Almir Brljak, rodom iz Novog Travnika, sa svojim prijateljem iz djetinjstva Alekom Sinnom, postigao je ogroman uspjeh u gaming industriji s igrom “Swordsman“, piše Avaz.ba.
Tehnomanija
WhatsApp opet uvodi novosti – stižu newsletteri!

WhatsApp, aplikacija koju mnogi korisnici pale svakih nekoliko minuta, izgleda da eksperimentira digitalnim biltenima, odnosno newsletterima. Prema izvješću WaBetInfoa, isprobava se opcija uvođenja ‘alata za privatne newslettere‘.
Alat je trenutno u stadiju razvoja te bi trebao krenuti u isporuku u sklopu iduće nadogradnje, naglašava TechCrunch.
Zašto bi se WhatsApp počeo baviti time? Aplikacija već nudi mogućnost ’emitiranja’ poruka većem broju ljudi odjednom. Riječ je o korisnom alatu koji dozvoljava istovremeni dijalog s više ljudi, a izgleda da WhatsApp cilja upravo njegove korisnike. WaBetaInfo navodi da će značajka za digitalne biltene biti ‘alat za objavu informacija koje jedna osoba može poslati mnogima’.
WhatsApp svakog dana bilježi dvije milijarde aktivnih korisnika. Čak i ako je mali dio njih zainteresiran za newslettere – kategoriju za koju većina ni ne zna – WhatsApp će postati najvećim distributerom obavijesti za manje od mjesec dana. Uz sve veći broj ljudi koji čitaju newslettere, tržište digitalnih biltena će vjerojatno rasti.
Tako bi WhatsApp mogao pružiti bolje iskustvo s newsletterima nudeći mogućnost čitanja svih objava unutar same aplikacije. Broj otvorenih objava bit će velik, a WhatsApp će uz malo tehnološke magije tvorcima objava ponuditi sofisticiraniju analitiku.
Također putem newslettera, WhatsApp može pronaći način na koji navući korisnike da provode još više vremena u aplikaciji. Dok se ona sve više oslanja na poslovne usluge, Metini alati za biltene mogli bi postati atraktivnim dijelom ponude te kompanije.
Scena
Pi Coin: Istina iza kriptovalute koja je najveći marketinški trik

Hoće li cijena Pi Coina ikada porasti? Što će se dogoditi sa Pi coin tokenima? Je li vrijeme potrošeno na rudarenje Pi coin tokena izgubljeno? Ima li uopće budućnosti za Pi coin? Ima li zarade?
Ovo su samo neka od pitanja koja prolaze kroz glave većini ljudi u kripto zajednici kada se spomene riječ “Pi Coin”.
U nastavku donosimo pravu istinu o kriptovaluti koja je zapravo najveći marketinški trik.
Što je Pi Coin?
Pi Network je projekt digitalne valute koji ima za cilj učiniti rudarenje dostupnim svima. Pi mreža korisnicima omogućuje rudarenje ove kriptovalute putem mobilnih telefona, dok istovremeno potvrđuju transakcije na glavnoj knjizi.
Pi ili Pi Coin je “kriptovaluta” koju pokreće Pi Network. Prema mnogim kripto stručnjacima, Pi nema nikakvu vrijednost.
Prema podacima CoinMarketCapa, tržišna kapitalizacija je jednaka nuli, dok je trenutno broj Pi tokena u optjecaju također jednak nuli. Zašto su cijene na burzama na kojima je Pi Coin navodno izlistan drugačije, zaključite sami.
Povijest Pi Coina
Pi Coin lansirali su Vince McPhilip, Chengdiao Fan i Nicolas Kokkalis 14. ožujka 2019. Istog je dana u rad puštena i mobilna aplikacija. U manje od godinu dana projekt je zaradio novac od oglašavanja, a broj korisnika aplikacije porastao je na 3,5 milijuna.
Pi valuta je prošla kroz nekoliko faza. Prva faza bila je “beta”, druga faza bila je usmjerena na “testnet”, a treća faza bila je “glavna mreža”.
Prema prognozama, četvrta faza trebala bi biti pokretanje Pi mreže.
Mogu li zaraditi rudarenjem Pi Coina?
Do Pi Coina možete doći samo rudarenjem putem mobilnog telefona. Zanimljivo je da ako želite zaraditi više tokena, morate pozvati više ljudi sa svojim referalnim kodom i na taj način možete “zaraditi više”.
Pi program je energetski učinkovit, za razliku od mnogih drugih aplikacija za rudarenje, ali s njim možete zaraditi samo brojke na ekranu.
Kako mogu prodati svoje Pi Coine?
Trenutno ne možete prodati Pi Coin niti ga možete prenijeti u neku drugu monetarnu valutu.
Kako mogu preuzeti svoj Pi?
Pi Coin se ne može preuzeti. Jedino što možete učiniti je prebaciti Pi u digitalni novčanik. Razlog je jednostavan, Pi nema vrijednost i nije najavljen kao kriptovaluta.
Dakle, broj Pi tokena koje imate u svojoj aplikaciji ili novčaniku samo je običan broj.
Hoće li Pi Coin biti poput Bitcoina?
Za razliku od Bitcoina, Pi Coin mreža nije decentralizirana. Pi Coin mreža sastoji se od jednog, glavnog čvora koji potvrđuje sve transakcije i stvara blokove. To znači da Pi Coin nema rezervni čvor i nema toleranciju na pogreške. Dovoljno je samo jedno hakiranje da trajno srušite cijelu mrežu.
Je li Pi Coin prijevara?
Ako ste razmišljali o Pi mreži, vjerojatno su vas obeshrabrile sumnje u vrijednost Pi Coina i legitimnost projekta.
Zbog ograničenja s kojima se korisnici susreću kada pokušavaju prenijeti svoje Pi coinove, kao i opće percepcije rudarenja putem mobilnih telefona, Pi mreža je označena kao vrlo dobro promišljena marketinška shema, a neki analitičari nagađaju da će uskoro biti i ugašena. Jedan od razloga je konstantan rast korisnika Pi Coin aplikacije, velik broj oglasa unutar Pi Coin aplikacije i, naravno, činjenica da se lansiranje mainneta konstantno odgađa.
U srpnju 2023. Vijetnam je pokrenuo istragu protiv mreže Pi. Vijetnamski Odjel za internetsku sigurnost optužio je Pi Network za prijevaru i poslovni model koji nalikuje marketinškoj shemi na više razina. Također su objavili da ovoj kripto mreži nedostaje potrebna razina transparentnosti da bi se smatrala blockchain projektom.
Izvor: Binance
Scena
WhatsApp uvodi novu funkciju: Evo što se mijenja u popularnoj aplikaciji

WhatsAppova funkcija Status, prisutna već skoro osam godina, omogućuje korisnicima da s prijateljima i obitelji podijele trenutke iz svakodnevnog života. Dosad su u Status mogli dodavati samo tekst, slike ili videozapise, no Meta sada uvodi novost – mogućnost dodavanja glazbe.
Slična opcija već postoji na drugim Meta platformama, poput Instagrama i Facebooka, gdje glazba može upotpuniti priče. Kada sada kreirate Status, primjerice uz fotografiju, na vrhu zaslona pojavit će se ikona note. Dodirivanjem te ikone otvara se biblioteka pjesama dostupnih za odabir.
Prema WhatsAppu, korisnici imaju pristup milijunima pjesama, uključujući popularne hitove poput Shape of You, Perfect, Galway Girl, Gangnam Style i mnoge druge. Klizačem možete odabrati točan dio pjesme koji želite pridodati svom sadržaju. Za fotografije je moguće dodati glazbeni isječak do 15 sekundi, dok za videozapise glazba može trajati do 60 sekundi.
Status objave na WhatsAppu zaštićene su end-to-end enkripcijom, što znači da WhatsApp nema uvid u sadržaj ili glazbu koju dodajete. Ova nova funkcija već se počela uvoditi širom svijeta, a bit će dostupna svima u narednim tjednima, prenosi Radiosarajevo.
Ako je još nemate, provjerite jeste li ažurirali aplikaciju na najnoviju verziju. U posljednje vrijeme WhatsApp redovito donosi novitete. Trenutno je u fazi testiranja opcija da postane zadana aplikacija za pozive i poruke. Također, nedavno su uvedeni novi efekti za kameru, selfie naljepnice i brže reakcije na poruke.
Tehnomanija
Kako BetSurfer pomaže bosanskim igračima da pronađu najbolje kladioničarske stranice

Online klađenje u Bosni i Hercegovini je ogromno. Ljudi vole kladiti se na nogomet, košarku, pa čak i golf. Ali pronaći najbolje kladioničarske stranice nije lako. Neke imaju slabe kvote, spore isplate ili nejasna pravila. Druge možda nisu sigurne.
Tu dolazi BetSurfer. Pomaže igračima da pronađu najbolje stranice, baš kao što OddsChecker, OddsPortal i BettingExpert rade u drugim zemljama. Umjesto da gubiš vrijeme na pretragu, dobivaš stručne recenzije kladionica, usporedbe kvota i korisne savjete za klađenje—sve na jednom mjestu.
Ako želiš igrati sigurno i pametno, BetSurfer je tvoj vodič za klađenje. Bilo da tek počinješ ili si iskusan igrač u potrazi za boljim kvotama, posjeti BetSurfer i donesi bolje odluke pri klađenju.
Bosansko tržište sportskog klađenja
Klađenje je ogroman biznis u Bosni. Lokalne kladionice i međunarodne platforme bore se za igrače. Nogomet je broj jedan, ali puno se kladi i na košarku i tenis. Neki čak prate golf i eSports.
Međutim, bosanske kladionice nemaju uvijek ista pravila. Zakoni o kockanju u Bosni i Hercegovini znaju biti zbunjujući jer različite regije imaju različite propise. Neke online kladionice imaju licencu, dok druge rade bez nje. Zato je teško znati gdje igrati sigurno.
Što je BetSurfer?
BetSurfer je web stranica koja pomaže igračima da odaberu najbolje kladioničarske platforme. Radi istraživanje umjesto tebe. Možeš ga zamisliti kao pravog betting eksperta koji provjerava je li kladionica sigurna, nudi li fer kvote i ima li dobre bonuse.
Baš kao BettingExpert, BetSurfer donosi prave savjete za klađenje i strategije. Također uspoređuje betting odds poput OddsPortala, pa uvijek možeš pronaći najbolju ponudu.
Ključne prednosti BetSurfera za bosanske igrače
BetSurfer nije samo popis online kladionica. To je alat za pametnije klađenje. Bez obzira tražiš li bolje kvote, sigurnije uplate ili veće bonuse, BetSurfer ti pomaže da pronađeš najbolje opcije.
Evo kako pomaže igračima u Bosni:
✔ Pouzdane recenzije: Provjerava koje su bosanske kladionice sigurne i poštene.
✔ Usporedba kvota: Pronalazi najbolje betting odds, tako da zarađuješ više kad dobiješ.
✔ Pravna pomoć: Objašnjava bosanske zakone o kockanju jednostavnim jezikom.
✔ Vodič za bonuse: Pokazuje gdje su najbolji bonusi i promocije, da ne propustiš besplatan novac.
✔ Informacije o plaćanju: Objašnjava kako koristiti e-novčanike, kreditne/debitne kartice, pa čak i kripto klađenje.
Zašto bosanski igrači trebaju koristiti BetSurfer?
Pronaći najbolje kladioničarske stranice nije jednostavno. Postoji previše opcija, a ne vrijede sve tvojeg novca. Neke stranice imaju niske kvote, spore isplate ili zbunjujuća pravila bonusa. Druge možda nemaju licencu, što znači da riskiraš svoj novac.
Većina igrača nema vremena satima provjeravati kladioničarske platforme, uspoređivati betting odds i čitati sitna slova. Zato je tu BetSurfer. On radi težak posao umjesto tebe, tako da se možeš fokusirati na pametno klađenje, umjesto da nagađaš gdje igrati.
Zašto je BetSurfer poseban?
✔ Bolje kvote za klađenje: Kvote se brzo mijenjaju, a i najmanja razlika može utjecati na dobitak. BetSurfer uspoređuje kvote na najboljim online kladionicama, baš kao što to radi OddsPortal, kako biste uvijek dobili najbolju cijenu za svoj ulog.
✔ Više bonusa: Svi vole dobar bonus, ali nisu svi uvjeti pošteni. Neki imaju stroga pravila koja otežavaju isplatu dobitka. BetSurfer pronalazi najbolje bonuse i promocije te vam pokazuje koje ponude vrijede, a koje je bolje preskočiti.
✔ Sigurnija oklada: Nisu sve bosanske kladionice pouzdane. Neke kasne s isplatama, druge imaju nejasne uvjete. BetSurfer preporučuje samo sigurne i licencirane kladionice, tako da ne morate brinuti o prijevarama ili nepoštenim pravilima.
✔ Brže isplate: Nitko ne voli čekati danima na svoj novac. BetSurfer ističe kladionice koje nude brze isplate i sigurne metode plaćanja. Bez obzira koristite li e-novčanike, kreditne/debitne kartice ili kriptovalute, pronaći ćete platforme koje omogućuju brze transakcije.
✔ Jednostavnost korištenja: Klađenje ne bi trebalo biti komplicirano. BetSurfer pruža jasne preporuke za najbolje kladionice bez potrebe za pregledavanjem beskonačnih stranica sitnog teksta. Bilo da ste početnik ili iskusan kladioničar, platforma vam olakšava pronalaženje pravih recenzija, usporedbu kvota i strategija za bolje klađenje.
Bosanski kladioničari mogu se kladiti s više povjerenja, znajući da koriste provjerene stranice s izvrsnim kvotama, kvalitetnim bonusima i sigurnim metodama plaćanja. Ovo je pravo rješenje za sve koji žele pametnije i sigurnije klađenje.
Kako započeti s BetSurferom?
Početak korištenja BetSurfera je brz i jednostavan, čak i ako nikada prije niste koristili ovakvu platformu. Cilj je učiniti online klađenje jednostavnijim, sigurnijim i isplativijim.
1️⃣ Posjetite BetSurfer: Otvorite web stranicu i pregledajte najnovije recenzije kladionica. BetSurfer pokriva sve najbolje bosanske kladionice, tako da ih ne morate sami tražiti.
2️⃣ Provjerite recenzije: Svaka kladionica ocijenjena je prema ključnim kriterijima kao što su kvote, bonusi, mogućnosti klađenja, metode plaćanja i korisnička podrška. BetSurfer preporučuje samo sigurne i licencirane kladionice, tako da možete biti sigurni da se kladite na provjerenim platformama.
3️⃣ Usporedite kvote: Prave kvote mogu napraviti veliku razliku u vašim dobicima. BetSurfer, baš kao OddsPortal, uspoređuje kvote na različitim kladionicama kako biste dobili najbolju vrijednost za svoje oklade.
4️⃣ Odaberite svoju kladionicu: Kada pronađete stranicu koja vam odgovara—bilo da tražite najbolje bonuse, brze isplate ili izvrsnu mobilnu aplikaciju—možete se registrirati i početi se kladiti s više sigurnosti.
Ne morate gubiti vrijeme pretražujući najbolje kladionice. Sve informacije nalaze se na jednom mjestu, tako da se možete fokusirati na donošenje boljih odluka i osvajanje većih dobitaka.
Savjeti za odabir prave kladionice
Nisu sve kladionice iste. Neke nude bolje kvote, druge veće bonuse i promocije, dok neke omogućuju brže isplate. Pravi odabir može napraviti veliku razliku u vašem iskustvu klađenja.
Kako biste odabrali najbolju kladionicu, slijedite ove savjete:
✔ Provjerite licencu: Koristite samo sigurne i licencirane kladionice.
✔ Usporedite kvote: Bolje kvote znače veće dobitke.
✔ Pregledajte metode plaćanja: Odaberite kladionice koje nude brze isplate i sigurne načine plaćanja.
✔ Pročitajte uvjete bonusa: Neki bonusi izgledaju privlačno, ali imaju teške uvjete.
✔ Testirajte korisničku podršku: Ako ne pomažu brzo i jasno, bolje ih je izbjeći.
Odgovorno klađenje
Klađenje može biti zabavno, ali samo ako se igra odgovorno. Pametan kladioničar zna kada stati i nikada ne ulaže više nego što si može priuštiti da izgubi. Lako je upasti u uzbuđenje, pogotovo nakon dobitka. Ali ganjanje gubitaka ili klađenje iz impulsa može brzo uništiti užitak.
Najbolji način za kontrolu je postavljanje limita prije nego što počnete. Odlučite koliko ste spremni potrošiti i držite se toga. Ako ikada osjetite da klađenje postaje problem, uzmite pauzu. Mnoge online kladionice nude alate poput ograničenja depozita i opcije samoisključenja kako bi pomogli igračima da ostanu odgovorni. Zapamtite, pametno klađenje se temelji na strategiji, a ne samo na sreći.
Zaključak
BetSurfer pomaže bosanskim kladioničarima da se klade pametnije. Pronalazi najbolje kladionice, uspoređuje kvote i dijeli korisne savjete za klađenje, baš kao što to rade OddsChecker, OddsPortal i BettingExpert.
Ako tražite sigurne i licencirane kladionice, bolje mogućnosti klađenja ili jednostavno želite donijeti pametnije odluke pri klađenju, BetSurfer je alat koji vam treba. Posjetite BetSurfer već danas i podignite svoje klađenje na višu razinu!
Na današnji dan
Danas je Svjetski dan radija

Danas 13. veljače, obilježava se Svjetski dan radija.
Proglašen 2011. od strane UNESCO-a i odobren od strane Generalne skupštine Ujedinjenih nacija 2012. kao Međunarodni dan UN-a, 13. februar je Svjetski dan radija.
Cilj Svjetskog dana radija je podizanje svijesti javnosti i medijima o samoj vrijednosti radija, poboljšanju međunarodne saradnje te pristupu informacijama putem radija.
U nešto više od stotinu godina postojanja radio je postao dijelom svakog doma. Desetljećima se populacije uz radijski program informiraju, zabavljaju i uče, a i nakon pojava televizije i Interneta, ovaj medij ne gubi na značaju. Pa ipak, publika je nešto drukčija, teme su suvremenije, a na određeni način svi postajemo urednici vlastitog radijskog programa.
Od izuma za emitiranje elektromagnetskog zračenja 1894. godine, prošlo je vrlo malo vremena dok se izum Marconija i Tesle pretvorio u svakodnevnog ljudskog suputnika. Radio je dramama Orsona Wellsa prerastao u zabavljača, u Drugom svjetskom ratu postao je glavni informator i sudionik antifašističkog pokreta otpora, a radio je ključni element spuštanja na Mjesec ili potrage za izvanzemaljskim životom SETI. U svakodnevnom životu, publika svih generacija svakodnevno pronalazi razlog da sluša radijski program.
Iako su u proteklim desetljećima primat u informacijama preuzele televizija, kasnije Internet, radio još uvijek visoko kotira kao medij koji dopušta sučeljavanje različitih mišljenja, dijalog, pa i kao jedini pouzdan medij u najtežim trenucima.
Radio je desetljećima tu da nas informira, zabavlja i podučava, a u novije doba sve češće ima i ulogu aktivnog društvenog sudionika u kozmopolitskom globalnom selu. Najnovije usluge emisija na zahtjev omogućuju nam čak da sami postanemo urednici birajući teme koje želimo i vrijeme kada želimo slušati, bilo u automobilu, uz čitanje ili pred spavanje.
Društvo
Novotravničanin Almir Brljak, kreator uspješne igrice “Swordsman”: Sanjao sam o ovim trenucima od malih nogu

Radi se o srednjovjekovnoj borilačkoj igri koja je dizajnirana za PlayStation VR, a na vrhu gaming liste nalazila se i u Evropi i u SAD. Razvoj igre započeli su sa skromnim budžetom od približno 20.000 dolara, a svoj rad su obavljali bez plaće, dok danas imaju više od 40 zaposlenika.
Nove tehnologije
Kao vlasnik i glavni operativni direktor “Sinn Studija“, koji se nalazi u Torontu, postao je nagrađivani lider u razvoju i objavljivanju videoigara virtualne stvarnosti. Brljak je za “Avaz” pričao o samim počecima, te ljubavi prema gaming industriji.
– Krajnji cilj videoigara je bio da se nađemo unutar same igre, pa nas je razvoj tehnologije virtualne stvarnosti veoma uzbuđivao. Međutim, htjeli smo stvoriti igre, ne samo uranjajuće nego i uzbudljive. Borba u kojoj koristite cijelo tijelo i bukvalno se borite za svoj život savršeno odražava te kvalitete. To nas je inspirisalo da razvijemo „Swordsman“, igru koja kombinuje ove elemente u uzbudljivom okršaju mačevima. Upravo ta perspektiva nam je omogućila da ostvarimo prodaju više od 10 miliona dolara – kazao je Brljak.
Istaknuo je da je oduvijek uživao u igranju videoigara, ali ga je posebno uzbuđivalo učenje o novim tehnologijama te je oduvijek znao da želi raditi u tehnologiji i imati značajan utjecaj u oblikovanju digitalnog svijeta kao i u usmjeravanju budućnosti zabave u sljedećem pomaku računarstva.
– Naše društvo prolazi kroz drastične promjene kada usvaja nove tehnologije, mijenjajući način na koji razmišljamo i ponašamo se, a zabava je nešto što svi želimo. Volio bih imati veliku ulogu u tome kao poduzetnik, a nadam se i u budućnosti kao investitor. Trenutno radimo na nekoliko različitih projekata unutar kompanije, ali onaj koji obećava najviše je “Battlegrounds“. To je besplatna srednjovjekovna igra gdje je borba poticana, ali ne i obavezna – naveo je Brljak.
Nestvaran osjećaj
Objasnio je da se u ovoj igri život odvija u virtualnom srednjovjekovnom svijetu i možete se družiti, putovati na različita mjesta, učestvovati u borbama ili podizati vojsku. Igrači sami odlučuju kako žele igrati, a svi alati su im dostupni. Nakon provedenih testiranja, dodaje, imaju čvrste razloge vjerovati da bi ovo mogla postati jedna od, ako ne i najpopularnija igra u virtualnoj stvarnosti, a izlazi kasnije ove godine.
– Ponekad se osjećam nestvarno jer sam sanjao o ovim trenucima još od malih nogu. Osjećam se ponosno, ali još sam daleko od mjesta gdje želim biti, pa sam i dalje prilično realan. Međutim, moji roditelji su napravili mnogo žrtava za mene i moje sestre dok smo odrastali i izuzetno me čini ponosnim što ovaj uspjeh opravdava te žrtve. Također, mogućnost da predstavljam Bosnu u prostoru gdje je slabo zastupljena mnogo mi znači – zaključio je Almir Brljak.
Vodeće kompanije
U svojoj potrazi za inovacijama, Almir sarađuje s vodećim kompanijama kao što su “Meta“, “PlayStation“, “ByteDance“ i HTC, a također djeluje kao marketinški i poslovni savjetnik za vodeće kompanije koje se bave igrama na sreću u virtualnoj stvarnosti.
Često se pojavljuje na tehnološkim konferencijama u gradovima poput Pariza, Los Anđelesa, Toronta, San Franciska, Bostona, Istanbula i Roterdama, gdje dijeli svoja iskustva i vizije budućnosti gaming industrije.
Tehnomanija
TikTok potvrdio vraćanje usluge u SAD-u: Zahvalili se Donaldu Trumpu

“U dogovoru sa našim pružaocima usluga, TikTok je u procesu obnavljanja usluge. Zahvaljujemo predsjedniku Trumpu što je pružio potrebnu jasnoću i garanciju našim pružaocima usluga da se neće suočiti s kaznama ako TikTok ostane dostupan za više od 170 miliona Amerikanaca i omogući napredovanje preko sedam miliona malih preduzeća. To je snažna podrška Prvom amandmanu i protiv proizvoljne cenzure. Radit ćemo s predsjednikom Trumpom na dugoročnom rješenju koje će zadržati TikTok u Sjedinjenim Američkim Državama”, saopćili su.Podsjetimo, Trump je na društvenoj mreži Truth Social naveo kako će potpisati izvršnu uredbu o prolongiranju gašenja TikToka te da će raditi na promjeni vlasničke strukture.
“Želio bih da Sjedinjene Američke Države imaju 50 posto vlasničke pozicije. Čineći ovo, čuvamo TikTok, držimo ga u dobrim rukama i dozvoljavamo mu da se razvija. Bez odobrenja SAD-a, nema TikToka. Uz naše odobrenje, vrijedi stotine milijardi dolara – možda trilione”, poručio je Trump.
Scena
TikTok nije dostupan u SAD-u

KINESKI TikTok prestao je danas biti dostupan korisnicima u Sjedinjenim Državama, malo prije nego što je zabrana rada aplikacije stupila na snagu, prenijele su svjetske agencije. Aplikacije više nema ni u ponudi trgovine aplikacija Applea i Googlea.
Korisnicima se prikazuje poruka upozorenja u kojoj piše da su TikTokove usluge “privremeno nedostupne”.”Radimo na ponovnom uspostavljanju naše usluge u SAD-u što je prije moguće”, nastavlja poruka.Američki Vrhovni sud u petak je potvrdio zakon prema kojemu ByteDance, vlasnik TikToka, mora prodati popularnu aplikaciju koju koristi gotovo pola Amerikanaca ili će u nedjelju biti zabranjena u zemlji zbog zabrinutosti za nacionalnu sigurnost.
TikTok u SAD-u koristi polovica stanovništva
TikTok je jedna od najpopularnijih društvenih mreža u SAD-u, a koristi ju oko 170 milijuna Amerikanaca, odnosno otprilike polovica ukupnog stanovništva, uključujući mnogo mladih.
Novoizabrani američki predsjednik Donald Trump rekao je da razmatra tromjesečnu odgodu zabrane rada za TikTok, koja je stupila na snagu u nedjelju.
“Mislim da bi to svakako bila opcija koju razmatramo”, rekao je Trump u intervjuu američkoj televiziji NBC objavljenom u subotu.
“Produljenje od 90 dana nešto je što će najvjerojatnije biti učinjeno jer je prikladno. Znate, prikladno je. Moramo to pažljivo razmotriti. To je vrlo važna situacija.”
“Ako se odlučim na to, vjerojatno ću to objaviti u ponedjeljak”, dodao je.
Kina i SAD su gospodarski i geopolitički suparnici, a činjenica da je TikTok u kineskom vlasništvu godinama brine američke dužnosnike.
Javili se investitori, vlasnik ga ne želi prodati
Zakon o zabrani TikToka ne bude li prodan američkom korisniku prošle je godine izglasan u Kongresu glasovima obiju stranaka. ByteDance zasad odbija prodati svoj poslovni dragulj, iako se javilo nekoliko investitora.
Administracija predsjednika na odlasku Joea Bidena objavila je da se zakon bavi činjenicom da aplikacijom upravlja strani suparnik, a ne slobodom govora, te da bi TikTok mogao nastaviti funkcionirati kao i dosad bude li oslobođen kineske kontrole.
SAD smatra da kineska kontrola nad TikTokom predstavlja “ozbiljnu prijetnju” američkoj nacionalnoj sigurnosti, a da Kina nastoji prikupiti ogromne količine osjetljivih podataka o Amerikancima kako bi potajno manipulirala javnim mnijenjem i tvrdi da Kina prisiljava tvrtke poput ByteDancea da u tajnosti predaju podatke o korisnicima društvenih mreža te izvršavaju direktive kineske vlade.
Ogromna baza podataka TikToka, smatra SAD, predstavlja snažan alat koji bi kineska vlada mogla upotrijebiti za uznemiravanje, regrutiranje i špijunažu, te da bi Kina “mogla TikTok iskoristiti kao oružje kako bi naškodila SAD-u”.
Tehnomanija
Wall Street: Dionice Applea snažno pale zbog vijesti o iPhoneu

Na Wall Streetu su u četvrtak burzovni indeksi pali, izgubivši dio dobitaka od prethodnoga dana, što je ponajviše posljedica pada cijena dionica u tehnološkom sektoru.
Dow Jones oslabio je 0,16 posto, na 43.153 boda, dok je S&P 500 skliznuo 0,21 posto, na 5.937 bodova, a Nasdaq indeks 0,89 posto, na 19.338 bodova.
Pad indeksa ponajviše je posljedica pritiska na tehnološki sektor. Najviše je, oko 4 posto, pala cijena dionica Applea, nakon vijesti o oštrom padu prodaje iPhonea u Kini. Nešto blaže pale su cijene drugih tehnoloških divova, kao što su Tesla, Nvidia i Alphabet.
S druge strane, najviše su porasle cijene dionica u bankarskom sektoru jer je nekoliko najvećih američkih banaka objavilo bolje nego što se očekivalo kvartalne poslovne rezultate.U fokusu ulagača bili su i novi gospodarski podaci koji su pokazali da je potrošnja Amerikanaca i dalje snažna, a da je tržište rada i dalje čvrsto. To otvara prostor američkoj središnjoj banci za usporavanje tempa smanjenja kamatnih stopa.
Dan prije cijene su dionica snažno porasle jer je blago popuštanje inflacije u SAD-u ponovno oživjelo špekulacije o smanjenju kamata. Na tržištu se procjenjuje da bi Fed kamate mogao smanjiti na sjednici u lipnju. Do tada će, kažu analitičari, čelnici središnje banke pratiti utjecaj politika Donalda Trumpa, koji idućega tjedna preuzima Bijelu kuću, na gospodarstvo i inflaciju.
A na europskim su burzama cijene dionica jučer porasle. Londonski FTSE indeks ojačao je 1,09 posto, na 8.391 bod, dok je frankfurtski DAX porastao 0,39 posto, na 20.655 bodova, a pariški CAC 2,14 posto, na 7.634 boda.
Scena
Do pojave Temua u BiH tek 25% građana kupovalo online, kineska platforma znatno će povećati brojke

Temu, globalna platforma za online kupnju, izazvala je veliko zanimanje među korisnicima u BiH. Na bh. tržištu dostupna je od rujna, zbog čega je mnoge građane zahvatila “šoping-groznica”, piše Večernji list.
Platforma za online prodaju Temu bilježi sve veći uspjeh na tržištu BiH i broj narudžbi iz dana u dan sve je veći, a od rujna do danas stiglo je gotovo pola milijuna narudžbi. Iz Uprave za neizravno oporezivanje (UNO) kažu kako je do sada u BiH stiglo 468.975 narudžbi iz Temua. U Carinsku ispostavu Sarajevo stiglo je 72.759 narudžbi, a najniža cijena koja je zabilježena iznosi 72,41 KM. Najveći iznos ocarinjene robe iznosi 1109 KM, što je, kako iz UNO-a navode, najveća vrijednost robe kada je riječ o narudžbama s Temua. Carinska ispostava Tuzla zabilježila je prijam 18.104 paketa s Temua, dok je u Carinsku ispostavu Banja Luka stiglo 180.846 paketa.
Pošiljke su uglavnom bile u vrijednosti od 90 do 300 KM. Najveća pojedinačna pošiljka bila je u vrijednosti 590 KM i vraćena je pošiljatelju jer nije želio platiti carinska davanja. U Carinsku ispostavu Gradiška stiglo je 129.020 paketa, a u Trebinje 68.246. Najveća vrijednost narudžbe u Trebinju iznosila je 309 KM, a prosječna vrijednost bila je ispod 100 KM. – Kada je riječ o pošiljkama koje se uvoze putem aplikacije Temu, analiza do sada dostavljene i predočene dokumentacije carinskim uredima pokazuje da je riječ o pošiljkama s robom zanemarive vrijednosti. Te pošiljke poslane su izravno iz druge države fizičkim osobama u BiH na različite adrese i ne prelaze iznos od 300 KM po pošiljci. Za ove pošiljke traži se oslobađanje od plaćanja uvoznih davanja – rekli su iz UNO-a. Carina se u BiH ne plaća za pakete u vrijednosti ispod 300 KM. Pomama za jeftinim proizvodima iz Kine zasigurno će povećati broj građana BiH koji kupuju online. A kakvi su podaci o broju online korisnika bili do sada i kako stojimo u odnosu na ostatak Europe? Prema istraživanju Eurostata, u 2023. godini 58% osoba, starosti od 16 do 74 godine, u EU prijavilo je da je koristilo usluge ili naručilo robu preko interneta. Udio stanovništva koje koristi e-trgovinu u Srbiji varira od regije do regije. Iako nešto manje ispod prosjeka EU-a, najviše je online potrošača u Beogradu (56,4%), dok je najmanje u regiji južne i istočne Srbije (37,3%). Ispod prosjeka EU-a nalaze se i Vojvodina (46,7%) te regija Šumadije i zapadne Srbije (44,2%). U okruženju online kupuju najviše stanovnici Hrvatske (49,9%). Međutim, ostale zemlje značajno manje koriste usluge e-trgovine, najmanje ih je u Crnoj Gori (18,6%) i Albaniji (13,6%). Online kupnju obavlja četvrtina osoba u BiH (25,5%), Sjevernoj Makedoniji (27,6%) i Rumunjskoj. Tri europske regije s najvećim brojem online kupaca nalaze se u Nizozemskoj, gdje više od 85% osoba obavlja kupnju online. Visoki postotak bilježe skandinavske zemlje, ponajprije Švedska i Danska. Vidljivo je kako stanovnici zapadne Europe značajnije koriste usluge online trgovine. Iznad prosjeka EU-a nalaze se Francuska, Njemačka, Češka, Austrija, ali i Španjolska i Mađarska. Nasuprot tome, od 20 regija Europe u kojima je manje od 35% stanovništva kupovalo na internetu, najmanje ih je u Bugarskoj, gdje manje od jedne od pet osoba koristi e-trgovinu. Međutim, prava eksplozija online kupnje dogodila se od kada je kineska platforma za internetsku trgovinu Temu postala dostupna kod nas.
Sve ono zbog čega smo koristili automobil ili autobus, tražili parkiralište, pješačili satima po trgovačkim centrima isprobavajući odjevne predmete, obuću ili nešto drugo, sada je moguće kupiti online iz vlastitog naslonjača klikom miša. Dovoljno je samo bolje promotriti proizvod koji želimo kupiti, “ubaciti ga u košaricu”, platiti ga online ili za nekoliko dana prilikom preuzimanja. Kada je riječ o najčešće kupovanim stvarima, bh. građanima su među favoritima odjeća, obuća i elektronika. Pokazalo je to istraživanje e-commerce tržišta u BiH koje je provela eCommerce asocijacija u BiH. Članica Asocijacije Nikolina Čule rekla je kako ove godine bilježe mnogo veći broj ispitanika nego prošle, što upućuje na reprezentativnost uzorka. Na temelju istraživanja uočili su znatno veći broj korisnika e-commercea, osobito u segmentu populacije od 25 do 45 godina, a zabilježen je i porast od 7,4% kupaca koji su obavili više od 10 kupnji u posljednja tri mjeseca. Dodala je da su također ispitivali stavove kupaca što misle o online šopovima, rizicima i sigurnosti te da tu bilježe visoke prosječne ocjene kod ispitanika. Čule je rekla da je kod ispitanika zabilježen mali broj prijevara ili nekih neugodnosti što se tiče plaćanja. – Što se tiče kupnje, i dalje, kao i prošle godine, segment na koji najviše troše online ispitanici je odjeća, obuća i sportski dodaci, zatim se bilježi potrošnja na elektroničku opremu. Također se dosta prodaju ulaznice, streaming mediji i ostalo – kazala je ranije Čule. U vezi s kupnjom lokalno u usporedbi s regionalnom ili europskom, kako je dodala, 30% ispitanika kazalo je da kupuje proizvode iz EU-a, više od 40% ispitanika kupuje regionalno, a manji su postoci što se tiče Afrike, američkog tržišta i Australije. I ovi podaci samo su još jedan od pokazatelja da online trgovina iz godine u godinu postaje sve popularnija. No, iz udruga upozoravaju i na oprez, dodajući kako se procvatom online trgovine bilježi i značajan broj prijevara. Naši potrošači često se opredjeljuju za online kupnju, uglavnom zbog nižih cijena. Nisu svjesni da stvari nisu uvijek iz trgovina, već stižu i iz dnevnog boravka, garaže i drugih prostorija.