- oglas -

Rast cijena goriva donosi nove probleme: Hoće li stati autobusi

Pročitajte i ovo

Ukupni dug Bosne i Hercegovine gotovo 13 milijardi KM

Javni dug Bosne i Hercegovine na dan 30. lipnja ove godine dosegao je gotovo 13 milijardi maraka, navodi se...

HDZ1990 BUSOVAČA: HDZ Busovača bez problema pregovara s “Komšićevim” DF-om, a izbjegava razgovarati s hrvatskim udrugama i hrvatskim političkim strankama

Iz ureda za informiranje HDZ1990 stiglo je i priopćenje OO HDZ1990 Busovača na našu jučerašnju objavu dokumenta iz kojeg...

Zemlje širom svijeta vape za vozačima

Plaće vozača u europskim zemljama iznose oko 2.500 tisuća eura u prosjeku, i mogu dosezati i do 4.000. Pritom...
- Advertisement -

Svakodnevno na svjetskom i domaćem tržištu rastu cijene goriva i drugih energenata pa tako cijena goriva po litru doseže i 2,3 KM. Ovaj problem pogodio je i prijevoznike koji kažu da će, ukoliko im država ne pomogne, morati masovno gasiti autobuske linije, ali i tvrtke. To direktno znači i otpuštanje radnika.

- Advertisement -

Predsjednik Udruženja prijevoznika u međunarodnom i međuentitetskom drumskom prijevozu putnika pri Vanjskotrgovinskoj komori BiH Dejan Mijić kazao je da Vijeće ministara treba donijeti privremenu odluku da se u narednih šest mjeseci suspendiraju sve akcize i cestarine na cijenu goriva koje imaju prijevoznici u javnom prijevozu putnika.

– Prijevoznici u javnom prijevozu plaćaju 70 feninga dažbina po litru plaćenog goriva – 30 feninga akciza po litru, za održavanje puteva se izdvaja 15 feninga, kao i cestarina za autoceste, koja košta između 25 i 40 feninga, u ovisnosti od vrste goriva. U javnom prijevozu postoje vozila koja nikada ne izađu na autoceste pa je neshvatljivo da netko plaća tu cestarinu i taj namet treba trajno ukinuti, pa bi prijevoznici u budućnosti mogli sniziti cijene karata – rekao je Mijić za Avaz.

Prema njegovim riječima, problemi u javnom prijevozu putnika krenuli su s pojavom pandemije koronavirusa u zemljama zapadne Europe, a onda su stigli i do BiH, kada nekoliko mjeseci nije ni bilo javnog prijevoza.

– Situacija se nije popravila ni 16 mjeseci kasnije. Putnici se nisu vratili u javni prijevoz, jer se ljudi i dalje boje pandemije. Nadležni organi u BiH nisu dali nikakvu pomoć prijevoznicima u javnom prijevozu, nisu se odazvali ni na sastanke, a problem se usložnjava raznim poskupljenjima – zaključio je Mijić.

Potpredsjednik Udruženja prijevoznika Saudin Parić naglasio je da se prijevoznici susreću i s problemom nedostatka radne snage, odnosno odlaskom vozača u zemlje regije i EU zbog većih primanja, te je pozvao da se kroz smanjenje doprinosa na plaće omogući prijevoznicima da povećaju primanja radnika.

Centralna.ba

Najnovije vijesti

Ukupni dug Bosne i Hercegovine gotovo 13 milijardi KM

Javni dug Bosne i Hercegovine na dan 30. lipnja ove godine dosegao je gotovo 13 milijardi maraka, navodi se...

HDZ1990 BUSOVAČA: HDZ Busovača bez problema pregovara s “Komšićevim” DF-om, a izbjegava razgovarati s hrvatskim udrugama i hrvatskim političkim strankama

Iz ureda za informiranje HDZ1990 stiglo je i priopćenje OO HDZ1990 Busovača na našu jučerašnju objavu dokumenta iz kojeg je vidljivo kako u najtežim...

Zemlje širom svijeta vape za vozačima

Plaće vozača u europskim zemljama iznose oko 2.500 tisuća eura u prosjeku, i mogu dosezati i do 4.000. Pritom je važno znati da vozači...

Fatalna Sunita ponovo pred Vrhovnim sudom F BiH

U Vrhovnom sudu Federacije BiH je za 29.prosinca zakazan pretres u predmetu protiv Sunite Hindić (23), optužene za ubojstvo Nine Ivankovića (55), mostarskog ugostitelja.Ovu...

Schmidt poslao pismo kolegiju Doma naroda i Zastupničkog doma Parlamentarne skupštine BiH

Visoki predstavnik Christian Schmidt u pismu poslanom danas kolegijima Doma naroda i Zastupničkog doma Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine pozvao je na formiranja ekspertske...

Povezane vijesti