Odlaskom stanovništva ”Vodovod i kanalizacija” Prijedor izgubio 7.000 korisnika

66

Komunalno preduzeće „Vodovod i kanalizacija“ AD Prijedor odlaskom stanovništva u potrazi za boljim i sigurnijim životom u inostranstvo ostalo je ove godine bez 7.000 korisnika.

Izvršni direktor za ekonomske poslove u preduzeću, Aleksandra Pašalić, izjavila je za Anadoly Agency (AA) da je podatak alarmantan, jer su ostali bez gotovo trećine potrošača.

„Najveći broj potrošača je iz Kozarca, a ima ih i sa drugih područja“, kazala je Pašalić.

Preduzeće je prije njihovog odlaska imalo 23.000 korisnika, od kojih je 21.000 domaćinstava, 1.400 zanatski sektor, a oko 400 industrija i budžetski sektor.

Aleksandra Pašalić - undefined
FOTO: AA: Aleksandra Pašalić

Ona je kazala da su zadovoljni sa 95 posto naplatom njihovih usluga i naglasila da im to puno znači jer njihova 102 radnika kroz stalno unaprjeđenje organizacije rada nastoje da korisnici budu zadovoljni njihovim uslugama.

Uspavani rad sudova

Godišnji prihod ovog preduzeća iznosi pet miliona KM, a Pašalić tvrdi da bi bio veći da rad „Vodovoda“ ne koči uspavan rad sudova, koji ne rješavaju njihove zahtjeve podnesene protiv korisnika koji ne plaćaju svoje obaveze.

„Imamo 7.000 zahtjeva za izvršenje, a oni stoje na sudu, ne rješavaju se. To je oko sedam miliona KM potraživanja. Od 2011. godine imamo predmeta koji nisu riješeni na sudu. Svake godine mi utužimo 2.000 korisnika, pošaljemo oko 2.000 zahtjeva za izvršenje”, navela je Pašalić.

Prema njenim riječima najveći problem imaju sa dužnicima iz društvenog sektora iz oblasti obrazovanja i to se posebno odnosi na osnovne škole, čije obaveze plaća resorno ministarstvo.

Podsjetila je da bolnica ”Dr. Mladen Stojanović“ Prijedor kroz sklopljeni reprogram otplaćuje dugovanje od 750.000 KM.

Optimisti unatoč sumornoj stvarnosti

Direktor Komunalnog preduzeća „Komunalne usluge“ AD Prijedor Duje Milanko rekao je da zbog postojeće situacije nisu u mogućnosti da realizuju svoje projekte.

„Naš osnovni cilj je da povećamo broj korisnika, a sad smo došli u situaciju da nam u neku ruku taj broj stagnira. Ima pojava da nam sela izumiru, a želimo da organizujemo odvoz smeća sa svih prostora, ali imamo slučajeve da se u selima gase domaćinstva“, istakao je Milanko.

Kazao je da su u posljednje dvije, tri godine izgubili oko stotinu korisnika koji prema njegovom mišljenju nisu mogli ugroziti poslovanje preduzeća, ali da je zatvaranje znatnog broja zanatskih radnji, i posebno ugostiteljskih objekata, pa i manjih trgovina zbog nerentabilnosti, imalo odraza.

On je unatoč svemu optimista i vjeruje da će sa mjerama koje preduzima Vlada RS i grad Prijedor zaustaviti sadašnje negativne trendove. Smatra da bi sadašnje odlaske mogli zaustaviti solidnim platama, različitim vidovima stimulacija i podsticajnim mjerama i sredstvima.

Prosječna bruto plata u ovom preduzeću, u kojem je zaposleno 163 radnika iznosi nešto manje od 1.000 KM, a njegov direktor tvrdi da se oni mogu zadržati samo kroz njeno povećanje.

Preduzeće godišnje ostvari prihod od 4,3 miliona KM, a i ono se može pohvaliti visokim procentom naplata svojih usluga koje iznosi 90 posto što je garant za održavanje likvidnosti i pozitivnog o poslovanja.

Direktor „Toplane“ AD Prijedor Zoran Knežević rekao je da Toplana ima smanjenje broja korisnika, ali da su ona više posljedica isključenja potrošača zbog nemogućnosti plaćanja.
Rukovodilac RJ Elektrodistribucija Prijedor Dalibor Pavić nije bio zainteresovan za razgovor o ovoj temi.

Radiosarajevo.ba