- oglas -

Električna vozila su skuplja za popravak nakon nesreća, no nema povećanog rizika od požara

Pročitajte i ovo

Predsjednik izbo nožem fudbalera zbog loše igre

Presdjednik tamošnje ekipe CDC Novo Aripuana izbo je nožem svog fudbalera zbog loše igre.Incident se dogodio prošli vikend u...

Zbog duga od 1 feninga, bh. građanu prijete sudom

“Elektro-Bijeljina” je zaprijetila tužbom jednom korisniku njihovih usluga zbog duga od, ni manje ni više, jednog feninga (0,01 KM)."Uvidom...

Dejan otvorio dušu u Rajskom vrtu, priznao sve o odnosu sa Dalilom

Dejan Dragojević ušao je u Rajski vrt i u početku razgovora sa Drvetom, otkrio je kako se osjeća i...
- Advertisement -
Tehnološki centar Allianz je predstavio studiju s naglaskom na iskustvu potraživanja s obzirom na rizik od nesreća i požara. Istraga je ispitala oštećenja na vozilima s priključkom za električno punjenje i značajnim električnim rasponom u razdoblju od 2018. do 2020.

Zanimljiva studija se ovih dana mogla pročitati na stranicama njemačke osiguravateljske kuće Allianz u kojoj su analizirali troškove popravka automobila nakon nesreća. Studija je obuhvatila nesreće u Njemačkoj u kojima su sudjelovala vozila s konvencionalnim pogonom s motorima s unutarnjim izgaranjem, plug-in hibridna vozila i potpuno električna vozila.

Električna vozila skuplja za popravak nakon nesreća, ali nema povećanog rizika od požara
Električna vozila skuplja za popravak nakon nesreća, ali nema povećanog rizika od požara

- Advertisement -

Izvor: EPA / Autor: PATRICK SEEGER

Broj električnih automobila na njemačkim cestama rapidno raste. U srpnju 2021. u Njemačkoj je nedavno registrirano 40 posto manje vozila na benzinski pogon nego u srpnju 2020.; s dizelom minus je bio 48 posto. Električna vozila i plug-in hibridi porasli su za više od 50 posto i već su zauzeli gotovo četvrtinu tržišta novih automobila u prvih sedam mjeseci ove godine. No, što je s rizikom osiguranja ovih vozila?

Tehnološki centar Allianz (AZT) je predstavio 22. rujna 2021. svoju trenutnu analizu na 9. Allianz Autotagu u Ismaningu, s naglaskom na iskustvu potraživanja s obzirom na rizik od nesreća i požara. Istraga je ispitala oštećenja na vozilima s priključkom za električno punjenje i značajnim električnim rasponom u razdoblju od 2018. do 2020.

Električna vozila skuplja za popravak nakon nesreća, ali nema povećanog rizika od požara
Električna vozila skuplja za popravak nakon nesreća, ali nema povećanog rizika od požara

Izvor: EPA / Autor: DANIELE BENNATI

‘Izvana se električni automobili teško razlikuju od vozila s konvencionalnim pogonom. No, oni su teži i uglavnom su čvršći zbog baterije. Baterija mora biti što bolje zaštićena od oštećenja u slučaju nesreće. Zato su električni automobili ispod lima konstruirani drugačije od vozila s konvencionalnim pogonom’, objasnio je Carsten Reinkemeyer, voditelj sigurnosnih istraživanja u AZT-u, na događaju u Allianzu.

Glavni rezultati istrage

Što se tiče oštećenja, električni automobili se bitno ne razlikuju od vozila s konvencionalnim pogonom. Što se tiče popravaka u slučaju nesreće, međutim, možete vidjeti jasne razlike koje proizlaze iz standarda ili specifikacija proizvođača za popravak električnih vozila. Studija pokazuje da su prosječni troškovi šteta u potpunom kasko osiguranju deset posto veći za čisto električne automobile, pa čak i 50 posto veći za plug-in hibride.

Električna vozila skuplja za popravak nakon nesreća, ali nema povećanog rizika od požara
Električna vozila skuplja za popravak nakon nesreća, ali nema povećanog rizika od požara

Izvor: EPA / Autor: Santi Otero

Na primjer, do proglašenja totalne štete može brzo doći ako proizvođačke specifikacije propisuju da se baterija mora zamijeniti i zbrinuti nakon aktiviranja zračnog jastuka. Danas se čak ni visokonaponski kabel koji su izgrizli npr. glodavci ne mogu popraviti. To značajno povećava troškove potraživanja. Potrebni kabelski set košta do 7000 eura. No postoji i drugi način: neke automobilske tvrtke koriste zaštitne omotače koji se mogu zamijeniti. To može smanjiti troškove popravka do 97 posto.

Električna vozila skuplja za popravak nakon nesreća, ali nema povećanog rizika od požara
Električna vozila skuplja za popravak nakon nesreća, ali nema povećanog rizika od požara

Izvor: Ostale fotografije / Autor: KBA

Naknadni troškovi čine štetu skupljom

Važan nalaz AZT-ove istrage bio je da, u slučaju teško oštećenih električnih vozila, vlasnik može snositi i dodatne troškove uz troškove popravka. U principu, električni automobil se može popraviti samo u radionici koja ima kvalifikaciju za ‘svojstveno sigurna vozila visokog napona’. Ako se zbog ozbiljnih oštećenja više ne pruža osobna sigurnost – a to je slučaj s relativno malim, ali skupim dijelom oštećenja – tada kvalifikacija osoblja radionice nije dovoljna. Iz iskustva s potraživanjima vidimo da ta kašnjenja u obradi potraživanja produljuju vrijeme popravka.

Električna vozila skuplja za popravak nakon nesreća, ali nema povećanog rizika od požara
Električna vozila skuplja za popravak nakon nesreća, ali nema povećanog rizika od požara

Izvor: Ostale fotografije / Autor: KBA

‘To ne odgovara našem zahtjevu za zadovoljstvom kupaca. Proizvođači ovdje moraju stvoriti standardizirana rješenja’, zahtijeva Reinkemeyer. Druga razlika u slučaju popravaka nesreća na vozilima s konvencionalnim pogonom je ta što baterija još uvijek sadrži puno energije čak i ako sustav više nije u funkciji. Na primjer, nakon spašavanja dodatni troškovi proizlaze iz potrebnih mjera opreza protiv požara.

Električna vozila skuplja za popravak nakon nesreća, ali nema povećanog rizika od požara
Električna vozila skuplja za popravak nakon nesreća, ali nema povećanog rizika od požara

Izvor: Ostale fotografije / Autor: KBA

Razvrstavanje po tipovima klasa za radove na električnim vozilima

Istraga je pokazala da su popravci u slučaju nesreće najveća poluga za povoljnu klasifikaciju osiguranja, čak i za električna vozila. ‘Istragom možemo dokazati da početna klasifikacija osiguranja, koja se prvenstveno temelji na utvrđivanju troškova popravka, dovodi do ispravne klase tipa za električna vozila, kao i za vozila s konvencionalnim pogonom’, kaže Reinkemeyer.

Električna vozila slična su vozilima na benzinski motor u smislu klase tipa i raspodjele vrsta oštećenja, dok su plug-in hibridi slični automobilima na dizelski pogon. To se objašnjava različitom uporabom dviju vrsta vozila. Čisto električni pogoni dosad su se koristili prvenstveno u urbanim sredinama, analogno benzinskim pogonima. Plug-in hibridi često se koriste u većim modelima prikladnim za duga putovanja i stoga su po oštećenjima sličniji dizelskim vozilima.

Električna vozila skuplja za popravak nakon nesreća, ali nema povećanog rizika od požara
Električna vozila skuplja za popravak nakon nesreća, ali nema povećanog rizika od požara

Izvor: EPA / Autor: PEIO H.

Nema povećanog rizika od požara u električnim vozilima

U Njemačkoj se godišnje prijavi oko 15.000 požara automobila. Udio električnih vozila u tome je daleko ispod jedan posto. ‘U našem istraživanju još uvijek ne vidimo veću vjerojatnost požara u električnim vozilima u usporedbi s konvencionalnim benzinskim ili dizelskim vozilima’, kaže Reinkemeyer.

Najnovije vijesti

Predsjednik izbo nožem fudbalera zbog loše igre

Presdjednik tamošnje ekipe CDC Novo Aripuana izbo je nožem svog fudbalera zbog loše igre.Incident se dogodio prošli vikend u...

Zbog duga od 1 feninga, bh. građanu prijete sudom

“Elektro-Bijeljina” je zaprijetila tužbom jednom korisniku njihovih usluga zbog duga od, ni manje ni više, jednog feninga (0,01 KM)."Uvidom u stanje duga na finansijskoj...

Dejan otvorio dušu u Rajskom vrtu, priznao sve o odnosu sa Dalilom

Dejan Dragojević ušao je u Rajski vrt i u početku razgovora sa Drvetom, otkrio je kako se osjeća i šta misli o situaciji sa...

Njemačka upozorava na novi veliki izbjeglički val

Njemački ministar unutrašnjih poslova Horst Seehofer upozorio je u četvrtak na novi veliki izbjeglički val uglavnom ljudi s Bliskog istoka i Afganistana.Kako je kazao, hiljade ljudi, uglavnom bliskoistočnih...

Miralem Pjanić je ipak poslao brutalnu poruku nakon otkaza Koemanu

Brojni navijači Barcelone zadovoljni su odlukom, a sretan je i bh. veznjak Miralem Pjanić, kojeg je Koeman doslovno otjerao iz kluba.Nakon što je samo...

Povezane vijesti