Tehnomanija
VESELJE NIJE DUGO TRAJALO: Nova Nokia 3310 će zbog banalne pogreške biti beskorisna
Vijest o povratku legendarne Nokije 3310 odjeknula je internetom. No, oduševljenje brojnih obožavatelja ovog modela moglo bi ubrzo splasnuti
Naime, novi model je u odnosu na original znatno poboljšan. No, problem je u tome što podržava staru 2G mrežu koja je u mnogim dijelovima svijeta već ugašena, piše The Lad Bible.
Kupi li netko, primjerice, Nokiju 3310 u Europi i otputuje na drugi kraj svijeta, imat će neupotrebljiv telefon jer se neće moći spojiti na tamošnju mrežu.
Kanada, Australija, Švicarska, SAD i Tajvan dosad su ugasili većinu svojih 2G mreža ili to planiraju u bliskoj budućnosti, a slijede ih i druge zemlje. Stoga će na mnogim tržištima na koje Nokia cilja mobitel biti zastario.
Scena
Do pojave Temua u BiH tek 25% građana kupovalo online, kineska platforma znatno će povećati brojke
Temu, globalna platforma za online kupnju, izazvala je veliko zanimanje među korisnicima u BiH. Na bh. tržištu dostupna je od rujna, zbog čega je mnoge građane zahvatila “šoping-groznica”, piše Večernji list.
Platforma za online prodaju Temu bilježi sve veći uspjeh na tržištu BiH i broj narudžbi iz dana u dan sve je veći, a od rujna do danas stiglo je gotovo pola milijuna narudžbi. Iz Uprave za neizravno oporezivanje (UNO) kažu kako je do sada u BiH stiglo 468.975 narudžbi iz Temua. U Carinsku ispostavu Sarajevo stiglo je 72.759 narudžbi, a najniža cijena koja je zabilježena iznosi 72,41 KM. Najveći iznos ocarinjene robe iznosi 1109 KM, što je, kako iz UNO-a navode, najveća vrijednost robe kada je riječ o narudžbama s Temua. Carinska ispostava Tuzla zabilježila je prijam 18.104 paketa s Temua, dok je u Carinsku ispostavu Banja Luka stiglo 180.846 paketa.
Pošiljke su uglavnom bile u vrijednosti od 90 do 300 KM. Najveća pojedinačna pošiljka bila je u vrijednosti 590 KM i vraćena je pošiljatelju jer nije želio platiti carinska davanja. U Carinsku ispostavu Gradiška stiglo je 129.020 paketa, a u Trebinje 68.246. Najveća vrijednost narudžbe u Trebinju iznosila je 309 KM, a prosječna vrijednost bila je ispod 100 KM. – Kada je riječ o pošiljkama koje se uvoze putem aplikacije Temu, analiza do sada dostavljene i predočene dokumentacije carinskim uredima pokazuje da je riječ o pošiljkama s robom zanemarive vrijednosti. Te pošiljke poslane su izravno iz druge države fizičkim osobama u BiH na različite adrese i ne prelaze iznos od 300 KM po pošiljci. Za ove pošiljke traži se oslobađanje od plaćanja uvoznih davanja – rekli su iz UNO-a. Carina se u BiH ne plaća za pakete u vrijednosti ispod 300 KM. Pomama za jeftinim proizvodima iz Kine zasigurno će povećati broj građana BiH koji kupuju online. A kakvi su podaci o broju online korisnika bili do sada i kako stojimo u odnosu na ostatak Europe? Prema istraživanju Eurostata, u 2023. godini 58% osoba, starosti od 16 do 74 godine, u EU prijavilo je da je koristilo usluge ili naručilo robu preko interneta. Udio stanovništva koje koristi e-trgovinu u Srbiji varira od regije do regije. Iako nešto manje ispod prosjeka EU-a, najviše je online potrošača u Beogradu (56,4%), dok je najmanje u regiji južne i istočne Srbije (37,3%). Ispod prosjeka EU-a nalaze se i Vojvodina (46,7%) te regija Šumadije i zapadne Srbije (44,2%). U okruženju online kupuju najviše stanovnici Hrvatske (49,9%). Međutim, ostale zemlje značajno manje koriste usluge e-trgovine, najmanje ih je u Crnoj Gori (18,6%) i Albaniji (13,6%). Online kupnju obavlja četvrtina osoba u BiH (25,5%), Sjevernoj Makedoniji (27,6%) i Rumunjskoj. Tri europske regije s najvećim brojem online kupaca nalaze se u Nizozemskoj, gdje više od 85% osoba obavlja kupnju online. Visoki postotak bilježe skandinavske zemlje, ponajprije Švedska i Danska. Vidljivo je kako stanovnici zapadne Europe značajnije koriste usluge online trgovine. Iznad prosjeka EU-a nalaze se Francuska, Njemačka, Češka, Austrija, ali i Španjolska i Mađarska. Nasuprot tome, od 20 regija Europe u kojima je manje od 35% stanovništva kupovalo na internetu, najmanje ih je u Bugarskoj, gdje manje od jedne od pet osoba koristi e-trgovinu. Međutim, prava eksplozija online kupnje dogodila se od kada je kineska platforma za internetsku trgovinu Temu postala dostupna kod nas.
Sve ono zbog čega smo koristili automobil ili autobus, tražili parkiralište, pješačili satima po trgovačkim centrima isprobavajući odjevne predmete, obuću ili nešto drugo, sada je moguće kupiti online iz vlastitog naslonjača klikom miša. Dovoljno je samo bolje promotriti proizvod koji želimo kupiti, “ubaciti ga u košaricu”, platiti ga online ili za nekoliko dana prilikom preuzimanja. Kada je riječ o najčešće kupovanim stvarima, bh. građanima su među favoritima odjeća, obuća i elektronika. Pokazalo je to istraživanje e-commerce tržišta u BiH koje je provela eCommerce asocijacija u BiH. Članica Asocijacije Nikolina Čule rekla je kako ove godine bilježe mnogo veći broj ispitanika nego prošle, što upućuje na reprezentativnost uzorka. Na temelju istraživanja uočili su znatno veći broj korisnika e-commercea, osobito u segmentu populacije od 25 do 45 godina, a zabilježen je i porast od 7,4% kupaca koji su obavili više od 10 kupnji u posljednja tri mjeseca. Dodala je da su također ispitivali stavove kupaca što misle o online šopovima, rizicima i sigurnosti te da tu bilježe visoke prosječne ocjene kod ispitanika. Čule je rekla da je kod ispitanika zabilježen mali broj prijevara ili nekih neugodnosti što se tiče plaćanja. – Što se tiče kupnje, i dalje, kao i prošle godine, segment na koji najviše troše online ispitanici je odjeća, obuća i sportski dodaci, zatim se bilježi potrošnja na elektroničku opremu. Također se dosta prodaju ulaznice, streaming mediji i ostalo – kazala je ranije Čule. U vezi s kupnjom lokalno u usporedbi s regionalnom ili europskom, kako je dodala, 30% ispitanika kazalo je da kupuje proizvode iz EU-a, više od 40% ispitanika kupuje regionalno, a manji su postoci što se tiče Afrike, američkog tržišta i Australije. I ovi podaci samo su još jedan od pokazatelja da online trgovina iz godine u godinu postaje sve popularnija. No, iz udruga upozoravaju i na oprez, dodajući kako se procvatom online trgovine bilježi i značajan broj prijevara. Naši potrošači često se opredjeljuju za online kupnju, uglavnom zbog nižih cijena. Nisu svjesni da stvari nisu uvijek iz trgovina, već stižu i iz dnevnog boravka, garaže i drugih prostorija.
Tehnomanija
Artosnomics Recenzija (Artosnomics.com) – Brza i Intuitivna Brokerska Platforma za Online Trgovce
Na tržištu trenutno djeluje mnogo brokerskih platformi. Međutim, većina njih nije dovoljno brza i intuitivna da zadovolji potrebe današnjih trgovaca, posebno profesionalaca i stručnjaka. Dok sam pretraživao internet u potrazi za opcijama koje bi mogle ispuniti ove zahtjeve, naišao sam na nekoliko platformi za trgovanje koje sam smatrao prikladnima. U svojoj Artosnomics recenziji detaljno ću raspraviti jednu od njih.
Razgovarat ću o Artosnomics.com platformi za trgovanje i njenim raznim aspektima koji pokazuju koliko je brza i intuitivna. Pokrit ću njene različite značajke i funkcionalnosti koje je čine prikladnom opcijom za moderne trgovce. Pa, pogledajmo u ovoj recenziji je li ova online brokerska platforma dobra opcija u smislu brzine i intuitivnosti.
Sučelje Temeljeno na Webu
Prva stvar o kojoj ću govoriti je web sučelje ove online platforme za trgovanje. Artosnomics brokerska platforma temelji se na web pregledniku, što je čini visoko kompatibilnom i brzom. Ova brokerska platforma lako može usvojiti nove trendove i tehnologije s vremenom jer se temelji na webu. Kontinuirano dodaje nove značajke i ažurira stare kako bi korisnici mogli dobiti besprijekorno iskustvo trgovanja.
Kao platforma temeljena na webu, također je visoko kompatibilna, što znači da radi isto na svim mobilnim uređajima. Trgovci mogu koristiti ovu platformu na bilo kojem mobilnom uređaju, kao što su laptop, pametni telefon ili tablet. Lako je prebaciti se s jednog uređaja na drugi bez potrebe za ponovnim preuzimanjem specifične aplikacije.
Dostupnost 24 Sata Dnevno
Ovo je druga značajka Artosnomics platforme za trgovanje koja je čini visoko intuitivnom za mnoge online trgovce. Većina online trgovaca, posebno zauzetih, želi platformu koja je lako dostupna u bilo koje doba dana. Zbog svojih zauzetih rutina, preferiraju platformu koju mogu koristiti prema svom rasporedu bez propuštanja važnih događaja i prilika.
Ova online brokerska platforma je lako dostupna jer je dostupna 24 sata dnevno, sedam dana u tjednu. Trgovci se mogu prijaviti i koristiti je u bilo koje doba dana s bilo koje lokacije na kojoj se nalaze. S takvom lakoćom pristupa, mogu trgovati s radnog mjesta ili iz svog doma. Mogu čak trgovati dok su na odmoru.
Napredni Alati i Brzo Izvršavanje Trgovanja
Svaki online trgovac zahtijeva napredne i učinkovite alate za trgovanje. Zato Artosnomics brokerska platforma nudi kombinaciju alata za trgovanje koje mogu koristiti za izradu upotrebljivih i podataka temeljenih strategija. Mogu koristiti ove alate za tehničku analizu bilo kojeg tržišta ili postaviti indikatore na grafikone kako bi dobili prijedloge za svoje trgovanje. Svojom izvrsnom brzinom, također mogu vidjeti kretanje cijena bilo koje imovine u stvarnom vremenu, tako da su njihove strategije temeljene na točnim cijenama.
Zbog niskog kašnjenja, trgovci mogu brzo otvarati i zatvarati svoje pozicije bez brige o tržišnim odstupanjima. To znači da će svaka strategija koju implementirate biti temeljena na trenutnim podacima i cijenama.
Tržišne Vijesti i Uvidi
Za svakog trgovca je nužno pratiti tržište kako bi mogao osmisliti strategije temeljene na najnovijim podacima. Zato je razvojni tim Artosnomics.com platforme za trgovanje stvorio odjeljak s vijestima. Sve vijesti u ovom odjeljku su najnovije i preuzete s relevantnih stranica i kanala.
Trgovci mogu koristiti ovaj odjeljak kako bi ostali informirani i u tijeku sa svim tržišnim trendovima i uvjetima, osiguravajući da ništa ne propuštaju. S takvom lakoćom, mogu dobiti sve najnovije tržišne ažuriranja s ove platforme u hodu.
Je li Artosnomics Prevara ili Legitiman?
U ovom dijelu moje Artosnomics recenzije govorit ću o sigurnosnim mjerama koje ova platforma implementira kako bi zaštitila korisničke podatke i financije. Ova online platforma za trgovanje ima stroge KYC i AML politike kako bi osigurala da je svaki korisnik koji se prijavi onaj za koga se izdaje. Također ima protokol za enkripciju kako bi šifrirao povjerljive podatke trgovaca i smanjio rizik od krađe ili zloupotrebe. Kako bi zaštitila račune trgovaca od neovlaštenog pristupa, specifično koristi 2FA protokol.
Završne Misli
Kako bih zaključio svoju Artosnomics recenziju, pružit ću sažetak svih brzih i intuitivnih značajki ove online platforme. Također je dostupna putem web preglednika, što je čini visoko kompatibilnom na različitim uređajima. Pruža korisnicima lakoću pristupa, omogućujući im da trguju u bilo koje doba dana iz udobnosti svog doma. Integrirana je s nizom alata za trgovanje koji su visoko napredni i učinkoviti. Brzo izvršava trgovine kako bi smanjila rizik od tržišnih odstupanja. Stvorila je posvećen odjeljak za vijesti kako bi trgovci bili u tijeku sa svim tržišnim situacijama i trendovima.
Scena
Bitcoin prvi put u povijesti prešao 100.000 dolara
CIJENA bitcoina je prvi put probila granicu od 100.000 dolara, dosegnuvši novu rekordnu vrijednost. Vrijednost najpoznatije svjetske kriptovalute porasla je zbog sve većih nada da će novoizabrani američki predsjednik Donald Trump usvojiti niz politika koje podržavaju kriptovalute.
Povijesno visoka cijena bitcoina dosegnuta je par sati nakon što je Trump rekao da će nominirati bivšeg povjerenika Komisije za vrijednosne papire i burzu (SEC) Paula Atkinsa, ujedno i zagovornika kriptovaluta, da vodi SEC.Smatra se da je Atkins daleko više sklon kriptovalutama nego trenutni čelnik SEC-a Gary Gensler. Prelazak vrijednosti od 100.000 potaknuo je slavlje ljubitelja kriptovalute diljem svijeta.
Oduševljenje među obožavateljima
Drastično fluktuirajuća vrijednost bitcoina oduvijek je privlačila interes ulagača, a njegovi podupiratelji reagirali su s oduševljenjem kada je prešao prijašnje pragove cijena te prkosom tijekom njegovih padova.
No granica od 100.000 dolara se posebno željno očekivala. Društvenim su se medijima tjednima vrtjeli grafikoni, memeovi i predviđanja o tome kada će cijena dosegnuti brojku za koju se smatra da je jedan od svetih gralova kriptosvijeta.
Barometar optimizma u svijetu kriptovaluta
Vrijednost jednog bitcoina jedan je od barometara optimizma u industriji kriptovaluta koja se sada procjenjuje na 3.3 bilijuna dolara (3.3 milijuna milijuna dolara), prema analitičkoj tvrtki Coin Market Cap. Trumpova izborna pobjeda prošlog mjeseca bila je katalizator najnovijeg porasta.
Novoizabrani predsjednik obećao je da će SAD učiniti “kriptoprijestolnicom planeta”, što je fascinantan preokret za čovjeka koji je nedavne 2021. nazivao bitcoin “prevarom”.
Također je nevjerojatno kako je cijena bitcoina uzletjela. Procjena od 100 tisuća dolara predstavlja povećanje od 40% na dan izbora u SAD-u i više nego dvostruko u odnosu na cijenu s kojom je bitcoin započeo ovu godinu.
Tehnomanija
Ekrani, crtići, igre i dopamin: Kako tehnologija utječe na razvoj djece?
U današnjem digitalnom dobu, ekrani, igre i društvene mreže postali su nezaobilazan dio života djece, no njihova prekomjerna upotreba može imati ozbiljan utjecaj na razvoj dječjeg mozga. Stručnjaci upozoravaju na sveprisutnu opasnost – dopaminsku ovisnost koju tehnologija stvara kod najmlađih.
Posljedice prekomjerne upotrebe ekrana
Rana izloženost ekranima, posebno kod vrlo male djece, može dovesti do ozbiljnih razvojnih problema. Stručnjaci ističu da djeca koja previše vremena provode pred ekranima često pokazuju simptome poput usporenog razvoja govora i motorike, smanjene sposobnosti za koncentraciju, pa čak i emocionalne nestabilnosti. Dodatno, prekomjerno izlaganje tehnologiji dovodi do pasivnog stanja djece, poput hipnoze, gdje su nesposobna reagirati na prirodne podražaje iz okolnog svijeta.
Dopamin: Hormonski pokretač ovisnosti
Kako ekrani utječu na dječji mozak? Naša djeca nisu ovisna o sadržaju koji gledaju na ekranima, nego o ugodi koju osjećaju tijekom gledanja – to je ono što aktivira dopamin, hormon nagrade. Svaki lajk, nova razina u igrici ili čak zanimljiv video na društvenim mrežama izaziva prekomjerno lučenje dopamina, stvarajući tako ciklus koji djeca teško mogu prekinuti. Ovo može rezultirati ovisnošću o ekranima, ali i problemima u ponašanju, koncentraciji i socijalnim vještinama.
Što kaže struka?
Znanstvena istraživanja već su dokazala da tehnološka ovisnost može imati dugoročne posljedice na zdravlje dječjeg mozga, zbog čega se stručnjaci slažu da je nužno postaviti jasne granice u vezi s vremenom koje djeca provode pred ekranima. Štoviše, promjene u ponašanju i razvojne smetnje često se mogu ispraviti ukidanjem izloženosti ekranima i vraćanjem na zdravije, prirodne podražaje. Roditelji igraju ključnu ulogu u smanjenju negativnih utjecaja, postavljanjem dosljednih granica i davanjem osobnog pozitivnog primjera.
Kako pravilno postaviti granice?
Iako tehnologija ne može biti potpuno eliminirana iz života djece, mjera je ključna. Razumijevanje ozbiljnosti situacije i postavljanje jasnih granica pomoći će djeci da razviju zdrave navike. Na taj način roditelji mogu spriječiti dugoročne posljedice koje neozbiljno pristupanje ovoj temi može izazvati.
Više o tome kako ekrani i društvene mreže mijenjaju dječji mozak i kako roditelji mogu donijeti mudre odluke, saznajte u najnovijoj epizodi podcasta “Rastući s djecom”
U razgovoru s psihologinjom i neurofeedback terapeutkinjom Ankicom Baković, dobit ćete korisne savjete i smjernice za očuvanje zdravlja i ravnoteže u digitalnom svijetu.
Tehnomanija
Jeste li spremni za novo izdanje IT konferencije VISION DAYS 2025
Jeste li spremni za novo izdanje IT konferencije VISION DAYS 2025
Early bird kotizacije od danas dostupne po promo cijenama
IT konferencija VISION DAYS 2025 održat će se po drugi put u Mostaru 22. i 23.05.2025. u CineStaru, a tema drugog izdanja je „IT sigurnost – vaš ključ uspjeha “.
Namijenjena je prije svega IT Security stručnjacima, ali i managementu svih kompanija, a sve s ciljem da se omogući što bolje razumijevanje važnosti informacijske infrastrukture i njezine sigurnosti za uspješan rast i razvoj kompanija. Osmišljena je na način da sve sesije budu zasnovane na CASE STUDY predavanjima eminentnih stručnjaka, sa dugogodišnjim iskustvom u struci.
„Prošlo izdanje konferencije pokazalo nam je da je ovakav koncept događaja nešto što je zaista potrebno ovdašnjoj publici. Za naredno izdanje pripremamo i „Real Case Study LIVE“, gdje će svi sudionici imati priliku sudjelovati u simulaciji cyber napada i obrane uživo. Ali, da ne bismo otkrivali sve, pozivamo vas da nam se pridružite i budete dio IT konferencije Vision Days 2025 “, istakli su organizatori konferencije iz kompanije DNS IT Consulting and Services.
Budući da su sve kotizacije za prvo izdanje bile rasprodane mjesec dana prije samog događaja, pozivamo vas da na vrijeme osigurate svoje mjesto po najpovoljnijoj cijeni i ne propustite priliku biti dio drugog izdanja IT konferencije u Mostaru.
Rane prijave za VISION DAYS 2025 već su krenule, a Early bird kotizacije dostupne su po cijeni 350,00 KM + PDV na https://visiondays.ba/, a najdalje do 09.02.2025. Broj kotizacija po nižoj cijeni je ograničen, stoga požurite po svoju.
Nakon ovog datuma cijene će biti veće, pa će Regular kotizacije iznositi 400, 00 KM + PDV (od 10.02.2025. do 10.05.2025.), a Last Minute kotizacije 450,00 KM + PDV (od 11.05.2025. do 20.05.2025.).
Konferencija će ponuditi 20-ak predavanja koja će se održavati istovremeno u dvije dvorane u CineStaru. Očekuje se kako će ih pratiti oko 350 sudionika iz cijele regije.
Budite dio ovog jedinstvenog IT događaja, unaprijedite svoje znanje kroz predavanja eminentnih IT stručnjaka te tako osigurajte sebi priliku za osobni rast i razvoj, ali i rast organizacije iz koje dolazite.
VISION DAYS – Dani koji se pamte!
Tehnomanija
Vaš Instagram bi uskoro mogao izgledati potpuno drukčije
Kao i sve druge društvene mreže, Instagram koristi algoritam koji konstantno uči o svojim korisnicima te na temelju njihove aktivnosti prikazuje sadržaj za koji smatra da bi im mogao biti zanimljiv. No s godinama se interesi korisnika mijenjaju te nešto što im je bilo zanimljivo prije nekoliko mjeseci, možda im više nije toliko važno.
Također, ponekad prate određene profile i teme samo zbog posla, no ako promjene posao i taj im sadržaj postane nezanimljiv, algoritam će ga i dalje predlagati, barem neko vrijeme.
Nova opcija
Za takve situacije, Instagram priprema jednu novu opciju. Za početak su počeli s testiranjima, dok bi “uskoro” ta opcija trebala biti dostupna globalno, javlja Zimo.
Riječ je o mogućnosti potpunog restarta algoritma, odnosno njegova vraćanja na početne postavke. Kako je objasnio prvi čovjek Instagrama Adam Mosseri, to je velika stvar i nije nešto što bi ljudi trebali često raditi, već samo onda kada više nisu zadovoljni sa svojim iskustvom korištenja te društvene mreže. Reset će se odnositi na sadržaj koji se prikazuje na glavnoj stranici Instagrama, kao i na Reelsima i stranici Explore.
Također, nakon resetiranja algoritma, korisnici će imati opciju pregleda osoba koje prate na toj društvenoj mreži kako bi mogli jednostavno prestati pratiti profile čiji im sadržaj više nije bitan, niti zanimljiv.
Bit će manje zanimljiv
Korisnici se na početku ipak neće usrećiti jer će im, nakon vraćanja algoritma na početne postavke, Instagram biti manje zanimljiv.
Naime, Mosseri kaže kako algoritam u biti više neće znati ništa o korisniku te će trebati neko vrijeme dok ponovno nauči koji su njegovi interesi i u kakvom sadržaju uživa tako da bi s vremenom to iskustvo trebalo biti sve bolje.
S novom opcijom Instagram pruža još jednu mogućnost svojim korisnicima za većom kontrolom nad sadržajem koji im se prikazuje. Korisnici već sada mogu označiti objave koje ih zanimaju ili ne zanimaju, kako bi poručili algoritmu koliko su im one zanimljive ili nezanimljive, a također postoji mogućnost skrivanja objava koje sadrže određene riječi ili izraze.
Dok su te opcije napravljene kako bi bolje upravljali samo određenim preporukama sadržaja, iz Instagrama kažu kako s vraćanjem algoritma na početne postavke žele omogućiti upravljanje svim preporukama i sadržajem koji im se prikazuje tako da bi, nakon nekoliko tjedana korištenja, taj sadržaj mogao izgledati potpuno drukčije u odnosu na razdoblje prije reseta.
Scena
Tri jednostavna poteza uz koja ćete osloboditi prostor za pohranu na Gmailu
S vremenom naš račun na Gmailu može postati krcat raznim mailovima, privicima, dokumentima pa je potrebno osloboditi prostor za pohranu.
FastCompany donosi tri jednostavna poteza zahvaljujući kojima ćete brzo osloboditi prostor za pohranu na Gmailu.
1. Izbrišite stare mailove
Jedan od najjednostavnijih načina oslobađnja prostora za pohranu jest redovito brisanje starih i nepotrebnih mailova.
Uz jedan trik to možete vrlo jednostavno napraviti. Postavite pokazivač na Gmailovu traku za pretraživanje, a zatim kliknite ikonu klizača na krajnjoj desnoj strani. Otvorit će se izbornik s više opcija koje možete koristiti za traženje određenih stvari.
Umjesto da upisujete neki određeni pojam, samo kliknite na gumb ‘Traži’ u donjem desnom kutu i potom odaberite opciju ‘Najstarije’ kako bi vam se prikazali svi mailovi od najstarijih do najnovijih. Tada možete redom brisati sve one stare mailove koji su vam suvišni.
2. Otkažite pretplatu i izbrišite neželjene biltene i promocije
Bilteni, promotivne e-poruke i razne pretplate mogu brzo ispuniti vaš inbox. Brzi način za otkazivanje pretplate jest da u polje za pretraživanje upišete ‘Otkaži pretplatu’ nakon čega će vam se prikazati svaki mail s rječju odjava/otkazivanje pretplate koju onda možete kliknuti.
3. Izbrišite mailove s velikim privicima
Mailovi s velikim privicima mogu zauzeti puno prostora za pohranu. Da biste njima upravljali, postavite pokazivač na traku za pretraživanje, a zatim kliknite ikonu klizača na krajnjoj desnoj strani.
U izborniku koji će se otvoriti odaberite opciju ‘Sadrži privitak’, a u polje veličina upišite broj 5 tako da vam se flitriraju svi mailovi s privicima većim od 5 MB. Kad vam se prikažu ti mailovi, počnite ih redom brisati ako vam više ne trebaju, prenosi N1.
Scena
Zuckerberg otkrio: Evo zašto sve više vremena provodite na Facebooku i Instagramu
Prilikom objave najnovijih poslovnih rezultata, iz Mete su se pohvalili porastom vremena koje korisnici provode na njihovim društvenim mrežama.
Računica za sve društvene mreže je prilično jasna – što je broj korisnika veći i što oni duže vremena provode listajući po ekranima, to će im se prikazivati veći broj reklama. A to, naravno, znači i veće prihode i veći profit, što je na kraju krajeva, i glavni cilj privatnih kompanija.
Tehnološke kompanije zato godinama traže čarobnu formulu koja će im omogućiti da korisnici što duže zadrže pažnju i pogled na ekranima, gledaju što više sadržaja i reklama. Da bi u tome uspjeli, moraju konstantno mijenjati i usavršavati algoritam, ali i da budu oprezni u vezi sa vrstom sadržaja koja će im se prikazivati. Tako npr. negativan i nasilan sadržaj može privlačiti veliku pažnju korisnika, ali takav sadržaj može imati loše posljedice za njih, a to se posebno odnosi na tinejdžere.
Meta je, izgleda, uspjela pronaći način na koji može dodatno zadržati pažnju korisnika Facebooka i Instagrama, a to je algoritam zasnovan na – umjetnoj inteligenciji. Od kada je predstavljen, vrijeme koje korisnici provode na ovim društvenim mrežama značajno se povećalo, pohvalili su se prošlog tjedna iz Zuckerbergove kompanije. Od predstavljanja novog AI algoritma vrijeme koje korisnici provode na Facebooku povećalo se za oko osam posto, dok je taj postotak za Instagram manji, ali i dalje značajan – šest posto.
Iz Mete su spominjali samo postotke, a ne i povećanje konkretnog vremena koje sada korisnici provode na tim mrežama. Prema predviđanjima stručnjaka s eMarktera, to povećanje bi moglo iznositi 10 do 15 sati više tijekom godinu dana.
Zuckerberg ima još planova u vezi sa svojom društvenom mrežom i AI-jem pa je tako prošlog tjedna tijekom objave tromjesečnih rezultata, najavio da se nada da će na Facebook i Instagramu dodati i potpuno novi feed, odnosno kategoriju sadržaja koja će biti u potpunosti generirana putem umjetne inteligencije.
Očekivanja za budućnost su, dakle, da će na krilima AI-ja korisnici provoditi više vremena uz Zuckerbergove mreže, što će se pozitivno odraziti na prikaz oglasa i prihode od oglašavanja, ali s druge strane mogli bi se značajno povećati troškovi razvoja i korištenja umjetne inteligencije.
Scena
Bitcoin dosegao najveću vrijednost u svojoj povijesti tijekom izborne noći u SAD-u
Bitcoin je dosegao najveću vrijednost u svojoj povijesti tijekom izborne noći u SAD-u, nakon najava da Donald Trump pobjeđuje na predsjedničkim izborima. Kriptovaluta je dosegnula vrijednost od 75.000 dolara, premašivši rekord iz ožujka koji je iznosio 73.000 dolara.
Ova kriptovaluta je od ožujka doživjela značajne oscilacije, pa i padove, a mnogi vjeruju da su oni bili upravo zbog neizvjesnosti ishoda predsjedničkih izbora.
Trump i Republikanska stranka su ljetos potpuno prigrlili kripto, što je rezultiralo velikom financijskom podrškom iz ove industrije, koja se suočavala s problemima zbog restrikcija nametnutih od strane Bidenove administracije, piše Fortune.
Lobisti za kripto aktivno se oglašavaju na društvenim mrežama cijelu izbornu noć, najavljujući skori pad predsjednika Komisije za vrijednosne papire (SEC), Garyja Genslera, kojeg već dugo optužuju za poteškoće u ovoj industriji.
Bernie Moreno, republikanski kandidat za Senat u Ohiju, pobijedio je demokratskog kandidata Sherroda Browna, koji je bio na čelu moćnog Bankovnog odbora. Moreno je dobio potporu kripto-industrije u desecima milijuna dolara nakon što je stao u prilog njihovim interesima.
I druge kriptovalute su porasle nakon objave prvih rezultata. Ethereum, druga najveća kriptovaluta, porasla je za oko 7 posto, dok je Solana, treća po jačini, ostvarila porast od oko 15 posto.
Nova kriptovaluta, Dogecoin, porasla je za gotovo 20 posto, što se pripisuje podršci Elona Muska, jednog od ključnih Trumpovih saveznika na ovim izborima.