Upoznajte sestre iz Mostara koje su od Instagrama napravile unosan posao

47

Dvije najstarije od četiri sestre iz mostarske obitelji Peco od Instagrama su napravile unosan posao. Za manje od godinu dana profesionalnog bavljenja Ajla (22 godine) i Adna (18) postale su prave zvijezde ove društvene mreže, reklamiraju proizvode vezane za modu i ljepotu te dobro zarađuju, piše Klix.ba.

Ajla je starija, studentica Građevine i zaljubljenica u fotografiju, na Instagramu aktivna pod vrlo originalnim imenom “od glagola voljeti” na kojem ima skoro 65 tisuća pratitelja. Satima će vam pričati o fotoaparatima, objektivu kojeg kupuje, tajnama obrade fotografija ili planovima, fakultetu, drugim hobijima…

“Na društvenim mrežama najvažnija je interakcija s ljudima, da ostavljate komentare, da ste aktivni, odnosno da vas ljudi prepoznaju. Bitno je i što češće objavljivati fotografije, makar jednu ili dvije dnevno, a storyja nekoliko… Moraš stalno biti tu, ne možeš tek tako nestati, a ako baš moraš onda to moraš najaviti, da ljudi znaju što je s tobom. Stalno moraš objavljivati što radiš, ali ne moraš iznositi stvari iz privatnog života”, Adna je na početku dala nekoliko savjeta.

Naglašava da se uvijek postavlja po onoj da je životni stil javan, a da je privatni život samo privatan.

Adna je mlađa, još uvijek srednjoškolka, originalna i zanimljiva. Nije u sestrinoj sjeni, iako je to težak zadatak.

“Prvi brend koji smo reklamirale bio je švedski proizvođač satova. Na početku su se brendovi sami javljali, kasnije smo i mi znali kontaktirati njih. Neki vam daju popust kod, neki proizvod, a neki vam za reklamiranje plate. Po slici od 100 ili 200 eura pa više, zavisi od proizvoda ili njihovih ciljeva”, kaže Adna.

Reklamiraju se stvari zanimljive ženama i djevojkama

Kažu da skoro i ne rade s domaćim brendovima, objašnjavaju to lošom ekonomskom situacijom kod nas i slabijim tržištem koje još uvijek nije toliko shvatilo sve koncepte marketinga.

“Postoje blogeri koji uzimaju profesionalne fotografe, drugi uzimaju za obradu fotografija, mi smo od početak učili sve korak po korak. Najvažnije od svega je znati odlično engleski jezik, sva komunikacija s partnerima ide na engleskom jeziku”, kaže Ajla govoreći da nikad nemaju problema s konkurencijom, “nečiju nafaku nikad ne možeš uzeti”.

Pravi poslovi se sklapaju početkom godine, tek rijetko sredinom. Reklamiraju stvari zanimljive ženama i djevojkama koje su 70 posto pratiteljske populacije, najviše iz Mostara i regionalnih centara…

“Jakim brendovima je uvjet da imate 20 tisuća pratitelja, to je neka granica što možete reklamirati. Najviše nam se nekako javljaju švedske kompanije, satovi, šminka, ekstenzije za kosu, odjeća… Švedska, Skandinavija, oni imaju najviše interesa. Ajla je reklamirala i Orsay, H&M… Bilo je kompanija i iz Amerike i drugih dijelova svijeta”, priča Adna.

Kod recenzija je najvažnija iskrenost, nastavljaju djevojke, proizvode moraš probati, a tek nakon sedam ili petnaest dana napisati recenziju. Bolje naravno prolaze fotografije koje sadrže osobu od onih na kojima je samo proizvod…

“Nemamo uzora, najvažnije mi je impresionirati onu osobu koju ujutro vidim kad se pogledam u ogledalo. Starinski smo odgajane, u vjerničkoj porodici… Ne pokušavamo biti kao neko drugi. Cilj je završiti fakultet, naći ozbiljan posao, imati obaveze i brige. Instagram je samo hobi”, kazale su na kraju.