Auto-Moto svijet
Mostar: Postavljene 43 sigurnosne kamere, pogledajte što sve evidentiraju

Na području Mostara postavljene su 43 sigurnosne kamere, a po navodima iz MUP-a HNK njima se evidentira oko 20 posto od ukupnog broja prometnih prekršaja na području tog grada.
Kamere su uvezane u sustav Operativnog centra PU Mostar, tako da dežurni operativni policijski službenik ima 24 sata nadzor nad njima.
Video nadzori su postavljeni na frekventnijim raskrsnicama u gradu tako da se mogu evidentirati vozači koji se ne pridržavaju prometnih znakova i svjetlosne signalizacije. Isto tako, imamo sustav kamera koji evidentiraju neregistrirana vozila, kazao je Feni glasnogovornik MUP-a HNK Ljudevit Marić.
Dodao je kako sustav video nadzora omogućuje i rješavanje teških krivičnih djela, odnosno da se može koristiti u kriminalističkoj istrazi.
Marić kaže kako se video nadzorom evidentira oko 20 posto od ukupnog broja učinjenih prekršaja u prometu na području Mostara te da je u planu da se u narednom periodu postavi još 20 sigurnosnih kamera.
Auto-Moto svijet
Kreće investicija od 123 miliona KM za završetak radova na tunelu Hranjen

JP Autoceste FBiH danas su pokrenule postupak nabavke za završetak radova na tunelu Hranjen u cjelokupnom iznosu od 123 miliona KM.
Ovo je učinjeno nakon što je stručni tim JP Autoceste FBiH napravio procjenu da će to značiti direktno bržu realizaciju najvažnijeg projekta u BPK Goraždu, nego da se ova vrijednost dijeli na više ugovora manjih ugovorenih vrijednosti kao što je bila do sada praksa, priopćeno je iz tog javnog poduzeća.
Za nepune dvije godine rada na čelu JP Autoceste FBiH radio sam najviše na inteziviranju izgradnje svih projekata na autocesti Koridora Vc i svih brzih cesta u FBiH. Mislim da smo pokretanjem investicionog ciklusa od 4 milijarde maraka dali doprinos razvoju ekonomije FBiH koji niko ne može zaustaviti. Kada sam došao u Autoceste projekat tunela Hranjen je bio spreman i pripreman kao nova afera Vlade FBiH. Nadam se da sam svojim postupcima, odlukama Uprave, učešću Autocesta u finansiranju projekta zajedno sa Vladom FBiH i današnjim pokretanjem postupka nabavke dao svima odgovor kako treba raditi i odgovorno se ponašati kada dobijete povjerenje i radite za zajednicu. Na novoj Vladi FBiH ostaje obaveza da ispoštuje zacrtane ciljeve i završi projekat u narednom periodu kako bi se tunel i pristupne ceste mogle koristiti i biti operativne za tri godine, kazao je Elmedin Voloder, direktor JP Autoceste FBiH.
Predmet ove javne nabavke su radovi na završetku izgradnje tunela Hranjen.To podrazumijeva završetak iskopa i ugradnju primarne podgrade glavne i servisne tunelske cijevi, poprečnih veza (pješačkih i za interventna vozila), niša (parkirnih, SOS, elektro i protupožarnih) na preostalom dijelu tunela, te za nastavak radova na ugradnji sekundarne tunelske obloge i portalnih konstrukcija.
Također, u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama BiH, pokrenut je postupak nabavke putem pregovaračkog postupka bez objave obavještenja za nabavku radova za nastavak izgradnje tunela Hranjen u vrijednosti 20 posto (6.731.140 KM bez PDV-a) od osnovnog Ugovora. Ova sredstva će biti usmjerena za nesmetano i svakodnevno probijanje tunela.
Trasa ovog najzahtjevnijeg dijela brze cesta Prača – Goražde, sastoji se od dvije cijevi, dužine od 5,5 kilometara. Jedna će biti namijenjena za promet motornih vozila i kroz nju će prolaziti dvije prometne trake, za svaki smjer po jedna. Druga cijev će biti servisna i koristit će se za održavanje tunela, kao i za slučaj eventualnih nesreća u tunelu.
Nakon izgradnje tunela Hranjen i nove ceste, put od Sarajeva i Goražda (preko Pala i Prače) će trajati oko 45 minuta, priopćeno je iz JP Autoceste FBiH, prenosi BHRT.
Auto-Moto svijet
Auto rally „Novi Travnik 2023“ održat će se u nedjelju

U sklopu Programa obilježavanja dana grada Novog Travnika u nedjelju 14.05.2023. godine sa početkom u 10,00 sati, na parking prostoru ispred Tržnog centra „Robot“ Novi Travnik održat će se Auto rally „Novi Travnik 2023“.
Riječ je o državnom prvenstvu za seniore , u organizaciji Auto kluba „Mladost“ Novi Travnik“ a pod pokroviteljstvom Općine Novi Travnik.
Svi zaljubljenici u automobilizam dobro su došli, poručuju.
Auto-Moto svijet
Vlak prošao kroz tegljač sa skupocjenim autima: letjeli BMW-i, Mercedesi i Range Roveri kao da su od stiropora

Auto-transporter koji je bio natovaren BMW-ima, Cadillacima, Mercedesima, Range Roverima i drugim skupim automobilima prepolovio je prigradski vlak na Floridi nakon što je tegljač zapeo na prijelazu 12. travnja. Unatoč šokantnoj snimci, nitko nije ozlijeđen u incidentu.
Snimku nesreće snimio je Alexander Quintero, koji je rekao da je čekao na prijelazu u Hollywoodu na Floridi kada je primijetio da nešto nije u redu s kamionom. Tada je primijetio da dolazi vlak i uhvatio ga je strah, piše jutarnji.hr.
Kamiondžija je “pokušao nastaviti naprijed i primijetio sam da su mu se kotači počeli okretati i da se uopće nije pomicao”, rekao je Quintero za Fox13. “Shvatio sam da je zaglavio na pruzi. Pogledao sam u ogledalo i primijetio svjetlo vlaka koji dolazi. Tada sam pomislio – nešto će se loše dogoditi”.
Iako je vlak pokušao sirenom upozoriti kamion da se makne s puta, vozač nije mogao učiniti ništa. Kako se vlak kretao prebrzo da bi se zaustavio, a kamion je bio nepokretan, siloviti udar bio je neizbježan.
Sudar je bio dovoljno snažan da otkine stražnji dio prikolice s kamiona. Samo jedan Range Rover i jedan BMW SUV ostali su pričvršćeni za kabinu traktora, dok je nekoliko drugih vozila odletjelo u zrak.
Snimke posljedica prikazuju automobile na boku s kotačima koji vise s njih. Hauba jednog vozila je presavijena u vrh. Mogla su se vidjeti druga vozila kako ih vuče lokomotiva i vagoni iza nje.
Zabrinjavajuće je što se udar može vidjeti i na vlaku, koji se odbio i nagnuo kao posljedica nesreće. Iako je šteta manja, kao prigradski vlak, njegovi putnici i kondukter lako su mogli biti ozlijeđeni u incidentu, piše jutarnji.hr.
Centralna.b
Auto-Moto svijet
Mercedes predstavlja najjaču S klasu u povijesti

MERCEDES predstavlja novu izvedbu S klase kojom otvara potpuno novu nišu u ponudi.
Već smo navikli na sportski nastrojene AMG izvedbe, ali i na luksuzne Maybach inačice za najzahtjevnije. Sada pak dolazi S63 E Performance verzija, najsnažnija S klasa do sada. Ali nemojte se pretjerano veseliti jer ova zvijer nema V12 ispod poklopca.
Umjesto V12 motora, tu je V8 sa 612 KS i 900 Nm, ali u plug-in kombinaciji s elektromotorom (190 KS i 320 Nm). Sinergijski efekt je 802 KS i čak 1430 Nm okretnog momenta. I pazite sad ovo: Mercedesova krstarica postiže 100 km/h za nevjerojatnih 3.3 sekunde. Govorimo o 2.6 tona teškom automobilu duljine 5336 mm.
Doplatite li još dvadesetak tisuća eura, limit se podiže s 250 na 290 km/h. U tom slučaju dobivate broj veće (21″) kotače, te kompozitne kočnice i tzv. Night package s crnim ukrasima eksterijera.
I koja riječ o drugoj strani ‘medalje’. Prosječna potrošnja je 4.4 l/100 km, električna potrošnja je 21.4 kWh/100 km, a električni doseg je 33 km.
Poznata je i cijena, a najbolji opis je kako je otprilike dvostruko skuplji od početne izvedbe. Ali je ovaj auto i gotovo tri puta snažniji, pa sve ne zvuči toliko nepovoljno. U svakom slučaju, u Njemačkoj kreće od 208.393 eura, a dolazit će iz dobro poznate Tvornice 56 u Sindelfingenu.
Prve isporuke kreću već u svibnju. Ne sumnjamo da će biti tražena roba.
I na kraju donosimo cjenik doplata:
- AMG 21″ kotači: EUR 3.808
- AMG carbon package – eksterijer: EUR 5831
- AMG Night package: EUR 1130
- AMG prednja maska; zatamnjena: EUR 535
- Panoramski stakleni krov: EUR 1940
- Nappa kožne AMG presvlake: macchiato bež / magma siva: EUR 417
- AMG kompozitne kočnice: EUR 8925
- AMG Driver’s Package (290 km/h): EUR 2261
Centralna.ba
Auto-Moto svijet
Vozači BMW-a ionako su na lošem glasu, a sada je to potvrdilo i istraživanje

Generalizirati u zaključcima obično nije dobro, ali kada oni dolaze iz istraživanja, onda ih se može koliko-toliko ozbiljno shvatiti. Anketa jednog portala otkrila je koju marku automobila najčešće voze osobe s većim psihopatskim tendencijama
Poznato je da se u prometu ne ponašaju svi jednako, a u javnosti prevladava mišljenje da vlasnici snažnih i brzih automobila obično iskazuju i razne psihičke poremećaje, u manjoj ili većoj mjeri. Posebno su na lošem glasu obijesni vozači BMW-a – od toga da ne uključuju žmigavce, preko toga da snažne BMW-e obično voze “tatini sinovi”. No, ima li u tome uopće istine i može li se tako, paušalno, generalizirati?
Britanski je portal Scrap Car Comparison na ovu temu proveo istraživanje. Odabrali su čak 2.000 vozača i dali im psihotest, koji otkriva znakove psihopatije, kao što su površni šarm, narcisistički poremećaj ličnosti ili pomanjkanje kajanja i krivnje. K tome, pitali su ih i kakve točno automobile voze, pa su iz dobivenih rezultata izvukli zanimljive zaključke.
Onaj mali psihopat…
Na skali psihopatskih poremećaja, koja ide od 0 do 36, najviši su rezultat (12,1) ostvarili upravo vozači BMW-a. To je i gotovo dvostruko više od prosječnog rezultata (6,6). Nakon njih, slijede vozači Audija, pa Fiata, Mazde i Honde – što možda i nije u skladu s uvriježenom percepcijom u javnosti. Na začelju ljestvice, kao osobe s najmanje psihopatskih karakteristike, smjestili su se vozači Seata, Kije i Škode.
Rang | Marka vozila | Prosječni rezultat psihopatije (max. 36) |
1 | BMW | 12.1 |
2 | Audi | 11.7 |
3 | Fiat | 7.0 |
4 | Mazda | 6.4 |
5 | Honda | 6.3 |
6 | Ford | 6.1 |
7 | Mercedes-Benz | 5.9 |
8 | Citroen | 5.8 |
9 | Volkswagen | 5.4 |
10 | Hyundai | 5.3 |
11 | Renault | 5.3 |
12 | Ostali | 5.3 |
13 | Volvo | 5.2 |
14 | Nissan | 5.0 |
15 | Peugeot | 4.8 |
16 | Toyota | 4.7 |
17 | Vauxhall (Opel) | 4.7 |
18 | SEAT | 4.3 |
19 | Kia | 4.2 |
20 | Škoda | 3.2 |
No, nisu marke vozila jedino što je ovo istraživanje usporedilo s karakteristikama ličnosti vozača. Tu je i, primjerice, tip pogona. Iznenadit će vas, a možda i neće, da su prosječni rezultat od čak 16 na ovom testu zabilježili vozači – električnih automobila, a nakon njih slijede vlasnici hibrida, pa tek onda dizelaša i benzinaca.
U korelaciju s poremećajima ličnosti dovedene su i boje vozila. Najveći rezultat na psihopatskom testu imali su u prosjeku vlasnici zlatnih vozila (12,7), što zaista ne čudi. Slijede smeđa, zelena i crna, dok je na začelju crvena boja.
I na kraju – možda i najočekivaniji rezultat. Na istom psihotestu su daleko viši rezultat imali vlasnici personaliziranih registarskih pločica (13,8), od onih koji na vozilima imaju obične tablice (5,3). Vidite li, dakle, električnog BMW-a zlatne boje i s perosnaliziranim pločicama, bježite glavom bez obzira.
Napomenimo i kako se u prosjeku niti za jednu skupinu vozača u ovim rezultatima ne može reći da su klinički gledano “psihopati” – ta je mogućnost rezervirana tek za one s rezultatima 19 i više, dok je vrlo vjerojatno tek kod rezultata viših od 27.
Auto-Moto svijet
Kako će izgledati tržište 2035. godine: Dizelaši će gotovo nestati, ali benzinci se ne predaju!

Električni automobili i dostavna vozila činit će 45 posto tržišnog udjela, a po manje od jedan posto ostat će za vozila na gorive ćelije vodika i dizelaše.
Znate već i sami da je namjera Europske unije zabraniti 2035. godine prodaju benzinskih i dizelskih automobila te dostavnih vozila na svom teritoriju. Svjesni ste da se Hrvatska učlanila u tu veliku zajednicu naroda pa i nas čeka slična sudbina. No kako će biti u ostatku svijeta? Je li 2035. godina trenutak kada ćemo se oprostiti od motora s unutarnjim sagorijevanjem? Odgovor je odlučno – NE! Barem je takva prognoza ugledne konxultantske tvrtke za upravljanje i strategiju Boston Consulting Group.
Dakle, BCG najavljuje da će se 2035. prodavati 11 posto benzinaca, odnosno 43 posto svih vrsta hibrida (blagi, potpuni ili plug-in) baziranih na benzinskim motorima. Električni automobili i dostavna vozila činit će 45 posto tržišnog udjela, a po manje od jedan posto ostat će za vozila na gorive ćelije vodika i dizelaše.
Auto-Moto svijet
ZANIMLJIVI PODACI: U BiH prošle godine kupljeno više Škoda od VW-a, i dalje smo ludi za dizelašima, a u Sarajevu registrirano 162000 vozila

U protekloj 2022. godini u Bosni i Hercegovini ukupno je registrirano 1.184.758 vozila, što u odnosu na 2021. godinu (1.152.743) predstavlja povećanje od 32.015 vozila, odnosno od 2,78 posto.
Nakon što je 2021. godine nastavljen trend porasta broja registriranih vozila, koji je 2020. godine bio zaustavljen pojavom pandemije, u 2022. godini broj registriranih vozila je prestigao i nivo iz godine prije pandemije (1.175.731) i veći je za 0,77%.

Ukupan broj registriranih vozila po godinama
Tokom 2022. godine došlo do smanjenja broja uvezenih rabljenih vozila za 3,38%, a trend smanjenja novih registriranih vozila se nastavio, te je taj broj u odnosu na prethodnu godinu manji za 1.062 vozila, odnosno 10,13 posto.
Upoređujući broj registrovanih vozila po starosnoj strukturi, odnosno prema Euro standardima, kao i po vrsti pogonskog goriva, iz BIHAMK-a navode da se kako starosna tako i ekološka struktura voznog parka u našoj zemlji iz godine u godinu mijenja i da na bosanskohercegovačkim cestama saobraća sve veći broj vozila sa višim Euro standardima i vozila koja za pogon koriste alternativna goriva, ali nažalost još uvijek ne istim intenzitetom kako raste ukupan broj vozila u našoj zemlji.

Registracije vozila po kategorijamaPrema iznad navedenim podacima vidljivo je da je u Federaciji BiH ukupno registrovano 707.521 motornih i priključnih vozila ili 59,72% od ukupnog broja registrovanih vozila na području BiH, u Republici Srpskoj 438.352 ili 37% od ukupnog broja dok je u Distriktu Brčko registrovano ukupno 38.885 ili 3,28 % od ukupnog broja.
Najviše registriranih vozila (162.560) je u Kantonu Sarajevo što je povećanje za 2,64 posto u odnosu na 2021. godinu, a najmanje registriranih vozila je u BPK (7.710). Zanimljivo je da u Federaciji BiH svi kantoni bilježe porast broja registracija, u rasponu od 1,5 do 3 posto.

Registracije vozila po kantonima u FBiHNajveći porast broja vozila primjetan je u Zapadnohercegovačkom (2,93%), Sarajevskom (2,64%) i Tuzlanskom kantonu (2,60%), dok je ukupan porast broj registriranih vozila iznosio 2,45%.
Preko 41% registriranih vozila u Bosni i Hercegovini starije je od 22 godine, a više od 60 posto voznog parka starije od 13 godina.
Prema podacima BIHAMK-a možemo vidjeti da broj vozila starijih od 26 godina nažalost još uvijek skoro 1/5 od ukupnog voznog parka, dok broj vozila sa Euro 3 i Euro 4 motorom čini skoro polovinu ukupnog broja registriranih motornih vozila.

Registrirana vozila po Euro standardima
Preko 73% vozila u BiH koristi dizel kao pogonsko gorivo, iako većina zemalja EU, kao i proizvođača vozila, nastoje da ih izbace iz upotrebe i zamjene plug-in ili elekričnim vozilima. Skoro 20% vozila koristi benzin, dok broj vozila sa alternativnim pogonskim gorivom
U Bosni i Hercegovini tokom 2022. godine prvi put je registrirano 69.011 drumskih/cestovnih vozila, što čini 5,8% od ukupnog broja registriranih drumskih vozila u BiH za 2022. godinu.
Uspoređujući podatke o prvi put registriranim vozilima u 2022. godini sa podacima iz 2021. godine vidljivo je da je broj prvoregistirannih vozila smanjen za 948 vozila odnosno za 1,4%, a što je vjerujemo rezultat globalnih povećanja cijena, ali i usporene procedure isporuke i proizvodnje novih vozila iznosi manje od 4%.

Broj registriranih vozila raspoređen prema vrsti gorivaPrema analiziranim podacima dolazimo do zaključka da je od ukupnog broja prvi put registriranih vozila, 16,72% novih vozila, dok je 83,28 % uvezenih rabljenih vozila.
Promatrajući učešće pojedinih brandova novih putničkih i privrednih d motornih vozila na bh. cestama, 2022. godine najprodavaniji brand je bila Škoda sa prodanih 1.226 ili 16,11% od ukupnog broja prodanih novih putničkih i privrednih motornih vozila.

Ukupan broj prodanih novih putničkih i privrednih vozila po brandovimaIza Škode slijedi Volkswagen sa 950 ili 12,48% prodanih vozila, što znači da su u odnosu na prethodnu godinu ova dva branda zamijenili mjesta na tabeli.
Toyota sa 677 prodanih vozila ili 8,89% od ukupnog broja prodanih novih putničkih i privrednih vozila zauzima treće mjesto. Najmanje vozila je prošle godine prodao Nissan (30).
Centralna.ba
Auto-Moto svijet
CIJENA PRAVA SITNICA Ovo je najskuplji automobil koji je uvezen u BiH ove godine

U 2022. Bosanci i Hercegovci su kupili automobile u vrijednosti 799.194.426 KM, a u prva ti mjeseca ove godine 223.306.163 KM, potvrđeno je za Faktor iz Uprave za neizravno oporezivanje Bosne i Hercegovine (UNOBiH).
Za uvezene automobile do 1. travnja 2023. godine plaćeno je i 47.321.671 KM uvoznih davanja.
Od 1. siječnja do 1. travnja 2023. godine ukupno je uvezeno 15.035 automobila, od čega je 2.137 novih i 12.898 polovnih.
Najskuplji automobil koji je uvezen u našu zemlju u 2023. godini je “porsche-911 GT3”, koji je plaćen nešto više od 450.000 KM. Naime, njegova cijena je 384.923,25 KM i za njega je vlasnik platio i 65.460 KM uvoznih davanja.
U prva tri mjeseca u 2023. godini u BiH uvezeno je samo 19 električnih automobila.
Auto-Moto svijet
Nadobudni 17-godišnjak uzeo tatin Corvette pa ga uništio: ‘Izgubio sam kontrolu, nisam znao da je toliko moćan‘

Tinejdžeri i moćni sportski automobili često su vrlo loša kombinacija, a prošli tjedan u New Jerseyju to se i dokazalo kada je 17-godišnjak uspio razbiti Chevrolet Corvette C5 generacije, svojih roditelja. Nije ga samo slupao, već ga je u potpunosti uništio.
Nesreća se dogodila oko 1 sat ujutro 11. ožujka, ubrzo nakon što je 17-godišnjak “posudio” Corvette od svojih roditelja i krenuo u vožnju.
Policijska uprava South Brunswicka primjećuje da je neimenovani vozač tinejdžer vozio “prebrzo” nakon čega je izgubio kontrolu nad moćnim sportskim automobilom i zabio se u prednji dio restorana. Srećom, mladi vozač nije ozlijeđen u sudaru, što je prilično nevjerojatno s obzirom na to kolika je šteta nastala.
SPEED IS THE REASON FOR THIS CRASH.
A 17 year old Edison teen was driving too fast a 1 AM on Georges Rd in his parents 2000 Corvette when he lost control. There were no injuries. He damaged entrance to Pierres Deli, totaled the car, and received a summons.#SlowDown pic.twitter.com/vvq7OTlUIq— So Brunswick PD (@SoBrunswickPD) March 11, 2023
Fotografije uništene Corvette podijeljene na Twitteru otkrivaju da je velik dio štete na vozačevoj strani automobila. Vanjska obloga vrata je otkinuta, a stražnja ploča je potpuno uništena. Stražnji kotač na vozačevoj strani također je jako udubljen.
Iako prednji dio Corvette nije prikazan na ovim slikama, može se pretpostaviti da su i on, kao i ostala tri kotača i gume, također oštećeni dok je automobil prelazio preko betonskog rubnika. Ovo je vjerojatno oštetilo i važne komponente ovjesa.
Lokalna policija javlja da je mladi vozač nakon nesreće dobio sudski poziv. Sigurni smo da ni njegovi roditelji nisu bili baš sretni nakon što im javljeno što je sin učinio.