- oglas -

Sve je viša nesreća u kojima učestvuju električni romobili: Treba ih regulisati, ali kako?

Pročitajte i ovo

TRAVNIK: U prometnoj nesreći na magistralnoj prometnici M-5 večeras teško ozlijeđeno dijete

Veceras se u Travniku, na dionici magistralnog puta M-5, dogodila prometna nesreća u kojoj ke, prema pisanju portala travnički.info, teško...

Balivukov najbliži suradnik priznao stravične zločine

Srđan Lalić, jedan od najbližih suradnika Veljka Belivuka i Marka Miljkovića, priznao je krivična djela koja mu se stavljaju...

Moguća katastrofa svjetske gladi

Broj gladnih u svijetu prošle je godine ponovno narastao, nakon skoka 2020. zbog pandemije koronavirusa, a najveću prijetnju predstavljaju...
- Advertisement -

Sve su učestalije saobraćajne nesreće u kojima učestvuju električni romobili. Nadležni tvrde da su pokrenuli aktivnosti u svrhu regulacije korištenja ovog prijevoznog sredstva, ali da pri tom ne žele demotivisati njihovo korištenje.

Električni romobili su praktični i isplativi, a to je sve više izraženo usljed poskupljenja goriva, poskupljenja automobila i saobraćajnih gužvi.Problem je što korištenje nije zakonski regulisano, što nerijetko nesavjesni pojedinci na romobilima ugrožavaju druge učesnike u saobraćaju te što ne postoji odgovarajuća infrastruktura. To je posebno slučaj u Sarajevu, ali i drugim većim gradovima u zemlji, u kojima se koriste za vožnju do radnog mjesta, do škole ili za rekreaciju.

- Advertisement -

Romobile koriste i djeca, često bez nadzora roditelja, i to u dijelovima grada u kojima je saobraćaj vrlo gust. U takvim okolnostima dešavaju se nesreće koje imaju i fatalne posljedice.

Koliko su opasni za korištenje pokazala je i nedavno sprovedena studija u Finskoj, a kojom je utvrđeno da je više izgledno da će neko zadobiti povrede tokom vožnje električnog romobila, nego tokom vožnje motocikla ili bicikla.


Pomoćnik ministra komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine Zoran Andrić je u izjavi za Klix.ba istakao da je formirana radna grupa koja bi trebala razmatrati pitanje regulacije.

“Formirana je radna grupa i postupku su imenovanja članova grupe. Svjesni smo problema i pratimo šta se dešava u drugim državama. Ti propisi se razlikuju od države do države. Nama su najbliže zemlje u okruženju, ono što one rade”, ukazao je.

Prema Andrićevim riječima, postoje različiti pristupi urbanoj mobilnosti.

“Jedni su za regulaciju, drugi su protiv regulacije, jer smatraju da se time sprečava da se koristi ovakav oblik prijevoza”, istakao je.

Međutim, smatra da je suština ovog pitanja na lokalnim zajednicama.

“One trebaju osigurati odgovarajući infrastrukturu, a to je u nadležnosti nižih nivoa vlasti. Zakonom o sigurnosti u saobraćaju se tretira ponašanje u saobraćaju. Mi ćemo nametnuti pravila, ali je suština u infrastrukturi”, obrazložio je i konstatovao da je problem komplikovan.

Napomenuo je da pravno tretiranje ovih vozila podrazumijeva i tretiranje same vrste vozila (primjera radi, da li ima sjedište), da li treba biti određena minimalna starosna dob za korištenje, da li treba nositi zaštitnu kacigu, na kojim površinama se može kretati. Andrić je istakao da bi neki gradovi imali problema da implementiraju pravila koja bi se odnosila na električne romobile.

Smatra da je utemeljena bojazan da bi se pretjeranim regulacijama demotivisalo korištenje u trenutku kada se insistira na razvoju urbane mobilnosti.

Podsjećamo, Ministarstvo saobraćaja Kantona Sarajevo počelo je anketirati građane u cilju razvoja odgovarajuće infrastrukture za bicikla i električne romobile. Anketa je dostupna na ovom linku.

Najnovije vijesti

TRAVNIK: U prometnoj nesreći na magistralnoj prometnici M-5 večeras teško ozlijeđeno dijete

Veceras se u Travniku, na dionici magistralnog puta M-5, dogodila prometna nesreća u kojoj ke, prema pisanju portala travnički.info, teško...

Balivukov najbliži suradnik priznao stravične zločine

Srđan Lalić, jedan od najbližih suradnika Veljka Belivuka i Marka Miljkovića, priznao je krivična djela koja mu se stavljaju na teret, rekli su odvjetnici...

Moguća katastrofa svjetske gladi

Broj gladnih u svijetu prošle je godine ponovno narastao, nakon skoka 2020. zbog pandemije koronavirusa, a najveću prijetnju predstavljaju rat u Ukrajini i klimatske...

Preminula Lidija Topić

Preminula je Lidija Topić, bivša veleposlanica pri bh. Misiji u Europskoj uniji, piše RTV Herceg-Bosna. Svojevremeno ju je Željko Komšić kao hrvatski član Predsjedništva BiH, smijenio...

Oglasili se iz “Lugan Team”-a: Od Općine Novi Travnik smo dobili podršku

Povodom aktuelnih političkih prepucavanja u Novom Travniku na temu finansijske podrške Općine Novi Travnik za sportski kolektiv “Lugan team” i njihovog člana Safera Habibovića...

Povezane vijesti