Ministar sigurnosti BiH Nenad Nešić je kazao da je broj terorističkih napada u svijetu duplo veći nego prošle godine, te da dvije trećine napadača čine maloljetnici između 13 i 18 godina.
Društvene mreže
Dončićeva majka oduševila sve fotografijom nakon treninga
Majka Luke Dončića Mirjam Poterbin, inače nekadašnji fotomodel, ponovno se našla u centru pažnje.
Na Instagram storyju Poterbin je pokazala u kakvoj se sjajnoj formi nalazi objavivši fotografiju s treninga.
Ove godine će Dončićeva majka proslaviti 48. rođendan, a zavidnu liniju zadržala je vrijednim radom i treninzima.
U komentarima koji su osvanuli nakon objave fotografije između ostaloga stoji da je Poterbin zasjenila dvije puno mlađe djevojke u čijem je društvu.
BiH
Ministar Nešić komentirao korištenje društvenih mreža među maloljetnicima
Nešić je istakao da se mora razmisliti o donošenju zakona kojim bi se djeci mlađoj od 14 ili 16 godina zabranilo korištenje društvenih mreža.
– Većina tih mladih ljudi radikalizovana je putem društvenih mreža. U tom kontekstu, očekivano je da će pojedinci ili grupe pokušati izvršiti slične napade i ovdje, pri čemu bi izvršioci mogli biti mladi ljudi kojima je putem društvenih mreža “ispran mozak – tvrdi Nešić.
Nešić je komentirao i teroristički napad u Bosanskoj Krupi, u kojem je ubijen jedan policajac, a drugi ranjen. Naveo je da je napadač posjećivao paradžemat.
– To je trebalo da bude alarm za sistem. Svako ko je znao za njegove posjete trebao je obavijestiti nadležne službe i na vrijeme započeti proces resocijalizacije, a ne čekati tragediju – naglasio je Nešić
Ministar sigurnosti tvrdi da je iznenađujuće da je među uhapšenima u vezi s ovim slučajem lice koje je ranije radilo u MUP-u, a povezano je s “vehabijskim pokretom”.
– Kako je takva osoba prošla sigurnosne provjere i zaposlila se u policiji? – upitao je Nešić.
Nešić naglašava da bi ovaj događaj morao biti predmet temeljne analize kako bi se dodatno ojačao rad sigurnosnih službi.
(Izvor: Fena/Avaz)
BiH
Treba li BiH uvesti restrikcije mladima u korištenju interneta?
Sve češće svjedočimo porastu cyber kriminala u Bosni i Hercegovini, posebno među mladima. Može li i treba li Bosna i Hercegovina uvesti restrikcije mladima i njihovom korištenju interneta, po uzoru na neke druge zemlje, piše BHRT.
Facebook, Instagram, TikTok, sajtovi, sakrivanje IP adrese, svakodnevnica mladih ljudi i djece. Sve češće svjedočimo tragedijama i sve većem broju informacija o nemarnom korištenju ovih alata. Virtualni svijet sve više mijenja stvarni.
Izloženi sadržajima koji se plasiraju, mnogi mladi postaju skloniji nasilnom ponašanju, navode stručnjaci.
“Javni prostor je zatrovan nasiljem. U javni prostor se toliko publikuje nasilja, predstavlja se kao socialno poželjno ponašanje, kroz muziku, kroz spotove, kroz serije, brzi momci, oružje, brza vozila. Sve ide nešto brzo i prihvata se kao socijalno poželjno ponašanje, a nije i ne može”, naglašava sociolog Vladimir Vasić.
Često nesvjesni posljedica, ali i zakonskih okvira, mnogi od njih se upuštaju u opasne postupke, ne shvatajući da pravila koja vrijede u stvarnom svijetu važe i u digitalnom.
““Ni pod razno nisu svjesni zakonskih posljedica. Samo mi nije jasno odakle im hrabrost. Nije to samo 5-6 djece, to je sigurno više od 20 srednjoškolaca i osnovaca koje je obradio MUP Sarajevo. Ne znam kako ne shvataju, danas ili sutra će neko doći i po njih i da neće završiti u Norveškom zatvoru gdje su super uslovi, već će završiti u pritvoru koji nije baš uslovan na onaj način koji oni vide u filmovima i sa svojih 25 kg težine, ne znam kako će se snaći u tim uslovima. Ne prijetim, ne plašim, ali ovo je prevršilo svake granice”, kaže Saša Petrović iz Odjela za cyber sigurnost FUP-a.
U međuvremenu, ista ta Norveška podiže starosnu dob za društvene mreže na 15 godina. Australija najavljuje sličnu zabranu, Fransuka testira. Bosna i Hercegovina čini se, regulaciju interneta i društvenih mreža još uvijek ozbiljno ne razmatra.
Može se ono zabraniti, zakonski, e sad ko će to kontrolisati, kako? Zvuči mi nevjerovatno. Ideja postoji već odavno, segmentiranje interneta, priča se o tome, to su ideje ali još to nije uvedeno, daleko smo svi mi u svijetu od toga”, kaže Petrović.
A, dok se to ne dogodi, iz policijskih struktura smtaraju da su roditelji najveći regulatori ponašanja njihove djece na internetu, zaključuje se.
BiH
Upozorenje MUP-a Srpske: Pojavila se lažna “Temu” aplikacija
BANJALUKA – Ministarstvo unutarnjih poslova Republike Srpske upozorilo je građane na pojavu lažne aplikacije pod imenom “Temu” na zvaničnim trgovinama aplikacija (App Store i Google Play).
Prevaranti koriste ovu aplikaciju kako bi prikupljali podatke o platnim karticama i drugim odobnim podacima korisnika.
Lažna aplikacija izgleda identično kao originalna “Temu” aplikacija, sa logotipom i sličnim korisničkim interfejsom.
– Lažna aplikacija navodi korisnike na lažne sajtove, od korisnika traži ažuriranje podataka, među kojima se traže i podaci sa platne kartice (broj kartice, CVV kod).
– Uneseni podaci se zatim prenose prevarantima i mogu se zloupotrijebiti za neovlašćene transakcije i krađu identiteta.
Kako da se zaštitite?
– Preuzimajte aplikacije samo sa zvaničnih izvora (App Store i Google Play), ali provjerite i ime izdavača. Originalnu “Temu” aplikaciju izdaje “Temu International LLC”.
Na originalnoj “Temu” aplikaciji imate obavještenje da kupci budu pažljivi, da “Temu” aplikacija nikada neće poslati SMS poruku i tražiti vam dodatne podatke.
– Pročitajte komentare i ocjene korisnika prije instalacije, jer lažne aplikacije često imaju sumnjive ili lažne recenzije. Ne unosite podatke o kartici u aplikacije koje nisu provjerene. Redovno pratite stanje na računu i prijavite svaku sumnjivu transakciju svojoj banci.
Što učiniti ako ste već preuzeli lažnu aplikaciju?
– Odmah uklonite aplikaciju sa uređaja. Blokirajte svoju karticu i obavijestite banku o mogućoj zloupotrebi.
– Promijenite lozinke za sve relevantne naloge koje ste koristili u aplikaciji.
– Prijavite slučaj policiji putem najbliže stanice ili online na internet stranici MUP-a RS https://mup.vladars.rs/index.php?vijest=vtk .
“Budite oprezni i informisani – prevaranti svakodnevno traže nove načine za krađu podataka i zloupotrebu vašeg povjerenja”, naveli su iz MUP-a Srpske, pišu Nezavisne.
BiH
Obilježavanje Svjetskog dana društvenih komunikacija 2024. godine u BiH
Katolička Crkva u Bosni i Hercegovini u nedjelju, 29. rujna 2024. obilježit će Svjetski dan sredstava društvenih komunikacija. Tog su dana svi katolici u biskupijskim zajednicama u BiH pozvani moliti za medijske djelatnike i razmišljati o Poruci Svetog Oca koju upućuje svake godine za tu prigodu.
Također se mole sve cijenjene medijske kuće da se uključe, u skladu sa svojim mogućnostima, u obilježavanje 58. Svjetskog dana sredstava društvenih komunikacija, koji se u Katoličkoj Crkvi obilježava u mjesecu svibnju, a iz praktičnih razloga biskupi BK BiH donijeli su odluku da u Bosni i Hercegovini to bude u posljednju nedjelju mjeseca rujna.
U prigodi proslave Dana medija, u nedjelju, 29. rujna 2023. u 11 sati predsjednik Vijeća za sredstva društvenog priopćivanja i predsjednik BK BiH mons. Tomo Vukšić, nadbiskup metropolit vrhbosanski i apostolski upravitelj Vojnog ordinarijata u BiH, slavit će Svetu misu župi Presvetog Srca Isusova u Prozoru. Svi medijski djelatnici, koji žele i mogu, dobro su došli na ovo Misno slavlje. Bilo bi lijepo da svoj dolazak ranije najave župniku na e-mail: zupaprozor.rama@gmail.com ili Tajništvu Biskupske konferencije na e-mail: tajnistvo@bkbih.ba.
Kako je to bila praksa do sada i ove godine Vijeće za sredstva društvenog priopćivanja Biskupske konferencije Bosne i Hercegovine pripremilo je prigodnu knjižicu. Uz Predgovor koji je napisao mons. Tomo Vukšić Predsjednik BK BiH i Vijeća za sredstva društvenog priopćivanja nalazi se ovogodišnja poruka pape Franje za 58. Svjetski dan sredstva društvenog priopćivanja pod naslovom Umjetna inteligencija i mudrost srca. Prema uistinu ljudskoj komunikaciji. Predložak homilije napisao je vlč. Žarko Vladislav Ošap a molitvu vjernika p. Mato Anić D.I. Na koncu se nalazi kritičko razmišljanje o poslanju medija autora vlč. Josipa Vajdnera pod naslovom Mediji na putu pastoralnog obraćenja zajednice.
Na 90. redovitom zasjedanju Biskupske Konferencije BiH održanom 16. i 17. srpnja 2024. u Banjoj Luci na petogodišnji mandat imenovani su sljedeći članovi Vijeća za sredstva društvenog priopćivanja BK BiH a to su: vlč. Josip Vajdner, glavni urednik Katoličkog tjednika i portala Nedjelja.ba, vlč. Žarko Vladislav Ošap, župnik župe Pohoda BDM u Banjoj Luci i banjolučki dekan, fra Danijel Nikolić, glavni urednik mjesečnika Svjetlo riječi, p. Mato Anić, ravnatelj i glavni urednik Radija Marije BiH, don Milenko Krešić, glavni urednik mjesečnika Crkva na kamenu, vlč. Dražen Kustura, predstojnik Ureda za odnose s javnošću i glasnogovornik Vrhbosanske nadbiskupije, gosp. Brane Vrbić, dopisnik Hrvatskog radija iz Žepča i vlč. Bojan Ivešić, glavni urednik Katoličke tiskovne agencije BK BiH. (Izvor: KTA)
BiH
Bosna i Hercegovina osvojila naslov prvaka prvog Nations Cupa
Reprezentacija Bosne i Hercegovine trijumfirala je na prvom Nations Cupu u esportu, održanom proteklog vikenda, gdje je u finalu svladala reprezentaciju Srbije rezultatom 3:1. Turnir je okupio više od 30 najboljih igrača EA FC24 iz regije i Europe, pružajući dva dana intenzivnih mečeva, visokog fokusa i izvanrednih esport vještina.
Natjecanje su pratili brojni delegati i predstavnici esport zajednice na međunarodnoj razini, mediji te mladi koji sve više pokazuju interes za esport. Na svečanom otvaranju, kao i tijekom oba dana natjecanja, sudjelovala je i šira javnost koja je pružila veliku podršku natjecateljima.
Turnir, kojeg je organizirala E-Adriatic League uz podršku Europske esport federacije, uključio je natjecatelje iz zemalja poput Portugala, Gruzije, Turske, Moldavije, Bosne i Hercegovine i Srbije. Postavio je nove standarde u promociji esporta u regiji te istaknuo važnost zajedništva, fer pleja i sportskog nadmetanja u virtualnom svijetu.
Ovaj esport turnir ne samo da je okupio najbolje timove, već je pokazao potencijal esporta u nadahnuću mladih i poticanju talenta u ovoj brzo rastućoj industriji. Organizatori su najavili daljnje aktivnosti i slične turnire u budućnosti, istaknuvši kako esport u regiji tek počinje pisati svoju povijest.
Izvor:RTV HB
Društvene mreže
Javna tribina u Vitezu– Opasnosti korištenja društvenih mreža
U današnje vrijeme kada gotovo kompletna populacija koristi društvene mreže, opasnosti i izazovi koji proizlaze iz toga su velike i ostavljaju posljedice na pojedinca, porodicu i društvo u cjelosti.
Iz tog razloga odlučili smo se da putem javne tribine otvorimo ovu temu i razgovaramo o svemu onome što se dešava kada su u pitanju društvene mreže, i još važnije kako i na koji način se nositi sa izazovima koji su prisutni, poručili su iz BZK Preporod Vitez.
Organizatori pozivaju sve, bez obzira na starosnu dob, a posebno roditelje, djecu i omladinu, da izdvoje vrijeme i dođu na tribinu na kojoj će se sigurno moći dobiti dosta korisnih informacija jer predavač je jedan od najeminentijih stručnjaka iz ove oblasti u našoj zemlji ali i šire, prof.dr.sc. Hadžib Salkić.
Javna tribina održat će se u subotu, 4. svibnja 2024. godine u 13:00 sati u dvorani Vatrogasnog doma u Starom Vitezu.
Društvene mreže
Influenseri gube svoj marketinški utjecaj globalno, prati li BiH taj trend ili i dalje vjeruje „one man show“ promociji
Marketing trendovi se sve više mijenjaju na svjetskom i regionalnom tržištu, pa se tako i promocija proizvoda sve više seli na društvene mreže, uz kreiranje dinamičnijeg i zabavnijeg sadržaja, koji će privući pažnju publike i povećati prodaju proizvoda. Sve dominantniji u ovom segmentu su mnogobrojni bh. influenseri, koji kreiraju visokobudžetne online video kampanje za različite domaće, regionalne i svjetske brendove.
Sve više su u fokusu video kampanje, koje izazivaju emociju, dovoljno su duhovite, empatične, ali i zabavne, te imaju kvalitetan scenario, kao i postprodukciju. Trend angažovanja velikih marketinških agencija, zamijenio je trend angažovanja influensera, koji će pružiti klijentu kvalitetnu ideju za promociju, produkciju sadržaja, ali i na kraju veliki domet i vidljivost plasiranog sadržaja.
Influenseri kao mini agencije
Vremenom su influenseri postali mini agencije, koji imaju svoje timove saradnika za produkciju i kreiranje konkretnih video sadržaja, koji su postali konkurentni klasičnim marketinškim kampanjama.
Od influensera se sada traži konkretna ideja, oformljavanje tima za produkciju sadržaja, nadgledanje produkcije i preuzimanje kompletne uloge mini kreativne agencije. U ovom slučaju agencije su uglavnom koordinatori između klijenta i influensera ili naručioci usluga od samog kreatora sadržaja.
Online prodaja u sve većem porastu u našoj zemlji
Porast online prodaje u našoj zemlji i pokretanje sve više webshop-ova dovelo je do toga da se aktivacije usmjeravaju na konkretne rezultate, uz mjerljive parametre, koje influenseri mogu da ponude. Tako danas, pojedini influenseri uz promo kod koji dobiju od pojedinih brendova mogu da obezbijede direktnu prodaju, koja daje dodatni kredibilitet i realan povrat uloženih sredstava u promotivnu aktivnost.
U ovom segmentu oglašavanja najviše sredstava izdvajaju kompanije koje su dio beauty i modne industrije, različite farmaceutske kompanije, zdrava hrana, suplementacija i sportska oprema. Ovaj dio ponude je i najzastupljeniji u segmentu online prodaje, koja postavlja nove standardne kupovine i na domaćem tržištu.
Budućnost nam sasvim sigurno donosi sve veći fokus na online prodaju, dok će standardni prodajni objekti postati svojevrsni showroom prostori, gdje će se proizvodi moći probati, pogledati, ali ne i nužno kupiti. Nekoliko klikova pametnim telefonom dijeli nas od naručivanja proizvoda, pa do dostave na kućnu adresu, uz dodatne popuste i pogodnosti, koje su čak i veće nego u prodajnom objektu, što ovu opciju čini još atraktivnijom.
Influenseri – kreatori sopstvenih modnih brendova
Influenseri su i u ovom segmentu bili svojevrsni lideri, kako na svjetskom, tako i na domaćem tržištu, pa je sve više njih kreiralo sopstvene robne marke i brendove, koji su zauzeli važnu poziciju u online prodaji. Samo mali dio njih se odvažio za pokretanje fizičkih prodajnih objekata.
Tako se danas lansiranje novih kolekcija prati sa posebnom pažnjom online zajednice, kada je potrebno svega nekoliko sati da se svi dostupni proizvodi u potpunosti rasprodaju.
Tradicionalni način prodaje sve više mijenja, a brendovi imaju novi poredak vrijednosti proizvoda na tržištu, koji se mjeri koliko se o njemu priča u digitalnom prostoru.
Promjena u online prostoru je jedina konstanta
Ipak, trendovi se mijenjaju, te su predviđanja da će u narednim godinama doći do prezasićenja sadržajem kojim smo svakodnevno preplavljeni i preporukama od strane influensera na globalnom nivou. Angažman promo lica za potrebe promocije na društvenim mrežama na globalnom nivou je već ove godine u padu za 3%, što polako ukazuje i na sve manje angažmana influensera na svjetskom nivou. Pred nama je po ekonomskim pokazateljima godina stabilizacije, te će se mnogo više sredstava u narednim mjesecima izdvajati za različite promotivne aktivnosti. Možemo zaključiti da je protekli period kada su troškovi bili redukovani iziskivalo jeftinije načine promocije, te su u ovom slučaju influenseri bili idealan izbor „one man show propagande“.
Angažovanje agencija sa dugogodišnjim iskustvom u kreiranju velikih marketinških priča je bio i ostao imperativ ozbiljnih kompanija, koje posluju na domaćem, regionalnom i svjetskom tržištu, te se ove aktivnosti neće tek tako promijeniti. Kredibilitet koji nose veliki timovi stručnjaka su uvijek prvi izbor za 360 marketinški pristup.
Prehrambena industrija našla novu nišu za promociju novih proizvoda
Plasiranje novih proizvoda na tržište u segmentu prehrambenih proizvoda sve više prati saradnja sa influenserima kroz video sadržaje, koji izazivaju vještačku euforiju oko određenih proizvoda, pa se tako ekskluzivno pripremaju degustacije isključivo za influensere, koji otkrivaju nove okuse za javnost. Veoma često proizvodi se plasiraju nešto kasnije, kako bi se desila velika potražnja novih proizvoda u hipermarketima i interesovanje potrošača, te dodatna interakcija i upiti oko dostupnosti u prodaji.
Ovaj vid promocije je posebno fokusiran na TikTok i „new age“ generacije, koje su i najčešće konzumenti ovakve vrste sadržaja, ali i najviše slušaju preporuke koje im se plasiraju.
Prodaja definitivno evoluira, a fokus na online prodaji nas tek očekuje.
Bitno je napomenuti da je itekako teško naći pravog brend ambasadora za određeni brend, te u ovom slučaju nije svako promotivno lice – influenser idealan za našu marketinšku priču. Ovakva marketinška strategija traži ozbiljnu analizu tržišta, navika potrošača, ali i influensera, te dobra podudarnost vrijednosti koje dijeli brend i određeni brend ambasador, kako bi se dobili očekivani rezultati.
Za Forbes BiH piše Bojan Dragišić, PR i marketinški strateg
Društvene mreže
U Travniku svečano otvoren treći “IT Reboot”, sajam informacijskih tehnologija
Danas je u kongresnoj dvorani Srednjoškolskog centra u Travniku svečano otvoren III. IT REBOOT, sajam informacijskih tehnologija.
Nakon himne Bosne i Hercegovine sve prisutne pozdravio je Adis Arnautović direktor CEM-a koji je poželio dobrodošlicu u Travnik, te je kazao da je kroz IT Reboot do sad veliki broj mladih ljudi napravio iskorak, dobili su inspiraciju i ohrabrenje, da rade stvari gdje se uspjeh vidi odmah i sad.
Ministar gospodarstva SBK Sedžad Milanović pozdravio je učesnike konferencije i čestitao na organizaciji i uspjeh u tri dana konferencije koliko traje. Ministar je kazao da sve ideju, dobre i kvalitetne programe donesu u ministarstvo kao priiedlog da se podrže njihove START UP ideje.
U ime ministarstva obrazovanja, mladih, kulture i sporta obratio se ministar Bojan Domić koji je čestitao na izabranim temama, poželio uspješan rad, te se nada da će uz IT Reboot i digitalna konferencija dati uspješne rezultate i olakšati rad javnih ustanova, lokalnih uprava, jer to je izvodivo i realno, te će nam biti svima bolje, budite lisice koje traže svoju nišu, kazao je ministar.
Treći sajam IT Reboot otvorio je svečano načelnik općine Travnik gdin Kenan Dautović. Gdin Dautović pozdravio je sve prisutne po redu i časti, te je izrazio zadovoljstvo što je Travnik domaćin ovakvog sajma za mlade. Slogan trećeg IT Reboota je “Budućnost je danas”, sanjali smo veliko i dobili smo ove kvalitetne govornike na ova tri dana konferencije. Travnik je općina koja daje podršku mladim i ambiocioznim ljudima, ženskom poduzetništvu koje može podići ukupno gospodarstvo društva. Na ovom sajmu i konferenciji bit će predstavljen i logo turističke ponude Travnika,predstavit će se sajam stipendiranja i sajam poslova u BiH. Načelnik se na kraju zahvalio svim donatorima i svim vrijednim mladim ljudima, bez čijeg rada ovo ne bi uspjelo, zaključio je načeonik u svom obračanju.
Načelnik je kazao da je od danas Travnik postao Digital tax free, prvi grad u BiH gdje nema više fali ti jedan papir.
IT stručnjaci, konferencije, panel diskusije
Treći “IT Reboot” u Travnik dovodi regionalno popularne IT stručnjake, ekskluzivnu konferenciju, interaktivne panel diskusije, predavanja lidera u IT industriji, expo i gaming zonu, Kids Reboot corner, te Reboot challenge, TikTok i Instagram izazove za koje je osiguran nagradni fond u iznosu do 15.000,00 KM.Reboot, a IT Reboot je prvi sajam informacijskih tehnologija ovog tipa u BiH koji se organizira s ciljem kreiranja preduslova za razvoj IT industrije ne samo u Travniku, već i u cijeloj BiH.
Ove godine sajam promiče poduzetništvo žena i aspekte primejne umjetne inteligencije. Neka od regionalno uticajnijih imena u svijetu informacionih tehnologija i ekonomije će se pojaviti kao govornici na IT Reboot. Svoje priče, između ostalih ispričat će Emina Ganić, Nemanja Antić, Svetlana Cenić, te brojni drugi vrhunski predavači.