- oglas -

Evo što se događa vašem automobilu pri niskim temperaturama i kako ga zaštititi

Pročitajte i ovo

Ovi dijelovi Novog Travnika sutra će biti bez struje

Iz Elektroprivrede HZHB obavještavaju potrošače električne energije na području Novog Travnika da će sljedeći dijelovi grada zbog radova na...

NEVJEROVATNO: U sred Beča živi na baušteli u WC-u

Portal flash.ba je na svom portalu objavio šokantne fotografije radnika iz Beča.Vijest Srećka Stipovića prenosimo u cjelosti:Moj dobri prijatelj...

1. Javni poziv za prijavu posebnih potreba i projekata od interesa za Hrvate izvan Republike Hrvatske u svrhu ostvarenja financijske potpore za 2020. godinu

Objavljen je 1. Javni poziv za prijavu posebnih potreba i projekata od interesa za Hrvate izvan Republike Hrvatske u...

Nije tajna to da automobili ne vole niske temperature. Gotovo svaka komponenta vašeg vozila pati kad se vanjska temperatura spusti do ništice, a situacija postaje eksponencijalno dramatičnija nakon što živa u termometru počne pokazivati temperature u minusu

Pokretni dijelovi vozila preferiraju obavljanje zadaće pri radnoj temperaturi. Zimi im je taj posao dodatno otežan, jer osim što duže traje taj proces dostizanja radne temperature, sve komponente zbog hladnoće gube na kemijskim i fizičkim svojstvima.

Tako se primjerice ukrućuje komponenta gume te pada tlak u samim pneumaticima. Za svakih deset stupnjeva manje tlak u gumama smanji se za otprilike 0,1 bar. Ovaj je efekt najlakše uočiti ako čuvate automobil u garaži.

Sličan proces odvija se i u motoru: niske temperature učinit će ulje viskoznijim, stoga bi zimi trebalo koristiti ‘tanje’ ulje koje se lakše rasprostranjuje motorom te brže i učinkovitije podmazuje pokretne dijelove.

Bez obzira na viskoznost korištenog ulja, topla je preporuka zimi ostaviti motor da radi tri, četiri minute u prazno kako bi sve pokretne komponente bar djelomično dosegnule optimalne parametre. Istina je da će se automobil brže ugrijati u pokretu, no tada bi ga bar prvih desetak minuta trebalo voziti bez većih opterećenja, a sve iznad 40 km/h, pa tako i uzbrdice, možemo klasificirati kao opterećenje.

Niske temperature imaju izuzetan efekt na akumulatore. Kad temperatura padne na nulu, sposobnost akumulatora da pokrene vozilo prepolovit će se. Olakšat ćete mu posao tako da isključite potrošače električne energije prije gašenja vozila te ih ponovno uključite nakon pokretanja motora. Ako je vaš akumulator stariji od pet godina te vam se čini da ne radi kao prije – svakako ga provjerite i zamijenite prema potrebi.

Stanje rashladne tekućine od iznimne je važnosti u svako doba godine, posebice zimi, te je nužno održavati ispravan omjer antifriza i destilirane vode. Isto vrijedi za sredstvo za čišćenje stakala. Kad smo već kod stakala, rad motora u prazno olakšat će vam i uklanjanje leda. Nikad nemojte koristiti toplu vodu za odleđivanje staklenih površina ili pak uperiti ventilaciju s najvišom temperaturom direktno u zaleđeno staklo jer to može dovesti do pucanja ostakljene površine.

Gumene elemente također treba zaštititi. Preporučljivo je odvojiti metlice brisača od stakla kako se ne bi zalijepile, a brtve vrata treba namazati glicerinom ili silikonskim sprejem za održavanje interijera vozila.

Prati automobil, posebice podnice, preporučljivo je bar jednom tjedno, posebice ako su zimske službe krenule s posipanjem soli po prometnicama. Posvetite pažnju i unutrašnjim stranama blatobrana te uklanjanju prljavštine iz odvoda i kanalica, kao i unutrašnje strane poklopca rezervoara.

Ulje nije jedini fluid kojem smetaju niske temperature. I gorivo na hladnoći slabije hlapi, što rezultira bogatijom mješavinom i neravnomjernim radom motora. Ovaj proces ujedno dovodi do stvaranja većeg udjela vodene pare, što jednako tako ne pogoduje motoru i ispušnom sustavu, posebice ako ste skloni korištenju vozila na kraćim relacijama. Standardno gorivo također je podložnije zamrzavanju, pa zimi održavajte razinu goriva u spremniku iznad dvije trećine rezervoara.

Kako biste izbjegli zamrzavanje goriva, možete koristiti aditive ili goriva koja su namijenjena vožnji na ekstremnim hladnoćama poput Ina Eurodizel Arktik goriva, prvog takve vrste na hrvatskom tržištu. Ovo gorivo razvijeno je od visokovrijednih komponenti koje jamče iznimna niskotemperaturna svojstva, a kombinacijom točke filtrabilnosti najviše -30 °C i točke zamućenja najviše -10 °C osiguran je miran start te neometan rad motora u oštrim zimskim uvjetima.

Arktik gorivo tijekom zimskih mjeseci u ponudi je na 62 Inina maloprodajna mjesta diljem Hrvatske.

Najnovije vijesti

Ovi dijelovi Novog Travnika sutra će biti bez struje

Iz Elektroprivrede HZHB obavještavaju potrošače električne energije na području Novog Travnika da će sljedeći dijelovi grada zbog radova na...

NEVJEROVATNO: U sred Beča živi na baušteli u WC-u

Portal flash.ba je na svom portalu objavio šokantne fotografije radnika iz Beča.Vijest Srećka Stipovića prenosimo u cjelosti:Moj dobri prijatelj Vjekoslav Vjeko Vučić danas mi...

1. Javni poziv za prijavu posebnih potreba i projekata od interesa za Hrvate izvan Republike Hrvatske u svrhu ostvarenja financijske potpore za 2020. godinu

Objavljen je 1. Javni poziv za prijavu posebnih potreba i projekata od interesa za Hrvate izvan Republike Hrvatske u svrhu ostvarenja financijske potpore za...

Greška koju svi ponekad rade u kuhinji još je gora ako se poslužite ‘trikom‘ koji je u stvari mit! Evo zašto nikad nije dobra...

Pogreška koju velika većina barem jednom u životu napravi nakon kuhanja nema veze s namirnicama. Pogrešno je, ali tako je jednostavno, što zbog lijenosti,...

Pogledajte dokumentarac o Cro Copu koji su objavili Rusi

PARTER TV, ruski YouTube kanal, objavio je dokumentarac pod nazivom "Mirko Cro Cop" koji je bavi karijerom našeg proslavljenog borca.Dokumentarac traje nešto više od...

Povezane vijesti