- oglas -

Ponovno se aktivirala ruska ideja o reklamnim panoima na nebu, kažu da je isplativa

Pročitajte i ovo

Svi hvale Kramarića, ali BBC se divi drugom vatrenom

Hrvatska je u svojoj drugoj utakmici na Svjetskom prvenstvu u Kataru deklasirala Kanadu i zasjela na čelo skupine F,...

Uhićen bračni par iz BiH, kćerku tretirali kao roba

Pripadnici policijske stanice San Basilio u Rimu uhitili su bračni par iz Bosne i Hercegovine, koji su svoju 14-godišnju...

Kanadski izbornik je najavio da će sje*ati Hrvatsku. Evo što je rekao nakon poraza

REPREZENTACIJA Hrvatske upisala je prvu pobjedu na Svjetskom prvenstvu rezultatom 4:1 protiv Kanade u drugom kolu skupine F, čime...
- Advertisement -

Prije nekoliko godina jedan ruski startup predložio je da se u nisku orbitu lansiraju maleni CubeSat sateliti u formaciji koja bi podsjećala na matricu LE-dioda ili piksela. Tako posloženi sateliti kružili bi oko Zemlje i, prema potrebi, zakretali svoja zrcala kako bi “palili i gasili” pojedinačni piskel. Rezultat bi bio stvaranje ogromnog nebeskog reklamnog panoa, na kojem bi se iznad naseljenih mjesta mogle ispisivati reklamne poruke.

- Advertisement -

Bizarna ideja tada je, navodno, imala i prvog zainteresiranog klijenta, koji bi se htio oglašavati na ovaj način, no nakon toga o svemirskim billboardima nismo ništa čuli – sve do sada, kada je o tom projektu napisana i cijela studija. Istraživači ruskih sveučilišta Skoltech i MIPT istražili su ekonomsku isplativost ovakvog projekta, i zaključili da je on – isplativ.

Dobra zarada

U svoje su kalkulacije uračunali troškove izrade satelita, lansiranja, goriva, održavanja u orbiti, kao i potencijalne prihode od oglašavanja iznad velikih gradova. Prema njima, cijela bi misija mogla koštati oko 65 milijuna dolara, a uključivala bi najmanje 50 satelita u formaciji.

Na temelju populacija gradova koje bi se nadlijetalo i broja ljudi koji bi mogli vidjeti oglase, istraživači su došli do toga da bi dnevni prihod od oglašavanja mogao biti oko 2 milijuna dolara. Samim time, cijeli projekt mogao bi se isplatiti u samo mjesec dana, ovisno o tome koliko često bi se sateliti rekonfigurirali, tj. koliko bi se različitih poruka moglo prikazati unutar jednog dana.

Autori ove studije osvrnuli su se i na najčešću kritiku ovakvog projekta – povećanje svjetlosnog zagađenja i ometanje astronomskih promatranja – pa kažu kako to ne bi trebalo nikoga brinuti. Naime, ovo rješenje nema aktivno osvjetljenje, već se koristi zrcalima koje reflektiraju sunčeve zrake. Kao takvo, može funkcionirati samo dok je na tlu relativna tama, a na nebu i dalje ima sunca, što znači da bi svoje reklame u stanju bilo prikazivati u vrijeme svitanja i u sumrak, ne i tijekom pune noći. K tome, oglašavanje na ovaj način namijenjeno je primarno velikim gradovima, gdje je svjetlosno zagađenje ionako intenzivno, zaključuju istraživači.

Najnovije vijesti

Svi hvale Kramarića, ali BBC se divi drugom vatrenom

Hrvatska je u svojoj drugoj utakmici na Svjetskom prvenstvu u Kataru deklasirala Kanadu i zasjela na čelo skupine F,...

Uhićen bračni par iz BiH, kćerku tretirali kao roba

Pripadnici policijske stanice San Basilio u Rimu uhitili su bračni par iz Bosne i Hercegovine, koji su svoju 14-godišnju kćerku fizički i psihički zlostavljali...

Kanadski izbornik je najavio da će sje*ati Hrvatsku. Evo što je rekao nakon poraza

REPREZENTACIJA Hrvatske upisala je prvu pobjedu na Svjetskom prvenstvu rezultatom 4:1 protiv Kanade u drugom kolu skupine F, čime je skočila na prvo mjesto....

Španjolska i Njemačka su remizirale. Evo zašto je to važno za Hrvatsku

ŠPANJOLSKA i Njemačka odigrale su 1:1 u drugom kolu skupine E Svjetskog prvenstva u Kataru. U prvom poluvremenu nije bilo golova, dok su u nastavku zabili...

TRAGEDIJA U BIH: Autobus usmrtio ženu na pješačkom prelazu

U teškoj prometnoj nesreći koja se dogodila danas u podnevnim satima na ulazu u autobusku stanicu u Sanskom Mostu, smrtno je stradala starija ženska...

Povezane vijesti