Smatra se da je prvu verziju tržnog centra, koja je nalik onome što danas poznajemo pod ovim terminom, osmislio Edvard H. Barton u Baltimoru još davne 1907. godine.
U običnu poslovnu zgradu ubacio je nekoliko radnjica, nazvao je “Centar za kupovinu Roland Park” i tako započeo ovaj koncept.
Drugi smatraju da su prvi tržni centri nastali nekoliko godina kasnije u Ilinoisu ili Kanzas Sitiju, ali to svakako nije presudno, s obzirom da su postali popularni tek od druge polovine 20. vijeka.
Pročitajte više o idejnom nastanku tržnih centara, kao i o tome zbog čega su idealna mjesta gdje cjelokupnu kupovinu možete obaviti na jednom mjestu.
Uz laganu šetnju možete obaviti cjelokupnu kupovinu
Iako su prvi tržni centri nastali 50-ak godina ranije, sam idejni koncept o tome da se lokalna zajednica okuplja na jednom mjestu, tu provodi vrijeme i obavlja kupovinu, javlja se 60-ih godina 20. vijeka.
Viktor Gruen, urbanista iz Beča, pobjegao je iz ovog grada još 1938. godine, kako bi u Americi ubrzo postao veoma cijenjen u svom poslu. Upravo je on zaslužan za pomenuti koncept o kome pišemo.
Imao je ideju da ljudi kroz laganu i neobaveznu šetnju mogu obići veliki broj radnji, usput nešto pojesti i popiti, ali i kupiti sve ono što im je potrebno. Vremenom su tržni centri napredovali i postali pravi raj za kupoholičare, ali i sve one koji žele da obave praktičnu kupovinu na jednom mjestu.
Nakon Amerike, tržni centri prošili su se po čitavom svijetu, došli u Evropu i na Balkan.
Tržni centar sa preko 100 prodavnica na jednom mestu u Beogradu odlična je opcija za svakoga, bilo da želite provesti cijeli dan ovde i uživati u svim čarima ovog pravog mini grada ili prosto obaviti praktičnu i efikasnu kupovinu.
Osvježite se u pauzama od obilaska radnji
Ne samo da su tržni centri sve popularnija mjesta za kupovinu, već kao dodatnu pogodnost pružaju i odličnu ponudu kafića, restorana i brze hrane.
Odlazak u kupovinu i planiranje novca je mnogo lakše punog stomaka i kada znate da u svakom trenutku možete prezalogajiti najpopularniju hranu iz čitvaog svijeta ili popiti šoljicu omiljene kafe.
Odlična ponuda ugostiteljskih objekata privlači mnoge mlade da posjete šoping centar samo da bi objedovali u svom omiljenom restoranu brze hrane i družili se sa prijateljima prije projekcije najvnovijeg filma.
Prvobitan fokus prilikom planiranja izgleda šoping centara je u prošlosti bio upravo na tome da se ljudima pruži što veći ugođaj boravka, dok je kupovina trebala da bude sporedna stvar.
Ovo poslednje će se kasnije ispostaviti kao potpuno pogrešno, dok je cjelokupan dodatni sadržaj za posjetioce, u vidu mjesta za objedovanje, postao odlična dodatna vrijednost za posjetu tržnim centrima.
Praktičan pristup tržnim centrima olakšava kupovinu
Još na samom početku, prilikom kreiranja prvih tržnih centara, veoma se mislilo o jednostavnom pristupu za sve. Pored pješaka i svih onih koji žive blizu, ideja je bila da posjetu i kupovinu možete obaviti bilo gdje da živite.
Za obilazak sa udaljenih destinacija ili veće kupovine, ljudima je bio potreban dolazak automobilom. Na samom početku stvaranja, tržni centri su imali velike parkinge, dok su danas oni na više nivoa i svm posjetiocima pružaju mogućnost da bezbjedno ostave svoje vozilo tokom kupovine.
Ovo je i jedna od najvećih pogodnosti u odnosu na to kada bi kupovinu obavljali u gradu. Dovoljno je da se parkirate, prošetate i obavite kupovinu svega što vam je potrebno i kasnije se jednostavno odvezete ka svojoj kući.
Stvaraoci tržnih centara su mislili i o tome da prilaz ovim mini gradovima sa mnoštvom prodavnica mora biti jednostavan i praktičan. Na samom početku su podizani pored prometnih i velikih puteva, dok se ta praksa nastavila do danas.
Veliki broj brendova sa odličnom ponudom
U tržnim centrima imate priliku da se na licu mjesta uvjerite u kvalitet ponude koje pružaju poznati svjetski brendovi. Bilo da vam je potrebna garderoba i odeća poslednje mode, kozmetički preparati, bijela tehnika, uređaji za kuću ili nešto potpuno drugo, kupovinu možete obaviti u veoma prijatnom ambijentu.
Zahvaljujući odličnoj ponudi i asortimanu prodavnica koje se nalaze u šoping centrima, možete uporediti cijene, kvalitet i druge parametre koji su vam važni pri kupovinu.
Tržni centri pružaju po nešto za svačije finansijske mogućnosti, tako da kupovina može biti veoma isplativa.
Porodična kupovina i zabava na jednom mjestu
Pored restorana, kafića i brze hrane zaduženih za okrepljenje, kvalitetno opremljeni šoping centri pružaju i mogućnost zabave za sve generacije.
Za vaše najmlađe su osim prodavnica igračaka tu i igraonice za nepresušnu zabavu, dok stariji mogu uživati u najnovijim filmsim ostvarenjima na velikom platnu u odlično opremljenim bioskopskim salama.
Cjelokupan sadržaj u šoping centrima namenjen je za posjetu svim generacijama, pa su zbog toga odlična mjesta za porodične kupovine. Na vrhuncu popularnosti u Americi su tamošnji građani provodili i po 12 sati u prosjeku na mjesečnom nivou.
Od svoje pojave na našim prostorima sa početkom 20. vijeka, klasični tržni centri su zbog svojih pogodnosti stekli veliku popularnost. Postali su pravi mali gradovi gde možete obaviti cjelokupnu kupovinu i dobro se zabaviti. Posetite ih i uživajte!