protiv virusa”. Merkel je to rekla na konferenciji za medije na kojoj je najavila da će se početkom svibnja u Njemačkoj otvoriti škole, kao i trgovine površine do 800 četvornih metara, ali uz stroge i obavezne sanitarne mjere. No restorani, kafići i šoping centri ostaju zatvoreni, a zabranjena su i velika okupljanja sve do kraja ljeta.
Neke mjere socijalne distance mogle bi potrajati godinama, nema povratka na staro
Prema radu znanstvenika s Harvarda, mjere socijalne distance u SAD-u bi trebale ostati na snazi u nekoj verziji sve do 2022. godine, dakle još najmanje dvije godine, a na slične scenarije se pripremaju i europske zemlje. Drugim riječima, neće biti povratka na staro, već ćemo živjeti u novoj realnosti u kojoj je koronavirus konstantna prijetnja kojom će države i društva morati pažljivo upravljati, a takva situacija će i ostati sve dok se ne pronađe cjepivo.
Capak: Na cjepivo ćemo čekati još oko godinu dana
“Mislim da nekih 12 mjeseci ili koji mjesec više su realni period koji ćemo čekati do cjepiva. Bez cjepiva je scenarij takav da smo početno držali virus pod kontrolom, a očekujem da će tijekom ljeta situacija biti bolja jer je riječ o kapljičnoj infekciji. Po našoj procjeni trebalo bi biti znatno manje oboljelih, a na jesen i na zimu situacija ovisi o brojnim faktorima. No, do ljeta nećemo steći kolektivni imunitet. Ako virus ostaje isti kakav jest, nastavit će se to prokuživanje i trebat će još jedna sezona da se zaustavi širenje infekcije. Ako će se virus mijenjati, u tom slučaju nam slijedi sezonstvo, a možda bude i scenarij kao sa SARS-om pa možda nestane i njegov mlađi brat”, izjavio je neki dan ravnatelj Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo (HZJZ) Krunoslav Capak, član Stožera civilne zaštite RH i jedan od ključnih stručnjaka u borbi protiv zaraze.
Koliko je polagano popuštanje mjera kompliciran proces svjedoči i nedavno otvaranje tržnica, na kojima je uočeno veliko kršenje zaštitnih mjera.
Problemi s otvaranjem tržnica
“Naša je namjera bila da potpuno promijenimo izgled tržnica i da pružimo građanima priliku da nabave svježe hrvatske proizvode. Ako ljudi krše ono što smo propisali i ako je nemoguće to održati, u tom slučaju će se razmotriti mogućnost da se tržnice zatvore. Mi se nadamo da nam se ta situacija neće obiti o glavu. Mi smatramo da su epidemiološke mjere postavljene na način da se ne može bolest prenijeti”, komentirao je Capak.
Zanimalo nas je kako bi u praksi moglo izgledati buduće otvaranje ugostiteljskih objekata, kina i sličnih lokacija pa smo se za mišljenje obratili liječniku Natku Becku.
Dr. Natko Beck: Mi ovaj virus ne poznajemo i svaki plan koji radimo je račun bez krčmara
“Imam osjećaj da će ljudi poludjeti ako se u jednom trenutku ne počne s otvaranjem kafića i restorana, mi nemamo psihološke kapacitete biti dugo bez toga”, kaže nam kroz smijeh dr. Beck.
“Vidimo na primjeru Švedske kako bi to moglo funkcionirati: zabranjeno je sam uzimati piće, već se može ući i sjesti za stol pa te konobar posluži. Tu će najvjerojatnije biti obavezno korištenje zaštitne opreme. Prije smo se znali smijati Japancima što hodaju svugdje s maskama na licu, no to sada postaje i naša realnost”, objašnjava.
“Pitanje je kolika će biti fluktuacija virusa u populaciji, jer na temelju toga će se određivati koje će se mjere i kako provoditi. To je najgore kod koronavirusa, mi njega ne poznajemo i svaki plan koji radimo je račun bez krčmara. Glavno je pitanje kako će epidemija reagirati na naše mjere. Sad za Uskrs smo malo olabavili mjere i ljudi su se više družili, a u sljedeća dva tjedna ćemo znati hoće li biti reperkusija zbog toga. Takav test smo već prošli s potresom u Zagrebu”, ističe Beck.
Pitamo ga konkretno, koji su praktični izazovi ako za nekoliko mjeseci bude dozvoljeno otvoriti kino-dvorane.
Ventilacija je ključni izazov zatvorenih prostora
“Otvaranje kina je jako komplicirano pitanje. Ovaj virus nije poput SARS-a te mnogo duže ostaje u zatvorenom prostoru i na površinama. Bez odgovarajuće klimatizacije, zaštitne opreme i dezinficiranja zatvoreni prostori poput kina će biti veliki potencijalni izvor zaraze. Kino-dvorana ne može biti ispunjena do kraja ako želimo čuvati socijalnu distancu. Ovaj virus je od prvog SARS-a “naučio” kako se brzo širiti te ne daje ispočetka jaku kliničku sliku, zbog čega ga je teško brzo detektirati”, kaže Beck.
Ističe da je odgovarajuća ventilacija zatvorenih prostora ključna.
“Ventilacijski sustavi zatvorenog tipa nam više nisu od koristi u ovoj situaciji. Cijela se dvorana može između projekcija filma dezinficirati, ali ako kino ima zatvoren ventilacijski sustav, virus tu i dalje cirkulira. Takva je bila situacija u bolnici u Dubravi, morali su odvajati jedan dio koji je bio ventilacijski zatvoren. Puni kapacitet dvorane neće smjeti biti ispunjen sve dok ne dođe cjepivo. Sljedeće dvije godine nam slijedi ispipavanje terena s virusom”, navodi Beck.
Konobari s maskama i gumenim rukavicama?
Hoće li postati uobičajeno da konobari u kafićima nose rukavice i maske, hoće li biti potrebno mijenjati rukavice nakon posluživanja svake narudžbe, zanima nas dalje.
“Gumene rukavice samo po sebi nisu zaštitno sredstvo protiv virusa, dok maska jest. Gumene rukavice su sredstvo zaštite ruku. One se mogu i više puta oprati, dezinficirati i koristiti, što je bolja opcija nego direktno dezinficirati ruke i tako si uništavati kožu. U medicini se koriste rukavice u dvije svrhe. Prva je da zaštitimo svoje ruke. Primjerice, kada radim ultrazvuk, nosim rukavice da bih svoje ruke zaštitio od gela, koji smeta koži. Druga svrha je, primjerice, tijekom operacije, kada liječnik nošenjem rukavica (i druge zaštitne opreme) štiti pacijenta od vlastitih bacila, tj. da se zadrži sterilnost prostora”, objašnjava ovaj liječnik.
Restorani kao potencijalna žarišta širenje zaraze
Kako bi uopće u praksi u restoranima mogao funkcionirati proces pripremanja i posluživanja hrane?
“Oprati escajg u toploj vodi sa sredstvom za čišćenje je dovoljno, ne treba ga se dezinficirati nakon svakog korištenja. Stvar je u tome da čovjek koji uzima escajg u svoje ruke nakon pranja mora imati čiste ruke i masku na sebi. Mi ionako nismo imali uvid u to što se događa u kuhinji restorana, no znamo da sigurno postoje kuhari koji su se pridržavali svih higijenskih mjera, kao i onih koji nisu. Dovoljan je jedan kuhar koji je pozitivan na koronavirus i koji radi salate da se zaraza proširi na mušterije restorana koji će onda jesti te salate”, navodi Beck mogući horor scenarij kada je riječ o restoranima.
“Ne znamo ni kako ovaj virus reagira na termičku obradu”
“Premalo znamo o ovom virusu da bismo točno znali kakve protokole u kuhinji treba uvesti. Ako me pitate za salmonelu, tu je sve jasno. Ne znamo ni kako ovaj virus reagira na termičku obradu. Prvo smo mislili da se virus na površinama zadržava samo 5-6 dana, u međuvremenu smo saznali da je na jednom kruzeru otkriven i 17 dana kasnije. Tu je i pitanje imuniteta odnosno znači li da si imun na virus ako preboliš jednom covid-19. Jedan kuhar koji je prebolio koronavirus odmah na početku ove pandemije ga možda opet može dobiti za tri mjeseca, dakle ni to nije jasna situacija. Pitam se i kako će funkcionirati i dostava namirnica u restorane”, nastavlja Beck.
Na koncerte zasad možemo zaboraviti
A što je s koncertima? Kako bi uopće mogao izgledati jedan koncert u Tvornici ako želimo poštovati mjere i razmak? Znači li to da će ljudi u Tvornici stajati udaljeni jedni od drugih dva metra i da će svi nositi maske ili da u dogledno vrijeme jednostavno trebamo odustati od okupljanja te vrste, pitamo dr. Becka.
“Ovo drugo. Ja sebi ne mogu zamisliti da je uskoro moguće održavanje koncerata na stari način, osim ako bismo se odlučili na prokuživanje cijele populacije u jednom trenutku. Moguće je da ćemo za dva-tri mjeseca prijeći na švedski model, pa možemo reći da je npr. ljudima do 40 godina dozvoljeno okupljanje na koncertima. Kod nas je to problem jer smo na ovim prostorima povezaniji s našim roditeljima, pitanje je onda kako njih zaštititi. To je najveći rizik.
Beck zaključuje da će najveći problem biti zatvoreni prostori s lošom ventilacijom te da je svugdje sada potrebna snažna ventilacija s filterima koji bi zrak vukla van, a izvana ubacivala novi. “To je zasad znanstvena fantastika”, kaže ovaj liječnik.
Ekonomske posljedice
Da sažmemo: kafići bi mogli koliko-toliko funkcionirati, kina su veći problem, a restorani najveći, dok na izlaske na koncerte zasad možemo zaboraviti.
Posebno je, pak, pitanje mogu li kafići i ostali ugostiteljski objekti, kina, koncertne dvorane, noćni klubovi i slična mjesta uopće ekonomski funkcionirati u situaciji u kojoj se nikako ne smije popuniti puni kapacitet njihovih prostora, no to nije tema za medicinske stručnjake.
IZVOR: index.hr
Film
“Čovjek koji nije mogao šutjeti” ostao bez Oscara, favorit dodjele opravdao očekivanja

Uz komičara i voditelja talk-showa Conana O’Briena, koji je nakon četiri godine vladavine Jimmyja Kimmela preuzeo voditeljsku palicu, više od milijardu ljudi iz cijeloga svijeta prati ovogodišnju, 97. po redu dodjelu Oscara. Ono što je Hrvatska već tjednima iščekivala, proglašenje je najboljih u kategoriji kratkometražnog filma, gdje je nominiran bio i naš Nebojša Slijepčević, koji je, nažalost, na kraju ostao bez Oscara.
Pravi pobjednik večeri film je Seana Bakera ‘Anora’, koji je osvojio čak pet Oscara, i to u najvažnijim kategorijama, uključujući one za najbolji film i režiju, dok je glavna glumica Mikey Madison iznenadila pobjedom u kategoriji najbolje glumice. Zanimljivo je da do sada nijedan muškarac ili žena rođeni nakon 1991. nisu osvojili ovu nagradu.
‘Ovo je ostvarenje sna. Vjerojatno ću se sutra probuditi’,rekla je Madison prilikom primanja nagrade. ‘Anora’ je osvojila Zlatnu palmu na Filmskom festivalu u Cannesu u svibnju, prošla kroz niz zatišja tijekom sezone, da bi se u nedjelju pojavila kao jedan od najdominantnijih dobitnika Oscara u novijoj povijesti.
S tri osvojena Oscara kući ide ekipa filma ‘Brutalist’, dok su po dva dobili drugi natavak ‘Dine’, ‘Emilia Perez’ te ‘Wicked’. Nažalost, u Hrvatsku se bez Oscara vraća ekipa filma ‘Čovjek koji nije znao šutjeti’.
Baker je osvojio nagrade za produkciju, režiju, scenarij i montažu ove crne komedije s elementima akcije o odnosu između striptizete i nasljednika ruskog oligarha. Bakerovo osvajanje četiri Oscara za isti film je pothvat koji nikada prije nije postignut u povijesti Oscara.
‘Spasio sam ovaj film u montaži. Taj redatelj nikada više ne bi trebao raditi’, našalio se Baker s pozornice Dolby Theatrea nakon što je osvojio nagradu za montažu, referirajući se naravno na samog sebe.
Kada je osvojio nagradu za režiju, Baker je stao za govornicu i apelirao za iskustvo gledanja u kinu. ‘Gdje smo se zaljubili u filmove? U kinu’, rekao je naglašavajući njegovu društvenu vrijednost. U vrijeme kada svijet može djelovati podijeljenije nego ikad, ovo je važnije no ikad’, rekao je, moleći filmska studija da stvaraju filmove za kina i publiku da ih tamo gleda.
Bivši favorit, ‘The Brutalist’ Bradyja Corbeta, također je imao svoj trenutak kada je glumac Adrien Brody osvojio nagradu za najboljeg glumca, svoj drugi Oscar nakon pobjede za ‘Pijanista’ prije više od dva desetljeća kao 29-godišnjak. Brody je najmlađi dobitnik Oscara za najboljeg glumca zahvaljujući toj ulozi, a spriječio je zvijezdu filma ‘A Complete Unknown’ Timothéea Chalameta da obori njegov rekord ove godine.
U svom dugom govoru, Brody je naime zaustavio glazbu za odlazak s pozornice riječima ‘Već sam ovo radio’, puno je govorio o tome da ne treba uzimati uspjeh zdravo za gotovo i odao je emotivnu počast svojim roditeljima, partnerici Georgini Chapman injezinoj djeci iz braka s Harryjem Weinsteinom. Ali završio je snažnim društvenim komentarom, opisujući ‘trajne traume i posljedice rata i sustavnog ugnjetavanja i antisemitizma i rasizma i otuđivanja’ te rekao ‘Molim se za zdraviji, sretniji i inkluzivniji svijet’.
Dodao je: ‘Ako nas prošlost može ičemu naučiti, to je podsjetnik da ne smijemo dopustiti da mržnja prođe nekažnjeno’.
Nagrade za sporedne uloge otišle su očekivanim kandidatima. Kieran Culkin osvojio je prvu nagradu večeri, uzevši nagradu za sporednog glumca za ulogu u drami o Holokaustu Jessea Eisenberga ‘A Real Pain’.
Ova pobjeda označava Culkinov prvi Oscar u karijeri dugoj otprilike 25 godina; nedavno je dobivao priznanja za svoju bivšu hit HBO seriju Nasljeđe’. ‘Ne znam kako sam došao ovdje. Jednostavno glumim cijeli svoj život’, rekao je 42-godišnji Culkin. Također je ispričao detaljnu priču o pregovaranju sa svojom suprugom o tome da će imati više djece ako osvoji više nagrada, što je sada i učinio.
Zoe Saldaña osvojila je nagradu za sporednu glumicu za ulogu Rite Mora Castro, odvjetnice iz Mexico Cityja koja pomaže narko-bossu u tranziciji u glazbenoj drami Jacquesa Audiarda ‘Emilia Pérez’. Citirala je ‘tihi heroizam i snagu u ženi’ poput svog lika i također napomenula da je ‘ponosno dijete roditelja imigranata’ i ‘prva Amerikanka dominikanskog porijekla koja prima nagradu Akademije; znam da neću biti posljednja’.
‘The Brutalist’, veliki favorit ranije u sezoni nakon pobjede na Zlatnim globusima za najbolju dramu, osvojio je još dvije nagrade kada je Lol Crawley odnio nagradu za kinematografiju, a Daniel Blumberg za originalnu glazbu.
Mnoge od nagrada otišle su filmovima koji su ostvarili velike uspjehe na blagajnama. ‘Dune: Part Two’ osvojio je dvije nagrade, za zvuk i vizualne efekte. ‘Wicked’ je osvojio par nagrada nakon što su zvijezde Cynthia Erivo i Ariana Grande otvorile dodjelu Oscara medleyem iz Oza, uključujući pjesmu ‘Defying Gravity’.
Film
U svibnju premijera filma o Divi Grabovčevoj na poznatom festivalu

Premijera filma “Diva” na festivalu u Cannesu bit će upriličena u svibnju 2025. godine.
Riječ je o snažnoj i priči o nepokolebljivoj vjeri mlade djevojke koju je, u cvijetu mladosti, ubio razuzdani turski plemić jer je odbila njegovu prosidbu. Djevojka je ubijena na planini Vran, na Kedžari, gdje i danas, više od tri stoljeća kasnije, vjernici hodočaste na njezin grob.
Da dobra ideja uvijek nađe plodno tlo, potvrđuje i slučajan susret redatelja Branka Perića sa Steveom Ravicem, vlasnikom produkcijske kuće Majestic Film iz Australije. Ravic se oduševio scenarijem filma.
“Već smo spominjali da su se on i njegov tim oduševili pričom i snimljenim materijalom koji su vidjeli. Tako smo uspostavili suradnju za najveći filmski festival na svijetu u Cannesu. A kad bude gotova cijela postprodukcija, film ide i na Amazon Prime, što je ogroman uspjeh u ovom poslu“, ponosno za Hercegovina.info ističe Perić.
Perić je bio iznenađen interesom za njegov film.
“Da je film bio sniman na engleskom jeziku, odmah bismo ga prodali, i to za velike novce. No, odlučili smo se za drugačiji pristup. U Cannesu sam zaista bio iznenađen interesom drugih producenata i TV kuća. Da je film na engleskom, slobodno mogu reći da bi odmah bio prodan za ogromne iznose. Međutim, odlučili smo ostaviti film na hrvatskom jeziku. Priča je previše subjektivna i emocionalna za ovaj kraj i narod. Hrvatski jezik će prenijeti te emocije i pokazati ih publici“, objašnjava Perić, nadajući se da će u budućnosti ispričati i druge filmske priče na engleskom jeziku.
Ovo je Perićev drugi veliki filmski projekt, a cijela produkcija pristupila je filmu ozbiljno i s velikim entuzijazmom.
“Kad dolazite iz malih, ruralnih krajeva, svaka nova ideja ili projekt je težak. Međutim, nikad ne treba odustati. ‘Diva’ je sama po sebi fascinantna priča. Njezin život i smrt mogu se usporediti s grčkim tragedijama“, kaže Perić, dodajući da je projekt podržala Federalna fondacija za kinematografiju, Središnji državni ured za Hrvate izvan RH, te mnoge druge institucije i privatni donatori.
“Kakva god bila situacija ili vrijeme, možemo biti zahvalni Bogu za ovoliku podršku. Izgleda da, ako je projekt dobar, bit će podržan sa svih strana“, zaključuje redatelj.
Film “Diva” je sniman prema scenariju Mare Perić, u produkciji SP produkcije iz Tomislavgrada. Naslovnu ulogu – Divu Grabovčevu, igra Ornela Vištica, dok Tahir-bega Kopčića tumači Luka Mamuza. Ulogu njegova oca, Džafer-bega, igra glumac Mugdim Avdagić. U filmu se pojavljuje i poznati zagrebački glumac Mladen Vulić, piše Ramski Vjesnik.
Društvo
Serija ‘Komar’ će se moći pretpremijerno pogledati na SFF-u

Program Pretpremijere serije Sarajevo Film Festivala fokusira se na vrhunske dramske serije iz regije, koje će na televizijske ekrane stići tek u nadolazećoj sezoni jesen/zima, stoji na stranici SFF-a
Naime, kako je najavljeno publika Festivala će moći ekskluzivno pretpremijerno pogledati epizode sedam dugoočekivanih dramskih serija te uz ulaznicu prisustvovati Press Cornerima na Festivalskom trgu, gdje će imati priliku sresti izvrsne glumce i ekipe svih serija i bolje ih upoznati kroz razgovore uživo, a jedna od tih serija je i serija Komar.
BiH
Bogat filmski program i drugog dana SFF-a

Večeras će u Narodnom pozorištu biti prikazan film “Obiteljska terapija” Sonje Prosenc, a koji je dio takmičarskog programa SFF-a. Na rasporedu je u 19 sati.
Obitelj slovenačkih novobogataša živi u staklenoj kući i oko sebe širi energiju ravnodušne superiornosti. Njihov život služi kao satirična pozadina za duhovitu obradu premise Pasolinijevog filma “Teorema” mladi stranac useljava se u dom jedne obitelji, narušava obiteljsku dinamiku i razotkriva njihove disfunkcionalne odnose i haos koji se kriju ispod površine njihovog života. Kroz priču o jednoj obitelji, ovaj tragikomični film propituje aktuelne društvene probleme.
U Ljetnom kinu Coca-Cola bit će prikazan film “Američka fikcija” Corda Jeffersona u 20:30 sati.
Zasnovan na romanu “Brisanje” Percivala Evertta, film “Američka fikcija” duhovit je rediteljski prvenac Corda Jeffersona koji se konfrontira s opsesivnim impulsom naše kulture da ljude svodimo na naglašene stereotipe. Zvijezda filma je Jeffrey Wright u ulozi Monka, frustriranog književnika koji je umoran od toga što sistem profitira od “crnačke” zabave zasnovane na starim i uvrjedljivim klišejima. Kako bi dokazao svoju tvrdnju, Monk pod pseudonimom piše vlastitu “crnačku” knjigu koja ga smješta u središte hipokrizije i ludila koje tvrdi da prezire.
Film “Backup” Faruka Sokolovića na rasporedu je u 20:45 sati u Ljetnom kinu Stari Grad.
Žanrovski psihološki triler se prvenstveno bavi traumom koja je proživljena i preživljena, ali koja tek treba da bude prevaziđena. Oslobađanje tereta i okova prošlosti je ono što gotovo svi likovi u filmu priželjkuju. Priča filma doživljajem otvara potrebu za preispitivanjem vlastitog životnog putovanja i traganjem za mirom, praštanjem, pokajanjem i ljubavlju.
Dokumentarni film “Dah Sarajeva” bit će prikazan u Cineplexxu u 12 sati.
Režija: Fabiana Antonioli, Andrea D’Arrigo Italija
Film nas vraća u vrijeme solidarnosti Italije prema narodu Bosne i Hercegovine tokom najduže opsade jednog grada u modernoj historiji. Donosi emotivnu priču o hrabrosti i povratku kući.
Pretpremijera serije “Komar” Timura Makarevića bit će prikazana u Cineplexxu u 21:45 i 22:30.
Mersiha je novinarka i ponos porodice. Kada njeni roditelji saznaju da je im je krila vezu sa Mikijem, žele da ga upoznaju što prije i zakazuju zajedničku večeru. Miki odlazi u posjetu majci u Jajce autobusom koji misteriozno nestaje na planinskom prevoju Komar. Potraga za autobusom je spora i neuspješna dok jedan telefonski poziv ne pokrene veliku policijsku akciju.
Putnici se bude u autobusu parkiranom nasred livade okružene šumom, mobiteli im ne hvataju signal, a na obližnjem putu nema saobraćaja. Mersiha sa najboljom prijateljicom Jasnom kreće prema Komaru u nadi da će saznati nešto više o nestanku autobusa i pronaći Mikija na vrijeme za večeru sa njenim roditeljima.
Za one koji nisu stigli pogledati film Danisa Tanovića “Nakon ljeta” sinoć, bit će na rasporedu i danas u 21 sat u Ljetnom kinu Centar, Kinu Ilidža i Dječijoj kući.
“Nakon ljeta” komična je drama o mladoj ženi koja dolazi na udaljeni otok kako bi riješila pitanje obiteljskog nasljedstva. U vrtlogu novonastalih emocija, kroz niz nepredviđenih situacija, Maja će se konačno suočiti s pitanjima iz svoje prošlosti. Potraga za nasljedstvom postaje potraga za vlastitim identitetom, ali i oprostom.
Uloge u filmu ostvarili su Anja Matković, Uliks Fehmiu, Goran Navojec, Mario Knezović, Marija Škaričić, Mirela Brekalo, Snježana Sinovčić, Luka Juričić, Boris Ler, Ivana Roščić, Jadranka Matković i brojni drugi.
Dokumentarni film “Dnevnici mog oca” u režiji Ade Hasanovića na rasporedu je u 15 sati u Cineplexxu.
Riječ je u dokumentarnom filmu u kojem Ado Hasanović od snimaka koje je načinio njegov otac Bakir o svakodnevnom životu u ratnoj Srebrenici i njegovog dnevnika, zajedno sa svojom majkom Fatimom, rekonstruiše njegovo preživljavanje Marša Smrti i genocida u Srebrenici.
“Preživjela sam holokaust” Sanele Prašović Gadžo bit će prikazan u 18 sati u Cineplexxu.
Ovaj film je historijska priča o Sarajevu, tragičnim događajima na ovim prostorima iz Drugog svjetskog rata i sve to kroz život jedne djevojčice koja je preživjela holokaust. Gospođa Erna Estera Kaveson danas ima 90 godina, živi u Sarajevu i u filmu je podijelila svoju bolnu ratnu životnu priču.
“Zelena vrata” Guillerma Vejara bit će prikazan u 21:00 sat u Cineplexxu.
Iz selekcije BH Film izdvajamo i meksičkog režisera Guillerma Vejara, koji je studirao u Sarajevu, a posjetiocima ovogodišnjeg Sarajevo film festivala se predstavlja filmom “La puerta Verde” (Zelena vrata), u kojem ulogu ima i poznata meksička glumica Sofia Espinosa.
Cijeli program i termine projekcija možete pogledati na linku.
Ovogodišnje izdanje Sarajevo Film Festivala traje od 16. do 23.kolovoza.
Izvor: Klix.ba
Crna kronika
Preminuo poznati srpski scenarista

Napisao je scenarije za filmove “Otpisani”, “Tesna koža”, “Laf u srcu”… Zaslužan je i za mnoge serije, među kojima su: “Bolji život”, “Bela lađa”, “Srećni ljudi”, “Porodično blago” i mnoge druge. “Junaci našeg doba” je posljednja serija na kojoj je radio.
Od preko stotinu glumaca koji su igrali u mojim tekstovima, samo sam s nekima imao bliži, prijateljski odnos. Baš oni, meni najbliži, otišli su iznenada i u punoj snazi: Radmila Savićević, Danilo Lazović i Milenko Zablaćanski. Bili su prebogati vrlinama, i kao glumci i kao ljudi. Bili su nekonvencionalni, ličnosti od formata, potpuno izvan onoga što tako ruži našu kulturnu scenu, izjavio je u jednom od posljednjih intervjua.
Dodao je kako su gotovo sve njegove serije ušle u kolektivno pamćenje gledalaca i da djeluje kao da je taj izmaštani svijet zaista postojao.
Kad nas više ne bude, živjet će Ema Popadić i njen Giga, Šurda i Vesna, Neša i Peša, Tintoreto i Malina, Aranđel i Riska… I deda Trajko sa svojim zakopanim blagom, kazao je.
Izvor: Klix.ba
BiH
Na SFF-u će pretpremijerno biti prikazana serija o Ivi Andriću

Na 30. SFF-u publika će imati priliku pogledati pretpremijeru serije “Nobelovac” o Ivi Andriću, u kojoj glavnu ulogu tumači Tihomir Stanić. Ulogu Andrićeve supruge Milice Babić-Andrić igra Selma Alispahić, prvakinja Drame Sarajevskog ratnog teatra.
Serija “Nobelovac” prati život Ive Andrića tokom nekoliko mjeseci u jesen i zimu 1961. godine, od trenutka kada je saznao da je dobio Nobelovu nagradu do povratka sa ceremonije u Beograd. Kroz osam epizoda prikazuju se ključni momenti i osobe iz njegovog života.
Snimanje serije, koja se odvijalo u Beogradu. Pored Stanića i Alispahić, u seriji glume Igor Jurinić, Vladan Gajović, Bojan Žirović i mnogi drugi. Pretpremijera će biti održana 19.kolovoza u 16 sati u Cineplexxu, piše Oslobođenje.
BiH
U tijeku pripreme za 30. Sarajevo Film Festival

Ispred Narodnog pozorišta Sarajevo u toku su pripreme za otvorenje 30. Sarajevo Film Festivala (SFF), koji će biti održan od 16. do 23.kolovoza.
Prodaja online ulaznica za filmove u programu 30. Sarajevo Film Festivala za korisnike Mastercard kartica počela je jučer, a redovna online prodaja ulaznica počinje danas u 15 sati. Prodaja ulaznica u Glavnom Box Officeu (Bosanski kulturni centar, Branilaca Sarajeva 24) počinje 12.kolovoza u 10 sati.
U programu Open Air 30. Sarajevo Film Festivala je 15 filmova, među kojima je i film “Nakon ljeta“ Danisa Tanovića, koji će 16.kolovoza zabilježiti svjetsku premijeru i otvoriti SFF.
Open air će biti miks premijera domaćih i stranih filmova, kao i ranije prikazanih klasika.
Program u Ljetnom kinu Stari grad bit će posvećen filmovima iz BiH i regije, a ljetno kino Coca Cola ponudit će filmske novitete iz svijeta te filmske klasike.
U znak sjećanja na akademika Abdulaha Sidrana, uoči početka SFF- a bit će prikazan film “Kuduz” Ademira Kenovića za koji je scenarij pisao upravo Sidran.
Prema podacima iz prošle godine kojima raspolaže Turistička zajednica Kantona Sarajevo, gotovo 30.000 posjetilaca je došlo samo radi Sarajevo Film Festivala. I ove godine kapaciteti smještaja i turističke ponude rastu. Iz Turističke zajednice KS navode da je rekord već oboren te da sa SFF-om slijedi i najbolji dio sezone, piše FENA
Film
Kriminalistički triler “Sleeping Dogs“ u kinu Novi Travnik
Film
Od života na ulici do snimljenog filma: Film o Džeju doživio premijeru

Film koji je snimljen o legendarnom pjevaču Džeju Ramadanovskom je napokon izašao u kinima.
Premijara filma “Nedjelja” bila je u Banja Luci. Film govori o životu ovog pjevača i njegovom načinu rada s glazbom. Svi događaji su istiniti i samim time prikazuju pjevačeve mlade dane, njegove uspone i padove i na koji je način zabilježio svoje ime.
Ono što je važno znati jest da pjevač nije imao lako djetinjstvo, život je proveo uglavnom na ulici ili u popravnom domu ali je ipak stekao dugoročnu karijeru o kojoj se vrijedi snimiti film.
Glavna uloga pripala je Huseinu Alijeviću.