- oglas -

Proizvođači automobilske opreme kreću u dizajniranje vlastitih čipova

Pročitajte i ovo

Užas u Bugojnu: Psihički bolesnik brutalno pretukao medicinsku sestru

Stravičan događaj zabilježen je u Bolnici Bugojno, saznaje portal “Avaza”. Naime, 81-godišnji pacijent Đ. B., koji ima psihičkih problema, skoro...

Radnik pao s krova kuće, prebačen u bolnicu

R.S. iz Čelinca prevezen je na Univerzitetski klinički centar Republike Srpske (UKC RS) u Banjoj Luci, nakon što je...

HUMANE ZVIJEZDE BIH I HRVATSKE: U Travniku uručeno 30 modernih računala za opremanje informatičkih učionica u dvije škole (FOTO)

U četvrtak 05.05.u 17h na stadionu Pirota svoj prvi povijesni susret odigrale su Humane zvijezde BiH i Hrvatske, a...
- Advertisement -

Do 2025. nedostatak čipova i trendovi kao što su elektrifikacija i autonomija potaknut će 50 posto od deset najboljih proizvođača originalne automobilske opreme (OEMs) da dizajniraju vlastite čipove, navodi Gartner u istraživanju.

- Advertisement -

Kao rezultat, dobit će kontrolu nad planom proizvoda i lancima opskrbe.

“Lanci nabave poluvodiča za automobile su složeni. U većini slučajeva proizvođači čipova tradicionalno su proizvođačima automobila na trećem ili četvrtom mjestu liste prioriteta, što znači da obično treba neko vrijeme dok se ne prilagode promjenama koje utječu na potražnju na automobilskom tržištu. Taj nedostatak svojevrsne vidljivosti u lancu opskrbe povećao je želju OEM-a automobilskih proizvođača da imaju veću kontrolu nad opskrbom poluvodiča.”


Logično, ako sami proizvode dijelove koji su od velike važnosti, a u aktualnom procesu podosta kaskaju u vremenskom i svakom drugom smislu, bolje je proizvoditi ih sam. Što će se vrlo brzo početi događati. Odnosno, kod nekih se već i događa.

U Gartneru navode i da tako nešto nije nepoznanica za automobilsku industriju, niti je jedinstveno. Jer, neki od najvećih proizvođača, kao Samsung i TSMC omogućili su uvid u proizvodne procese, a neki drugi proizvođači čipova ustupili su intelektualno vlasništvo pa se vlastito kreiranje čipova podosta olakšava za one koji se žele uključiti u tako nešto.

“Lekcija koju su proizvođači automobila naučili tijekom nestašice čipova naučena je i dodatno će motivirati industriju da evoluira u tehnološku, odnosno, da automobilske kompanije postanu tehnološke”, tvrde u Gartneru te dodaju da će do 2025. prosječna cijena novih vozila premašivati 50.000 dolara u Sjedinjenim Američkim Državama i Njemačkoj.

Tako visoke cijene utjecat će na ukupni broj prodanih vozila, ali će zato povećati prodaju dijelova i postojećih nadogradnji za rabljena vozila jer vlasnicima će biti jeftinije držati se njih nego kupovati nova.

Najnovije vijesti

Užas u Bugojnu: Psihički bolesnik brutalno pretukao medicinsku sestru

Stravičan događaj zabilježen je u Bolnici Bugojno, saznaje portal “Avaza”. Naime, 81-godišnji pacijent Đ. B., koji ima psihičkih problema, skoro...

Radnik pao s krova kuće, prebačen u bolnicu

R.S. iz Čelinca prevezen je na Univerzitetski klinički centar Republike Srpske (UKC RS) u Banjoj Luci, nakon što je u ovom gradu, tijekom radova,...

HUMANE ZVIJEZDE BIH I HRVATSKE: U Travniku uručeno 30 modernih računala za opremanje informatičkih učionica u dvije škole (FOTO)

U četvrtak 05.05.u 17h na stadionu Pirota svoj prvi povijesni susret odigrale su Humane zvijezde BiH i Hrvatske, a sav prihod od prodanih ulaznica...

Apple upozorio korisnike iPhonea: Odmah ažurirajte mobitele, otkriveni sigurnosni problemi

Apple je upozorio svoje korisnike da što prije ažuriraju svoje pametne telefone nakon što je otkriveno više od 25 sigurnosnih problema na iOS sustavu. ...

SpaceX bi mogao postati najvrjedniji startup na svijetu

SpaceX se odlučio za prodaju dionica na sekundarnom tržištu te bi procijenjena vrijednost ove privatne kompanije mogla premašiti 125 milijardi dolara. Elon Musk najbogatiji je...

Povezane vijesti