Kako se riješiti stresa na poslu?

41
Svi znamo da je stres strašan protivnik i da nam čini prilično problema. Narušava nam zdravlje, otežava svakodnevni rad i život i prilično ga se teško riješiti. No što da radimo kad smo izloženi ne samo vlastitim problemima već i onim poslovnim? Menadžer je često izložen i daleko većim pritiscima nego zaposlenici. Svaka njegova odluka utječe na karijere, ali i živote, desetina, ponekad i tisuća djelatnika.

Požuri polako

Konstantno su bombardirani nevjerojatnom količinom informacija.
Sastanak za sastankom iziskuje brzo prebacivanje fokusa s jedne teme na drugu, dok istovremeno moraju odlučivati o vrlo osjetljivim stvarima. Moraju pronaći i vremena za zaposlenike, razmišljati o dugoročnim planovima te pregledavati i pripremati izvještaje. Stoga je točno da ljudi koji dospiju do višeg menadžmenta moraju biti psihološki vrlo stabilni i otporni na stres koji dolazi s poslom.
No možda bi bili još bolji u tome što rade kada bi okruženje bilo samo malo manje naporno. Jedan od načina je da se ograniči broj sastanaka na kojima će sudjelovati te da im se u planiranju njihovog vremena osigura vrijeme i za razmišljanje. Jače osnaživanje zaposlenika također može biti učinkovito.
Osim što potiče najbolje u djelatnicima, dobro je i za menadžera koji se tada može koncentrirati na širu sliku. A uz opuštenijeg šefa, i zaposlenici su opušteniji.

Opuštanje

Stres je, čini se, pošast modernog doba pa se svi upiru kako će ga držati pod kontrolom. Od vremena do vremena neka moda preplavi svijet ili njegov dio. Čini se da u posljednje vrijeme sav poslovni svijet u Silicijskoj dolini, na Wall Streetu i u Cityju meditira. Što je meditacija? Je li to samo trenutna moda ili stvarno ima nešto u tome? Nitko više ne spori da meditacija pomaže u opuštanju. No, ona nudi i puno više. Meditacija poboljšava jasnoću misli, toliko potrebnu menadžerima i liderima. Istraživanja su pokazala da kod ljudi koji redovno meditiraju dolazi do promjena u mozgu koje poboljšavaju sposobnost fokusiranja. Te se promjene mogu vidjeti na snimkama mozga.
Također su pokazala da nam meditacija pomaže da budemo otporniji na svakodnevni stres. Čak je u tome učinkovitija od odmora. Prema jednom istraživanju, redovno dugotrajno meditiranje pomaže nam da lakše donosimo odluke, odnosno povećava sposobnost našeg mozga da procesuira informacije.
Nadalje, pomaže nam da budemo suosjećajniji prema drugima čime poboljšava komunikaciju. I konačno, istraživanja su dokazala da redovno meditiranje poboljšava naše opće zdravstveno stanje, odnosno poboljšava imunitet i snižava krvni tlak. Pretpostavka je da bi svim tim ljudima trebalo reći i da razmisle o svojim prioritetima u životu kako bi im se stres i prestao toliko događati. No, puno je lakše tražiti neku čarobnu pilulu, u ovom slučaju u obliku meditacije, i nadati se da nije potrebno ništa mijenjati na sebi ili u svom životu.