Poveži se s nama

Gospodarstvo

HT Eronet na sajmu pod sloganom “Ponovno najbrži”

Objavljeno

Počeo je 25. Međunarodni sajam gospodarstva u Mostaru na kojemu se HT Eronet, na svome izložbenom prostoru u paviljonu 2, predstavlja pod sloganom Ponovno najbrži.

Mogu kazati kako se HT Eronet, svojim projektima, ponudom usluga i uređaja, učvršćuje kao lider, predvodnik digitalizacije na ovim prostorima, a na izložbenom prostoru svaki će sajamski dan biti ispunjen događanjima, bilo da se radi o promociji ili prezentaciji uređaja, usluga, gamingu ili promociji društveno-odgovornih projekata.

Od niza sajamskih zanimljivosti, istaknuo bih i potpisivanje sporazuma o poslovno-tehničkoj suradnji s tvrtkom Ericsson Nikola Tesla za razvoj rješenja baziranih na platformi za nadzor okolišnih parametara s ciljem podrške pametnim gradovima. Sukladno potpisanoj suradnji, razvijena je nova ICT usluga, konkretno web aplikacija za mapiranje turističkih resursa koja omogućava označavanje najvažnijih odredišta i znamenitosti s važnim informacijama namijenjenim turistima i posjetiteljima.

Usluga će biti predstavljena kroz pilot-projekt s Gradom Mostarom i njegovom Turističkom zajednicom. Također ćemo promovirati i društveno-odgovorni projekt „Glavu gore! Stop korištenju mobitela u prometu“ koji radimo u suradnji s Federalnim ministarstvom prometa i komunikacija, izjavio je predsjednik Uprave HT Eroneta dr. sc. Goran Kraljević.

Članica Uprave i izvršna direktorica za marketing i prodaju mr. sc. Sanja Primorac Brkić naglasila je:

Složit ćete se sa mnom kada kažem da su komunikacija, mobilna telefonija i Internet sastavni dio, ako ne i najvažniji dio, svakodnevnog ekonomskog života bilo da ste mali obrtnik, startup entuzijast ili velika kompanija. Sajam je svakako jedinstvena prilika da izađemo iz naših uredskih prostorija i uživo razgovaramo s našim klijentima, partnerima i korisnicima, razmijenimo iskustva i kreiramo ideje za neke buduće zajedničke projekte.

Oglas

Ove godine, između ostaloga, predstavljamo uslugu Event WiFi, namijenjenu poslovnim korisnicima koji imaju potrebu za WiFi uslugom prilikom organiziranja sajmova, kongresa, konferencija i sličnih skupova. Opremu osiguravamo mi, dakle HT ERONET, a implementaciju, nadzor i promociju radimo skupa s partnerom. Jednu takvu otvorenu mrežu osigurali smo i za posjetitelje sajma, tako da će potencijalni poslovni korisnici na svojim mobilnim uređajima moći vidjeti o čemu se zapravo radi i svakako se dodatno raspitati kod naših poslovnih predstavnika.

Predsjednica Ericssona Nikola Tesla Gordana Kovačević i predsjednik Uprave HT Eroneta dr. sc. Goran Kraljević potpisali su Sporazum o poslovno-tehničkoj suradnji za razvoj rješenja temeljenih na platformi za nadzor okolišnih parametara s ciljem podrške pametnim gradovima.

Potpisom ovog ugovora nastavljamo naše putovanje prema digitalnoj zelenoj tranziciji u smislu najmodernijih digitalno transformacijskih rješenja za gradove i industrije ekološki orijentirane. HT Eronet je naš dugogodišnji partner i zajedno smo u ovoj priči otpočetka te se nadamo da će se ta suradnja, na obostrano zadovoljstvo, i nastaviti, kazala je predsjednica Ericssona Nikole Tesle.

Sukladno potpisanoj suradnji, razvijena je nova ICT usluga, konkretno web aplikacija za mapiranje turističkih resursa koja omogućava označavanje najvažnijih odredišta i znamenitosti s važnim informacijama namijenjenim turistima i posjetiteljima, kazao je predsjednik Uprave HT Eroneta dr.sc. Goran Kraljević.

Javnosti će ova aplikacija i službeno biti predstavljena sutra u sklopu sajamskih zbivanja.

Oglas

Izložbeni prostor HT Eroneta na Sajmu gospodarstva u Mostaru u utorak su posjetili i Predsjednik Vlade RH Andrej Plenković s članovima svoga kabineta, a u pratnji direktorice Sajma Dalfine Bošnjak, predsjedateljice Vijeća ministara BiH Borjane Krišto i zamjenika predsjedatelja Doma naroda Parlamentarne skupštine BiH, dr. Dragana Čovića.

*PR

Oglas

Društvo

Ivana Frančić-Šarlija, druga generacija uspješne porodične firme iz Novog Travnika: “U biznisu lakog puta nema, u svemu što radiš važno je usuditi se”

Objavljeno

Piše

Novi Travnik, nekada Jugoslavija u malom, i grad mladosti, danas je dom više od 500 poslovnih subjekata, i sredina koja naročito posljednjih godina ulaže napore da se o njoj govori kao o poželjnoj investicijskoj destinaciji. Među onima koji su, sada već davne, 1991. godine, pokrenuli privatni biznis bila je porodica Frančić, vlasnik jednog od najdugovječnijih trgovačkih lanaca u Bosni i Hercegovini UTD Best, piše Forbes.ba.

Ovaj bh. polodavac iz lašvanskog kraja, koji trenutno upošljava više od 840 ljudi, svoje poslovanje je započeo sa veleprodajom i jednom trgovinom, dok danas širom BiH posjeduju 65 trgovina i dvije benzinske pumpe, s najvećom koncentracijom trgovina u Novom Travniku, Travniku i Zenici.

Strategija svakog maloprodajnog lanca treba biti dugoročna

„Naša dugoročna stabilnost je ono što nas izdvaja“, kaže za Forbes BiH Ivana Frančić Šarlija, voditelj finansija u ovoj porodičnoj firmi, s kojom smo razgovarali prošle sedmice u Sarajevu, gdje je prisustvovala konferenciji: „Doniranje hrane kao dio ESG strategija kompanija.”U izazovnim ekonomskim vremenima, inflaciji posebno, koja mijenja kupovnu moć i potrošačke navike, upravo je hrana u fokusu mnogih industrija i domaćinstava. Kada govori o ovoj temi i mentalitetu ovdašnjih ljudi, Ivana posebno ističe umijeće bh. čovjeka da od malo napravi mnogo, čak i onda kada je njegova kupovna moć, što pokazuju relevantne statistike, ravna trećini kupovne moći stanovnika u Evropi.

Ivanina porodična firma bila je među prvima koja se priključila projektu „Zaključavamo cijene“, koji je prošle godine predstavilo Federalno ministarstvo trgovine i Udruženje poslodavaca FBiH. Bila je ovo mjera, priča nam, koja je ulila povjerenje među stanovnike, naročito one sa nižim primanjima, da se osjećaju sigurno da će im biti dostupni artikli koje oni kupuju svaki dan.

Oglas

„Mlijeko naprimjer koje smo imali prije i poslije zaključavanja cijena, njegova prodaja se povećala dva do tri puta, što govori o tome da ljudi prate, kupuju te artikle i da im je to važno“, kaže Ivana i odgovara na pitanje u kojem pravcu će se cijene prehrambenih artikala kretati u budućnosti. 

„Mi nažalost nismo proizvođač, (kada nabavljamo,op.a) mi isto gledamo cijenu. Kako će se one kretati u budućnosti je jako teško predvidjeti, jer više se ne radi samo o tržištu. Maloprodajne cijene osim o njemu ovise i od naše konkurencije“, kaže Frančić Šarlija.Na pitanje kako konkurencija na maloprodajnom tržištu u BiH izgleda u praksi, naša sagovornica kaže:

„Opasno, ja bih rekla kratkotrajno, spuštaju cijene da privuku bez neke računice, bez ozbiljnih izračuna. Mislim da strategija svakog maloprodajnog lanca treba biti dugoročna. Istaknut se od konkurencije, jer ne možemo svi mi imati najjeftinije artikle, ali treba znati što mi možemo nuditi kupcima da bi on dolazio kod nas, vjerovatno ima nešto, inače ne bi dolazili 30 godina“, pojašnjava.

Povratak u rodni grad

Ivana je ekonomistica po struci, i dobar poznavalac finansijskih kretanja. Iako je nakon završenog Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, deset godina radila uglavnom u bankarskom sektoru, i mogla i u Hrvatskoj dalje graditi karijeru, odlučila je vratiti se u rodni grad, i nastaviti raditi u porodičnoj firmi. Ivana, kao druga generacija Frančića, preuzet će kormilo od svog oca, nakon što se on povuče iz aktivnog rukovođenja firmom, i nastaviti poduzetničku tradiciju svoje porodice građenu decenijama.

„Uvijek sam čekala kada će doći vrijeme da se vratim. Moji roditelji su živjeli ovdje i ja sam uvijek imala osjećaj kao da nikada nisam ni otišla, da sam u drugoj sredini privremeno, samo da završim obrazovanje i steknem radno iskustvo. Vezano za povratak, prvo sam razgovarala sa svojim suprugom, to je bila naša zajednička odluka, jer ja sam uvijek bila neko ko je odrađivao neki posao i koja sam imala satisfakciju od završenog posla, shodno tome, počela sam razmišljati zašto ja ne bih probala završiti posao u svojoj firmi, naravno uz podršku supruga, oca, i moje obitelji došlo je do toga“, sjeća se Ivana i dodaje:

Oglas

„Naša firma stvarana u predratno vrijeme, rasla je u vrijeme kada je bila jedina trgovina, opstala je u ratno vrijeme, u vrijeme korone, u vrijeme smrti moje majke, svaka obiteljska tragedija je ostavila traga, mi smo svi prolazili kroz to, a vjerujte i naši zaposlenici. Mi danas razumijemo kada naš radnik ima sličnu situaciju kao mi, u kakvoj situaciji se on nalazi, to su svakodnevne realne životne situacije“, govori ona.

Proces pripreme druge generacije

Globalno, dvije trećine kompanija koje se klasifikuju kao porodične, „preživi“ smjenu prve generacije. Sukcesija, odnosno, tranzicija u rukovođenju firmom sa njenog osnivača na nasljednika, nije lagan posao ni u jednom dijelu svijetu, i to iskusne kompanije, koje su dugo prisutne na tržištu, znaju, zbog čega cijelom procesu pripreme druge generacije pristupaju strateški i temeljito.

„Lakog puta nema“, kaže Ivana i napominje da jednako tako nije lako preuzimati ni posao uhodan nakon 30 godina.

U pripremi druge generacije, jako je važno, ističe ona, razgovarati često i mnogo sa osnivačem, odnosno ocem, odrediti konkretan datum, vrijeme, koje korake je neophodno poduzeti, uključiti vanjske konsultantne, koji će objektivno odrediti smjernice procesa, i što je izuzetno važno, imati podršku pravog tima ljudi u kompaniji, koji će zajedno s vama prolaziti proces.

Oglas

„Stara izreka kaže da je lako ne bi mene zapalo. I ja sam se pitala je li meni ovo trebalo, razlika je samo što sam ja prije mislila da to što je moja obaveza da je to nešto što ja moram, što dugujem svojoj obitelji, roditeljima, međutim, ja danas znam da je to nešto što ja hoću, što želim. Mislim, da je važno da to druge generacije shvate, da je to njihov put, a ne nešto što je njima nametnuto.”Pred Ivanom su brojni izazovi, ali i velike prilike. Oslanjajući se na kombinaciju porodičnih vrijednosti i modernih poslovnih praksi, ona je spremna da UTD Best otvori ka novim uspjesima.

„Naši planovi su popraviti i unaprijediti ovo što imamo i biti bolji s ovim što imamo, više raditi sa radnicima na njihovo, a na kraju i na naše zajedničko zadovoljstvo“, kaže Ivana.

Moja poslovna filozofija

“Da ste me pitali prije nekoliko godina o mojoj poslovnoj filozofiji, ona bi vjerovatno bila drugačija, jer se ona mijenja s godinama. Ono što bi bila moja poruka danas je: ‘Usudi se probati, uključi se u zajednicu’. Biti dio zajednice, imati osjećaj da nešto daješ zajednici, mislim da treba biti suština svakog čovjeka.”

Lekcije koje sam naučila od oca

“Jako puno poslovnih lekcija sam naučila od svog oca. Jedna od najvažnijih je svakako da čovjek mora uvijek biti isti, bez obzira šta mu sutra donese, da nema uvijek dobrih vremena i da je na nama kako ćemo se mi u dobrim vremenima pripremiti za loša vremena, i kako ćemo ih prevazići.”

Oglas

Osamdeset posto zaposlenica žene

“Osamdeset posto naših zaposlenica su žene, prosječna dob je 35 godina. Kao žena i majka znam šta su problemi, koliko je obaveza oko djece, usklađivanja poslovnog i privatnog života, i da samo jednu stvar unaprijedimo za žene, u njihovim uvjetima rada, mi ćemo puno napraviti.”

Nastavi čitati

BiH

Monteri solarnih panela sve traženije a dobro plaćeno zanimanje, mnogi idu na prekvalifikacije

Objavljeno

Piše

Benefiti od ugradnje fotonaponskih sustava se kreću od boljeg kvaliteta zraka pa sve do značajnih ekonomskih ušteda

Instalateri fotonaponskih sustava, u javnosti poznatiji kao monteri solarnih panela profesionalno postaju sve traženiji na bh. tržištu. Zanimanje je deficitarno i u Europskoj uniji, a svoju priliku za bolju egzistenciju upravo u njemu vide mnogi u našoj zemlji. Među njima su i zaposleni profesori koji kroz model cjeloživotnog učenja se okreću prekvalifikaciji.

Na takozvani put “zelene tranzicije” Bosna i Hercegovina je već zakoračila, a on u konačnici podrazumijeva potpuni prelazak sa konvencionalnih na ekološki prihvatljive izvore energije.

“Htjeli ili ne, nama se već događa energetska tranzicija. Sada imamo nedostatak ugljena i peleta, a najavljeno je i poskupljenje električne energije. Da bismo preživjeli energetsku tranziciju i poskupljenje električne energije moramo se okrenuti mjerama energetske efikasnosti i obnovljivim izvorima energije, ugrađivati toplotne pumpe, ali i fotonaponske sustave”, kaže direktorica Centra za ekologiju i energiju iz Tuzle Džemila Agić, piše Klix.ba.

Oglas

A upravo sve veći broj fotonaponskih sustava, točnije solarnih panela je moguće vidjeti na krovovima javnih, ali i privatnih objekata u našoj zemlji. Problem leži u nepostojanju sofisticiranog kadra koji će se baviti njihovom instalacijom i priključenjem na elektroenergetski sustav.

Zbog toga je od Centra za ekologiju i energiju iz Tuzle potekla inicijativa za uvođenje novog zanimanja u obrazovni sustav Tuzlanske županije, a on se odnosi na instalatera fotonaponskih sustava – elektroničara.

Ovo zanimanje će od rujna ove godine djelovati u Srednjoj elektrotehničkoj školi u Tuzli, a kroz obrazovni sustav Srednja građevinsko-geodetska škole će nuditi mogućnost prekvalifikacije kadra.
Dok ovo u potpunosti ne zaživi, odvija se pilot projekt kroz koji se vrši obuka za instalatere fotonaponskih sustava. Grupu polaznika čine nezaposlene osobe, one s radnim angažmanom te visokoobrazovani kadar koji želi upotpuniti svoj portfolij.

“Kroz ovu obuku profesori predstavljaju edukatore, uz pomoć gostujućeg profesora iz švicarske Polybau škole. U okviru ove edukacije zainteresirane odrasle osobe obučavaju se kako prije svega raditi planiranje, projektiranje i postavljanje jednog sustava, kao i njegovo održavanje”, kaže Agić.

Oglas

 

Mnogi stariji idu na prekvalifikacije 

Edin Muranović iz Tuzle je diplomirani kriminalist koji priliku za posao u struci nikada nije dobio. Sada nadu vidi u postavljanju solarnih panela, svjestan da je na putu “zelene bh. tranzicije” ova struka neminovna.

“Posao u struci sam pokušavao pronaći 17 godina, ali zbog nepotizma i korupcije u tome nisam uspio. Sada sam se odlučio za edukaciju u oblasti postavljanja solarnih panela. Sviđa mi se način odvijanja obuke i već sam stekao određena znanja. Naučio sam na koji se način vrši pregled krova koji treba na sebi nositi konstrukciju solarnih panela, zatim kako se oni montiraju, čemu služe, koje se uštede ostvaruju te koje benefite ostvarujemo u smislu smanjenja zagađenja zraka”, kaže Muranović.

Oglas

Bosni i Hercegovini neminovno slijedi razdoblje u kojem će pored velikih sustava, sve veći broj domaćinstava željeti ugraditi fotonaponske elemente. Samim tim doći će i do većeg vapaja za odgovarajućim kadrom.

Tuzlak Nihad Ramadanović je zaposlen kao profesor tjelesnog odgoja i sporta, a shodno trenutnom načinu funkcioniranja obrazovnog sustava u Tuzlanskoj županiji, on svake godine prilikom zadovoljavanja kriterija na natječaju dobiva ugovor na određeno vrijeme. Uvjerenja je da zanimanje instalatera solarnih panela ima budućnost u BiH te se tim tragom i prijavio na obuku.

“Zbog velike konkurencije, natječaji se svake godine realiziraju, a mogućnost dobivanja ugovora na neodređeno vrijeme je teško dobiti. Putem interneta sam vidio oglas za besplatnu obuku odraslih osoba na temu instaliranja fotonaponskih sustava te sam se odlučio prijaviti”, ističe Ramadanović.

Posebno je zanimljivo da ovo zanimanje već budi zanimanje i kod učenika, što za Klix potvrđuje i nastavnik praktične nastave u Srednjoj mješovitoj školi u Kalesiji Adem Karić. On se također nalazi na obuci u Tuzli, a cilj mu je svoja stečena znanja u budućnosti prenijeti na mlađe generacije.

Oglas

“Među učenicima postoji veliko zanimanje, jer oni putem interneta saznaju razne informacije u ovoj oblasti. Svjesni su da je ono kao takvo jako traženo u Europskoj uniji, ali da dolazi vrijeme i za Bosnu i Hercegovinu. Upravo zbog toga trebamo educirati kadar, koji će naknadno biti u mogućnosti svoja znanja i vještine prenijeti na mlade”, ističe Karić.

U Tuzli znanje u oblasti instaliranja fotonaponskih sustava i zaštite na radu prilikom obavljanja poslova trenutno prenosi stručnjak iz škole Polybau Ramon Kropf koji kaže kako je ovo zanimanje budućnost u Europskoj uniji, ali i cijelome svijetu.

“Smatram da je potreba za obukom odraslih u ovoj oblasti jako važna, ako želimo imati ljude koji će to moći raditi. To je jako važno zbog okoliša, ali i cijene električne energije koja raste. Ako u BiH želimo smanjiti proizvodnju iz ugljena, onda moramo imati dodatni izvor energije”, priča Kropf.

Benefiti od ugradnje fotonaponskih sustava se kreću od boljeg kvaliteta zraka pa sve do značajnih ekonomskih ušteda. U cilju što većeg broja instaliranih fotonaponskih sustava te isključenja nuklearnih centrala do 2050. godine, u Švicarskoj se također vrše prekvalifikacije, edukacije i brze obuke kadrova.

Oglas

Nastavi čitati

Gospodarstvo

Torbice iz Busovače prepoznatljive diljem svijeta: Jeste li već vidjeli novu kolekciju COCOPAT SPRING-SUMMER 2024

Objavljeno

Piše

“U srcu Bosne i Hercegovine mjesecima se radi na novim modelima i osvježenjima koje smo s nestrpljenjem i ponosom jedva čekali da podijelimo s vama.

Naša nova kolekcija proljeće/ljeto 2024. predstavlja spoj hrabrosti, elegancije i trendi dizajna koji će osvojiti svaku od vas.

Sa četiri nova modela donosimo inspiraciju, igru boja i tekstura koje će dodati dašak svježine vašem stilu.

Bilo da se radi o casual ili elegantnim prigodama, naše torbice će biti vaš savršen modni dodatak koji će privući poglede i istaknuti vašu jedinstvenost. Hvala vam što prepoznajete kvalitet jer, na to smo najponosniji. Na nase kupce koji nam se uvijek, bez iznimke – vracaju”, poručio je Cocopat tim.

Oglas

U nastavku pogledajte novu kolekciju:

Nastavi čitati

BiH

Lidl počeo gradnju objekta u Mostaru, završetak se očekuje krajem godine

Objavljeno

Piše

Lidl je počeo gradnju objekta i u Mostaru. Ova kompanija će imati trgovine širom Bosne i Hercegovine i trebale biti u svim mjestima koja imaju više od 30 tisuća stanovnika, a planira investirati oko milijardu KM i zaposli oko dvije tisuće ljudi.

Lidl trgovina će biti završena sredinom studenog ove godine, sudeći prema tabli na gradilištu u Centru 2 u Mostaru. LIDL je globalno prisutan lanac supermarketa koji se ističe svojom kombinacijom povoljnih cijena i visokokvalitetnih proizvoda.

Njihove trgovine nude raznolik asortiman proizvoda, uključujući svježe namirnice, prehrambene proizvode, kućanske potrepštine i odjeću. Osim toga, LIDL često nudi i posebne akcije i promotivne ponude koje privlače mnoge kupce. Svojim praktičnim rasporedom trgovina i pažljivo odabranim proizvodima, LIDL je postao omiljeni izbor za mnoge potrošače koji traže dobar omjer cijene i kvalitete. Kompanija se uveliko sprema za početak rada na našem tržištu.

U izgradnji je nekoliko objekata, a proces zapošljavanja je u punom zamahu. Trgovina će se graditi na lokaciji gdje je nekada bio vodeće mlinsko-pekarsko poduzeće u Hercegovini i Mostaru Žitopromet, a u sklopu izgradnje novog stambeno-poslovnog kompleksa “Projekt C2” koji uključuje izgradnju dvije stambeno poslovne zgrade.

Oglas

Prema najavama, Lidl će imati trgovine širom Bosne i Hercegovine i trebale biti u svim mjestima koja imaju više od 30 tisuća stanovnika, a planira investirati oko milijardu KM i zaposli oko dvije tisuće ljudi. Lidl je u Bosni i Hercegovini registriran još 2021. godine, a u razdoblju do danas njemačka kompanija je angažirala više od 100 radnika, a osnivački kapital kompanije iznosi 284,5 mil KM, odnosno preko četvrtine milijarde maraka.

Pokrenuli su gradnju velikog logističkog centra u Lepenici kod Kiseljaka i započeli izgradnju marketa u Sarajevu, Gračanici, izgradili objekt u Bijeljini te s radovima započeli u Mostaru.

Nastavi čitati

BiH

Ogroman pad industrijske proizvodnje u Federaciji BiH

Objavljeno

Piše

Ukupna industrijska proizvodnja u Federaciji Bosne i Hercegovine u ožujku 2024. godine, u usporedbi s prethodnim mjesecom, smanjila se za 7,5 posto, a u usporedbi s ožujkom 2023. godine, smanjila se za 9,3 posto.

Prema GIG agregatima, u ožujku u usporedbi s veljačom 2024., Netrajni proizvodi za široku potrošnju povećali su se za 0,6 posto. Trajni proizvodi za široku potrošnju smanjili su se za 14,1 posto, intermedijarni proizvodi smanjili su se za 12,9 posto, energija je smanjena za 6,5 posto, a kapitalni proizvodi smanjili su se za 2,2 posto.

Na godišnjoj razini, u ožujku 2024. u usporedbi s istim mjesecom prošle godine, kapitalni proizvodi povećali su se za 1,7 posto. Trajni proizvodi za široku potrošnju smanjili su se za 25,6 posto, intermedijarni proizvodi smanjili su se za 11,4 posto, energija je smanjena za 9,2 posto, a netrajni proizvodi za široku potrošnju smanjili su se za 3,3 posto, prema podacima Federalnog zavoda za statistiku.

Prema područjima KD BiH 2010., sezonski prilagođena proizvodnja u ožujku 2024. u usporedbi s prethodnim mjesecom, u vađenju ruda i kamena smanjila se za 9 posto, u Prerađivačkoj industriji smanjila se za 8,2 posto, a u proizvodnji i opskrbljivanju električnom energijom i plinom smanjila se za 4,6 posto.

Oglas

Na godišnjoj razini, u ožujku 2024. u usporedbi s istim mjesecom prošle godine, industrijska proizvodnja u vađenju ruda i kamena smanjila se za 12,5 posto, u prerađivačkoj industriji smanjila se za 9,2 posto, a u proizvodnji i opskrbljivanju električnom energijom i plinom smanjila se za 8,3 posto.

Nastavi čitati

Gospodarstvo

Sarajevski kiseljak pokreće ‘Future Chefs’ kuharsko takmičenje među srednjoškolcima

Objavljeno

Piše

Sarajevski kiseljak je pokrenuo inicijativu “Future Chefs” – kuharsko takmičenje namijenjeno mladim talentima iz cijele zemlje. Saradnja i učešće srednjih ugostiteljskih škola iz Hadžića, Mostara i Banje Luke otvara novo poglavlje u promociji i očuvanju tradicionalne bosanskohercegovačke kuhinje, istovremeno potičući inovacije i kreativnost među mladim kuharima. Projekat pruža priliku srednjoškolcima da se, uz podršku svojih mentora – profesora, okušaju u pripremi predjela, glavnog jela i deserta, dajući tradicionalnim receptima moderni zaokret uz korištenje Sarajevskog kiseljaka kao posebnog sastojka. Za učešće, svaka od škola dobiva financijska sredstva za nabavku opreme za rad škole, dok će pobjednička ekipa primiti dodatna sredstva, potičući tako daljnji razvoj mladih talenata.

„Projekat “Future Chefs” predstavlja prirodni tok djelovanja Sarajevskog kiseljaka koji je neizostavni dio svakodnevnice, života i kulinarskog nasljeđa Bosne i Hercegovine. Ovaj projekat je prilika da se budući kuhari istaknu, eksperimentiraju i pokažu kako tradicionalna jela mogu dobiti novi život kroz inovativne pristupe. Još od 1891. godine, Sarajevski kiseljak je neizostavan dio naših trpeza širom zemlje. Za nas, podrška obrazovanju i razvoju mladih talenata nije samo ulaganje u budućnost gastronomije, već i u budućnost našeg društva. Radujemo se što će učenici iz Hadžića, Mostara i Banje Luke, imati priliku, da van okvira škole, široj publici pokažu svoje vještine“, izjavio je Stipe Bevanda, direktor Sarajevskog kiseljaka.

Jedinstvenu kulinarsku priču “Future Chefs” i takmičenje mladih kuhara moguće je pratiti na društvenim mrežama Sarajevskog kiseljaka: Facebooku, Instagramu i YouTube kanalu te tako podržati novu generaciju budućih kuhara.

 

Oglas

 

Nastavi čitati

BiH

Zenički privrednik otvorio 50 radnih mjesta: ‘Kad bismo radili kao Nijemci, imali bismo više od njih’

Objavljeno

Piše

Ministar privrede Zeničko-dobojskog Samir Šibonjić sa saradnicima je posjetio kompaniju Mettalon Plast d.o.o Zenica. Riječ je o kompaniji koja se bavi proizvodnjom čeličnih konstrukcija, PVC i ALU stolarije, staklenih fasada, a uskoro pokreću i proizvodnju montažnih kuća.
Prije godinu dana vlasnik firme Asmir Pašanbegović posjetio je Ministarstvo privrede i najavio investiciju u visini od milion KM. Ovih dana investicija je uspješno realizirana, a posao će dobiti novih 50 radnika.

– Prije tačno godinu dana, razgovarali smo u Ministarstvu privrede o ovoj značajnoj investiciji, a danas smo se i sami mogli uvjeriti u njenu realizaciju. Tada sam rekao da je Mettalon Plast kompanija čiji su menadžeri naši mladi poduzetnici, i kao takvi su budućnost naše privrede. Ovo je dokaz da smo kao kanton stub razvoja privrede Bosne i Hercegovine. Posebno raduje da će uz nešto više od sadašnjih 20, novom investicijom biti kreirano 50 novih radnih mjesta. Čestitam investitoru na ovom velikom uspjehu a radnicima i menadžmentu želim sve najbolje u postizanju njihovih poslovnih ciljeva – rekao je Šibonjić.

Dodao je da u Zeničko-dobojskom kantonu imamo izvrsne ljude, a raspolažemo i obimnim prirodnim resursima.

– U Ministarstvu privrede smo pripremili niz mjera koje će unaprijediti poslovni ambijent, i zato smo na putu da u regionalnim okvirima budemo među najkonkurentnijim kada je riječ o investicijama i razvoju poduzetništva – kazao je tom prilikom ministar Šibonjić.

Oglas

Vlasnik Asmir Pašanbegović, istakao je da kompanija, pored domaćeg tržišta izvozi svoje proizvode i na tržište Evropske unije, prije svega na tržišta Njemačke, Italije, Slovenije i Hrvatske.

– Mettalon Plast d.o.o. Zenica uspješno sarađuje sa renomiranim brendovima iz oblasti metaloprerade i građevinarstva kao što su Schüco, Sigenia, Inoutic, Feal, GU, Würth i mnogi drugi. Veoma smo zadovoljni saradnjom sa Vladom ZDK, proširujemo svoje kapacitete i želimo ulagati u BiH, a time uposliti nekoliko desetina novih radnika. A što se tiče nas i svih naših radnika, kada bi mi radili kao što radimo u Njemačkoj po 12 ili više sati, imali bi više od njih – kazao je Pašanbegović.

Nastavi čitati

Gospodarstvo

United Group B.V. nastavila uspješan rast u 2023. s rekordnim rezultatima

Objavljeno

Piše

Konsolidirani prihod Grupe za fiskalnu 2023. godinu povećan je 7% na godišnjem nivou na 2.791 milion eura
Konsolidirani prilagođeni EBITDAal Grupe se povećao 7% u fiskalnoj 2023. godini na 988 milliona eura

24. april 2024. – United Grupa (UG), vodeća multi-play telekomunikacijska i medijska kompanija u Jugoistočnoj Evropi, postigla je rekordne finansijske rezultate za finansijsku 2023. godinu. Grupa je ostvarila rast od 7% u prihodima i EBITDAal na 2.791 miliona eura odnosno 988 miliona eura. Prilagođavajući se utjecaju prodaje portfelja tornjeva u augustu 2023. godine, Grupa je ostvarila organski rast EBITDAal od 10% u 2023. godini.
Uopšteno, sve poslovne jedinice Grupe ostvarile su snažan organski rast prihoda. Ovim rezultatima posebno je doprinijelo: 1) kontinuirano širenje mobilne post-paid pretplatničke baze na ključnim tržištima grupe; 2) velika potražnja za B2B IT rješenjima i opremom, posebno u Grčkoj; i 3) rast u United Mediji usljed povećanja oglašavanja i prodaje u medijima. EBITDAal je imao koristi od istih faktora koji podržavaju snažan rast prihoda i proaktivno upravljanje troškovima, što je omogućilo Grupi da održi EBITDAal marže na 35%, uprkos inflacijskom pritisku.
“2023. je bila godina strateških integracija naših akvizicija u Grčkoj, Bugarskoj i Hrvatskoj, sa svim glavnim inicijativama, uključujući sinergije troškova, dovršenim do kraja godine. Dodatno, naša daljnja ulaganja u optičku i 5G tehnologiju, kao i ključne akvizicije spektra, pridonijele su učvršćivanju naše pozicije na svim glavnim tržištima”, kazala je Victoriya Boklag, CEO United Grupe. “U izazovnom okruženju, nastavili smo poticati snažan rast dosljednim provođenjem naše strategije pružanja vrhunskih proizvoda i usluga na modernoj i robusnoj infrastrukturi.”

Integrirani poslovni model kao ključna razlika

United Grupa kontinuirano ostvaruje dugoročni rast. Kao vodeća multi-play telekomunikacijska i medijska kompanija u Jugoistočnoj Evropi, United Grupa svojim tržištima obezbjeđuje najveću širokopojasnu mrežu, najsavremeniju fiksnu i mobilnu povezanost, proizvodnju TV sadržaja, emitiranje i streaming glavnih sportskih i zabavnih formata i mnogo najpouzdanijih portala s vijestima na ovim tržištima. U 2023. godini više od 5,30 miliona domaćinstava oslanjalo se na širokopojasne i telekomunikacijske usluge United Grupe, dok su njene mobilne usluge dosegle preko 7,34 miliona pretplatnika. Posvećenost kompanije unakrsnoj prodaji multi-play paketa, uključujući konvergenciju fiksne i mobilne telefonije, ključni je pokretač ovog kontinuiranog uspjeha. Dodatno, United Media putem svojih kanala dopire do 8,2 miliona domaćinstava, dok interni tim za proizvodnju sadržaja stvara zanimljiv sadržaj za svoje Pay-TV kanale, što je dovelo do historijskog povećanja Pay-TV pretplata. United Media trenutno proizvodi približno 50% ukupnog sadržaja u svom TV portfoliju, uključujući FTA (zemaljske) i Pay-TV operacije, osim sportskih kanala, a njeni glavni programi u udarnim terminima obično dobivaju između 25% i 40% udjela na glavnim tržištima na kojima posluje njen medijski segment.

Oglas

Dokazani uspjeh u akvizicijama

Od 2000. godine United Grupa je uspješno dovršila blizu 150 akretivnih akvizicija, od čega pet tokom 2023. Glavnu prekretnicu predstavlja uspješno zaključivanje akvizicije kompanije Bulsatcom EOOD, trećeg bugarskog pružatelja fiksnih telekomunikacijskih usluga, u februaru 2024. Ova strateška akvizicija omogućit će kompaniji da proširi obim adresabilnih domaćinstava u Bugarskoj i da korisnicima Bulsatcoma ponudi proizvode i usluge United Grupe za kojima postoji potražnja.
Otključavanje potencijala za daljnji rast
United Grupa je tokom 2023. godine zabilježila značajno poboljšanje u operativnom novčanom toku, potaknuto rastom EBITDAal i smanjenjem CAPEX-a (sa 27% prihoda u 2022. na 23% u 2023., što je djelomično potaknuto padom kapitaliziranih zaliha akumuliranih u iščekivanju prekida opskrbnog lanca tokom godina pandemije COVID). Ono što je najvažnije, 2023. godine United Grupa je iskoristila veliku potražnju za infrastrukturom telekomunikacijskih tornjeva i prodala svoj portfelj neosnovnih tornjeva za prihod od 1,2 milijarde eura. Ti su prihodi upotrijebljeni za značajno smanjenje zaduženja u poslovanju, zauzvrat oslobađajući novčani tok za budući rast. Na 31. decembar 2023. neto zaduženost (omjer neto duga Grupe i godišnjeg prilagođenog EBITDAal za posljednja dva tromjesečja) smanjila se na 4,20x, u poređenju s 4,96x koliko je iznosila 31. decembra 2022. godine. Agencije za rejting potvrdile su kreditni rejting United Grupe od B2 (stabilan) / B (pozitivno) (Moody’s / S&P).
Glavne prekretnice u 2024.
United Grupa je 2023. napravila značajne korake, što je pozicioniralo za nastavak uspjeha u prvom kvartalu 2024. Uloženi napori su se isplatili jer je osigurala poziciju drugog najvećeg mobilnog operatera u Sloveniji. Ovo postignuće odražava predanost kompanije širenju svog utjecaja u regiji. Ulaganje United Grupe u infrastrukturu optičkih vlakana do kuće (FTTH) potaknulo ju je da postane drugi najveći pružatelj FTTH mreže u Grčkoj, naglašavajući ambiciju kompanije da grčkim domaćinstvima pruži internet konekciju s velikim brzinama. Strateški potez preuzimanja Bulsatcoma već je učvrstio njegovu poziciju najvećeg operatera u Bugarskoj. Integracijom poslovanja Bulsatcoma, United Grupa želi unaprijediti svoje usluge i doseći širu bazu korisnika.

Disclaimer

Ovo saopštenje za javnost služi samo u informativne svrhe i ne predstavlja ponudu za prodaju ili traženje ponude za kupovinu bilo kojeg vrijednosnog papira u bilo kojoj jurisdikciji.
Izjave u ovom saopštenju za javnost, koje nisu historijske činjenice, su izjave koje se odnose na budućnost. Sve izjave koje se odnose na budućnost uključuju rizike i neizvjesnosti koji bi mogli utjecati na stvarne rezultate Grupe i mogu uzrokovati da se njihovi stvarni rezultati bitno razlikuju od onih izraženih u bilo kojim izjavama koje se odnose na budućnost dane od strane Grupe ili u ime Grupe. Izjave koje se odnose na budućnost i informacije sadržane u ovoj objavi date su na datum ove objave, a Grupa ne preuzima nikakvu obvezu javno ažurirati ili revidirati bilo koje izjave ili informacije koje se odnose na budućnost, bilo kao rezultat novih informacija, budućih događaja ili na neki drugi način, osim ako to zahtijevaju primjenjivi zakoni o sigurnosti.

Oglas

O United Grupi

United Grupa je vodeći multi-play telekomunikacijski i medijski pružatelj usluga u Jugoistočnoj Evropi, koji korisnicima pruža cijeli niz telekomunikacijskih usluga. Ima jednu od najširih mrežnih pokrivenosti u regiji i korisnicima nudi poseban izbor sadržaja, od lokalnih ponuda do najboljeg izbora iz cijelog svijeta. Ovaj važan strateški korak omogućit će Grupi da se fokusira na kontinuiranu isporuku najboljih telekomunikacijskih proizvoda svojoj bazi korisnika i održavanje svoje vodeće pozicije na tržištu.

 

Oglas

Nastavi čitati

BiH

Propada li Rimčev projekt u Livnu vrijedan 30 milijuna maraka?!

Objavljeno

Piše

Nakon jučerašnje vijesti da je tvrtka Continental Adventure, u vlasništvu Mate Rimca i Marina Mamuze, povukla zahtjev Ministarstvu gospodarstva Herceg-Bosanske županije i Gradu Livnu za dodjelu koncesije za gotovo 470.000 četvornih metara, donosimo vam drugu stranu priče.

Podsjetimo, Fenix-magazin izvijestio je da je tvrtka povukla zahtjev nakon pobune stanovnika sela Miši i Golinjevo.

“Obavještavamo vas o povlačenju našeg zahtjeva za koncesiju”, napisao je Mamuza u svom pismu, ističući “veliku podjelu u javnosti” oko dodjele koncesije na obroncima Tušnice iznad sela Miši i Golinjevo.

Još uvijek nema službene potvrde o ovom informaciji o povlačenju koncesije. Međutim, zanimljiv je post koji je Marin Mamuza, suvlasnik tvrtke s Rimcem, objavio 12. travnja na društvenim mrežama.

Oglas

Tada je govorio o cijelom projektu i problemima s kojima se susreću, piše BiznisInfo.ba.

“Prije četiri godine na obroncima Tušnice kupili smo zemljište za izgradnju turističkog kompleksa, oko 30.000 četvornih metara, na kojem smo izgradili kuće za odmor, kojima se izuzetno ponosimo, ne samo estetikom, već i prostornim planiranjem. Maksimalno smo pazili na prirodu jer smo svjesni da je priroda razlog zašto nam gosti dolaze”, rekao je Mamuza.

Glasine da su uništili prirodu i da će onečistiti okoliš i životno okruženje ljudi koji tamo žive, ništa drugo su nego kleveta pojedinaca, dodao je, ističući da se i sam sa svojom obitelji (žena, sin i još jedno dijete na putu) preselio na ovo prekrasno mjesto.

“Naša tvrtka zapošljava 12 radnika, a dosad smo investirali preko 4 milijuna konvertibilnih maraka, koji su većinom ostali u našoj lokalnoj zajednici, našim radnicima, dobavljačima (radnicima dobavljača), partnerima i svima s kojima imamo dugoročnu poslovnu suradnju”, istaknuo je poslovni partner Rimca.

Oglas

Što se tiče dodjele koncesije, odnosno prodaje nove zemlje ovoj tvrtki, Mamuza kaže da su pojedinci širili mnogo laži i kleveta o tvrtki i našim planovima u tom području.

“Predmet koncesije je površina od 466.000 četvornih metara, na kojoj se planira izgradnja 20 kuća za odmor, restoran, proizvodnja piva i pivovara, mini sirana, sušionica mesa, dječji ekološki vrtić za djecu naših zaposlenika, gostiju i drugih stanovnika. Ukupno više od 70 radnih mjesta i investicija od preko 30 milijuna konvertibilnih maraka”, rekao je Mamuza.

Jedna od obmana, rekao je, koja je izašla je informacija da će zauzeti cijelo područje iznad sela.

“Za usporedbu površina, dvije susjedne koncesije tvrtki Mi Val i Solbus imaju preko 10.000.000 četvornih metara, dok je naše područje ispod 0,5 milijuna četvornih metara… Dogovorili smo se da se za mještane i njihovu kupnju zemljišta ostavi dio iznad seoskih kuća ukupno oko 30 parcela”, istaknuo je.

Oglas

Dodao je da se, nažalost, ne mogu preseliti na okolne brežuljke jer su već izgradili 6 objekata ovdje, a još imaju 3 u izgradnji, stoga je nužno proširenje na ovom području.

“Ono što projekt Continental Adventure donosi zajednici, prije svega, visoko plaćena radna mjesta i zdravo poslovno okruženje, zatim investicija koja će značajno utjecati na cjelokupnu ekonomiju i standard života. Povećanje vrijednosti zemljišta i nekretnina, ne samo u okolnim selima već i u cijeloj županiji. Jamčimo da će naš projekt biti izvor ponosa za sve nas, i dajte nam priliku da vam ga predstavimo na javnoj raspravi na koju vas pozivam da dođete u što većem broju, kako bi pojedinci koji manipuliraju vama ostali u manjini”, rekao je Mamuza.

Nažalost, istaknuo je, suočavaju se s snažnom kampanjom dezinformacija i obmana, što je nedavno rezultiralo odrezivanjem strujnog kabela, koji je ostavio resort bez struje kasno u noći, ali i obiteljsku kuću s malim djetetom i trudnom ženom.

“Ne želim tu situaciju nikome, niti te ljude nikome kao susjede ili bliske… to nije način na koji želimo raditi i živjeti. Naš cijeli prostor pun je koncesija, prostora rezerviranog za različite interese, sumnjive poslove i tko zna što još… već tri godine s jasnom dokumentacijom i namjerama pokušavamo doći do nove zemlje i tako razvijati ne samo našu tvrtku već i cijelu zajednicu. O tom mukotrpnom procesu može se snimiti cijeli film (možda ga jednog dana i snimim), a istovremeno se ljudima oduzima vlastito zemljište i daje Kinezima za izgradnju vjetroelektrane, nije bilo rasprave i ovakvih pobuna, zašto?”, pitao je.

Oglas

Također je napomenuo da je ovo područje bilo pod koncesijom i za izgradnju solarnog parka, tada nitko nije prosvjedovao zbog višemilionskih kvadrata?

“Možda je problem u tome što konačno mi Livnjaci želimo napraviti nešto pozitivno, a već smo pokazali da smo itekako sposobni. Možda je to problem… što će napokon nešto biti transparentno i pozitivno”, zaključio je Mamuza.

Nastavi čitati

Najnovije vijesti

BiHprije 1 sat

U Mostaru održan sastanak Uprava javnih poštanskih operatera u BiH

Predstavnici Uprava tri bh. javna poštanska operatera, HP Mostar, BH Pošte i Pošte Srpske održali su zajednički sastanak u Mostaru...

BiHprije 2 sata

Mini godišnji: Gužve na granicama

Brojnima u našoj zemlji posrećilo se da predstojeće praznike spoje sa vikendom. Mini godišnji tako mnogi namjeravaju iskoristiti izvan granica...

BiHprije 3 sata

Ovo su nova kadrovska rješenja Vlade Federacije BiH

Vlada Federacije BiH je na prijedlog Federalnog ministarstva financija donijela zaključak kojim se utvrđuje prijedlog za imenovanje Jelke Milićević za...

Društvoprije 7 sati

Osnivanje Turističke zajednice Novi Travnik: Korak naprijed ka razvoju i promociji turizma

Turistička zajednica Općine Novi Travnik osniva se radi razvoja i promocije turizma na području Općine, te gospodarskih interesa pravnih i...

Sportprije 8 sati

Hajduk uputio poziv na glavnu skupštinu. Mijenja se službeni naziv kluba

HAJDUK je uputio službeni poziv dioničarima kluba za sudjelovanje na glavnoj skupštini društva koja će se održati 6. lipnja u...

BiHprije 11 sati

Objavljena prognoza za naredne dane

Federalni hidrometeorološki zavod objavio je vremensku prognozu za naredne dane. U srijedu se očekuje umjereno do pretežno oblačno vrijeme. Sunčanije u...

Društvene mrežeprije 11 sati

Influenseri gube svoj marketinški utjecaj globalno, prati li BiH taj trend ili i dalje vjeruje „one man show“ promociji

Marketing trendovi se sve više mijenjaju na svjetskom i regionalnom tržištu, pa se tako i promocija proizvoda sve više seli...

Središnja Bosnaprije 12 sati

Crveni križ općine Travnik i Vatrogasno društvo Turbe organiziraju akciju darivanja krvi

Crveni križ općine Travnik u suradnji s Vatrogasnim društvom Turbe organiziraju akciju dobrovoljnog darivanja krvi. Poštovane sugrađanke i sugrađani, Želimo...

Oglas
Oglas
LM