BiH
Ante Damjanović uoči obljetnice Bijelog puta: U Lašvansku dolinu sam došao iz straha da se Hrvatima ne dogodi novo zlo
Ante Damjanović, bio je jedan od organizatora i sudionika Bijelog puta za Bosnu Srebrenu i Lašvansku dolinu. Prošao je mnoga ratišta, a kako nam je kazao nije mogao gledati da Srednja Bosna bude novi Vukovar…
Razgovarao: Ivica Džambas
Centralna: Jedan ste od organizatora i sudionika Bijelog puta. Kada ste dolazili u Srednju Bosnu kakvi su bili vasi prvi dojmovi, što ste očekivali da ćete zateći i što je bio ključni trenutak da se priključite ovoj humanitarnoj akciji?
Ante Damjanović: Odluku da dođem u Lašvansku dolinu donio sam iz straha da se u Srednjoj Bosni ne dogodi zlo kakvo se dogodilo u Vukovaru. Vukovar je bio moja mora. Nisam znao kako mogu Hrvatima Srednje Bosne pomoći, ali sam mislio da moram barem doći i vidjeti. Jer će mi se tamo samo kazati što mi je činiti. Moći ću barem svjedočiti iz prve ruke. Moći ću biti autentičan. Vjerodostojan. Tako je nekako i bilo.
Centralna: Je li postojao strah, nesigurnost dok ste razmišljali o izvedbi Bijelog puta, dakle vjerojatno ste imali na umu sve potencijalne opasnosti s kojima su se sudionici Bijelog puta mogli susresti na putu do Nove Bile?
Ante Damjanović: Koncem rujna 1992. sam sudjelovao sa dvojicom svojih suboraca u organizaciji jednog humanitarnog konvoja koji je jednim dijelom pomoć slao Hrvatima a drugi Bošnjacima u Tuzlu i Kalesiju. Odabrao sam otići upravo u Tuzlu. Bio je to dugo i traumatično iskustvo. Na ulasku u Kalesiju poginuo je naš domaćin iz Tuzle, a još trojica su ranjeni. Nakon takvog iskustva nisam imao nikakve iluzije o tome što možemo očekivati. Za razliku od mene mnogi sudionici Bijelog puta nisu imali takvo iskustvo i išli su uglavnom bez straha. Činimo dobro, idemo pomoći ljudima u nevolji. Božić je. Nosimo poruku mira i nade. Visoka politika je postigla dogovor. Prati nas UNPROFOR (ili bio IFOR, ne znam više). Tko može imati išta protiv nas. Mislim da je to bio dominantan osjećaj kod većine sudionika konvoja. Možda je i dobro da je tako bilo, jer je među sudionicima konvoja bilo manje nervoze nego što je bilo za očekivati, u vremenu čekanja da se dobiju sva dopuštenja za prolaz. Dolazak do prvih kuća u kanjonu Bistrice vrlo brzo je pokazao kako stvari zapravo stoje.
Centralna: Pri samom dolasku tko vas je primio, s kime ste najbolje surađivali za vrijeme vašeg boravka u Srednjoj Bosni?
Ante Damjanović: Kako sam bio član Sanitetsko stožera HVO, s mojim dolaskom su paket radiom bili upoznati liječnici. U prvom redu doktor Drago Džambas. Kako je improvizirana bolnica u Novoj biloj bila primarno crkva tako sam odmah prihvatio i toplu prijateljsku ruku fra Grebe i vjernog mu i samozatajnog fra Zorana. Liječnici i svećenici su bili moja snaga, moj najsigurniji i najobjektivniji izvor informacija. Tako se rodilo prijateljstvo sa ravnateljem bolnice Tihomirom Perićem, Vladom Tabakom, Ivankom Šimić, Ankicom Kolar, Zoranom Pocrnjom… U slijedećem socijalnom krugu prihvaćen sam, nakon ne tako kratke skepse i od ljudi od pera – Zvonimira Čilića, Željae Kocajea, Srećka Stipovića, pokojnog Ante Marijanovića… Nisu znali gdje bi me svrstali – nevojničkog izgleda, slabovidan, s bradom, radoznao, prepun pitanja i sa malo odgovora… Nisu znali što bi sa mnom. Bi li mi povjerovali ili bi me se klonili. Uglavnom, nakon što sam prošao njihovu „provjeru“ povjerovali su da mogu biti njihov trbuhozborac pa čak i glasnogovornik. Vjerodostojan svjedok patnje, straha i života ovdašnjeg hrvatskog naroda.
Centralna: U kojoj mjeri je Bijeli put ujedinio Hrvate BiH i Hrvate iz cijelog svijeta?
Ante Damjanović: Ideja je bila da ostanem tjedan dana u enklavi. Znao sam da će biti dulje. Došao sam helikopterom (u kojem je bio i zapovjednik ZP Vitez Tihomir Blaškić sa suprugom), propustio jedan i vratio se slijedećim. U mojih četrdesetak dana boravka u Srednjoj Bosni helikopteri su sletjeli i odletjeli dvaput. S drugim sam se vratio. U Mostaru su me čekali kao zapete puške moji prijatelji pokojni Ivan Bagarić, pomoćnik ministra obrane i Načelnik saniteta HVO, profesor Slobodan Lang – Premudri, i Branko Čulo – Duh sveti. Krenuli smo u Zagreb, i vrtjeli stotine ideja. Ni jednog trenutka nismo sumnjali da ćemo imati pomoć Šuška, Hebranga, Njavre, Kostovića, Zdravke Bušić… I što je najvažnije predsjednika Tuđmana. Gostovanje na HTV-u tzv prime timeu, u političkom magazinu „U krupnom planu“, voditeljice Ljiljane Bunjevac Filipović odvelo je Bagarića, Langa i mene u domove i srca Hrvata u domovini i svijetu. Bilo je to ratno doba kad su Dnevnik i političke emisije bili obvezno štivo prije spavanja. Sjetio sam se potkraj Dnevnika da je u Lašvanskoj dolini najviše struje bilo upravo u doba Dnevnika u 19,30, pa sam zamolio Ljiljanu Bunjevac da se odmah na ekranu počne vrtjeti tekstualna objava da će nakon Dnevnika biti emisija o stanju u Srednjoj Bosni, sa gostima tim i tim. Jer je cilj bio da tu emisiju i tu atmosferu vide upravo Hrvati Srednje Bosne. Da vide da nisu sami. Najveći problem je bio što nikog od mojih prijatelja koji su pripremali video materijale nisam mogao uvjeriti da video materijal ne smije biti dulji od tri minute. Jer, „kako ćeš bolan našu muku sažet u tri minute“! Uglavnom, nakon te emisije (u kojoj su me pitali i za Džambasove Bučiće) pokrenula se rijeka dobrih želja i htjenja da se učini sve da Lašvanska dolina ne postane novi Vukovar. Nakon te emisije ali i silnih promocija koje smo imali po svim mogućim tribinama, institucijama, više nije bilo nikoga, kako je to rekao Premudri, „tko bi imao pravo reći da nije upoznat sa stanjem u Srednjoj Bosni, pa je samim time postao i odgovoran za sudbinu tamošnjih Hrvata“. Čak je bio slučaj da su ljudi iz Austrije autobusom došli dati krv.
Centralna: Kako danas gledate na polozaj Hrvata u srednjoj Bosni?
Ante Damjanović: U srednjoj Bosni sam prvi put bio upravo u doba rata. O tamošnjim Hrvatima sam znao samo iz Andrićevih i ponešto iz materinih priča. Upoznao sam ih u doba kad je pomalo kopnila nada. Kad nije bilo ni goriva, ni struje, ni vode, ni hrane. Kad je bolnica bila puna ranjenika. Kada se ranjenike nije moglo evakuirati u Split. Kad se ljude pokapalo noću. Kad je Zoran Pocrnja porađao žene u nemogućim uvjetima. Dijelio sam s njima obroke leće koja nakon toga nikad više nije bila na mom meniju. Upoznao sam njihove suze kad bi iz nijemog pogleda dr Perića, Tabaka ili Kuliša saznavali da su upravo ostali, kao na traci, bez nekog svoga. Upoznao sam im suze radosnice kad smo došli s konvojem. Mi smo samo došli pokloniti se onima koji su tako nepokolebljivo branili svoj dom. Vaša nepokolebljivost vas je održala. Sada se samo, valjda, branite, kako se to kaže – drugim sredstvima. Želim vjerovati da ste jednako nepokolebljivi.
Centralna: Za kraj našeg razgovora. Kada ste odlazili i sumirali stanje na terenu, sto ste iz srednje Bosne prenijeli ljudima na Pantovčaku i kakve su bile njihove reakciie?
Anto Damjanović: Bagarić i ja smo najprije išli kod ministra Šuška. Saslušao nas je i nazvao odmah Zdravku Bušić, tražeći je da nam odmah dogovori sastanak sa predsjednikom Tuđmanom. Predsjednik Tuđman bio fascinantan.. Na sastanku su bili neki od njegovih ključnih suradnika. Teško je podnio moje kazivanje. Bio je iznenađen rijetkim helikopterskim letovima. Tražio je da se odmah nazove generala Bobetka. Rekao je da „helikopteri moraju letjeti, ako treba svaki dan“. Pitao je što predlažemo? Rekli smo široku akciju koja će rezultirati konvojem. Tko će to voditi? Profesor Lang, rekao je Bagarić. Ne treba smetnuti s uma da je bolnica u Novoj Biloj nikla upravo na zasadama Bijelog puta. Kako bi to rekao moj prijatelj Bagarić, sve je dogovoreno u „dvi riči“. Predsjedniče, moramo sagraditi bolnicu u Novoj Biloj, rekao je Bagarić. Razumije se! Počnite s pripremom, odgovorio je predsjednik Tuđman.
Za kraj želim podastrijeti jednu od bezbroj nevjerojatnih priča Branka Čule – Duha Svetog. Kaže Čulo da se za prvu godišnjicu Bijelog puta u Srednjoj Bosni rodilo 200 djece više nego godinu prije Bijelog puta. Priželjkujem da je to istina jer, rekao je Duh Sveti. Ili se Čulo ovaj put ipak malo zaigrao.
Sretan Božić i obilje Božjeg blagoslova, trpeljivosti i bezazlenosti poručio je gdin Ante Damjanović.
BiH
Vijeće ministara podržalo inicijativu za ukidanje PDV-a na donirane lijekove
Vijeće ministara Bosne i Hercegovine u ponedjeljak je podržalo inicijativu zastupnika u Zastupničkom domu Parlamentarne skupštine BiH, Saše Magazinovića, kojom se predlaže ukidanje PDV-a na donirane lijekove. Inicijativa predviđa da Vijeće ministara u roku od tri mjeseca uputi prijedlog zakona u parlamentarnu proceduru kako bi se ovo pitanje reguliralo.
Magazinović je izrazio zadovoljstvo što je napravljen još jedan korak prema ukidanju PDV-a na donirane lijekove.
“Nakon načelne podrške Uprave za neizravno oporezivanje, zatim usvajanja inicijative od strane Povjerenstva za financije i proračun, te jednoglasne podrške Zastupničkog doma Parlamentarne skupštine BiH, i Vijeće ministara podržalo je ovu, po mom mišljenju, iznimno važnu inicijativu. Nastojim predlagati inicijative i zakone koji su od koristi svim ljudima i oko kojih se svi možemo složiti. Ovo je jedan od takvih prijedloga i drago mi je što je dobio jednoglasnu podršku Vijeća ministara”, izjavio je Magazinović.
Naglasio je kako vjeruje da ukidanje PDV-a na donirane lijekove ima podršku Zavoda zdravstvenog osiguranja i reosiguranja Federacije BiH, Fonda zdravstvenog osiguranja Republike Srpske i Fonda zdravstvenog osiguranja Brčko Distrikta, jer su u studenome 2023. zajedno uputili inicijativu Vijeću ministara, vladama oba entiteta i ministarstvima zdravstva za ukidanje ili povrat PDV-a na lijekove i medicinska sredstva.
U priopćenju Kluba zastupnika SDP-a BiH u Zastupničkom domu državnog parlamenta navodi se da je situacija u kojoj donatori lijekova moraju platiti porez od 17 posto na vrijednost donacije neodrživa, jer sve češće dolazi do situacija da lijekovi završavaju u drugim državama gdje takav porez na donacije ne postoji. U takvim slučajevima najviše ispaštaju pacijenti, često oni s najtežim dijagnozama.
BiH
U ovoj godini otvara se pet novih gradilišta na koridoru autoceste Vc
Radovi na ključnoj investiciji u Federaciji BiH – koridoru Vc napreduju predviđenom dinamikom, a trenutačno je aktivno sedam gradilišta na kojima se izvode radovi u ukupnoj dužini od 55 kilometara. Kako navode iz JP Autoceste FBiH, riječ je o dionicama Putnikovo Brdo – Medakovo, Medakovo – Ozimice, Poprikuše – Nemila, Nemila – Vranduk, Vranduk – Ponirak, Ponirak – Vraca te tunelu Kvanj – Buna, a u ovoj godini trebaju se otvoriti gradilišta na nekima od najkompleksnijih i najzahtjevnijih dijelova ovog velikog infrastrukturnog projekta.
Gradi se punom parom
– U Federaciji BiH izgrađeno je 138 kilometara autoceste. Dakle, na pola smo puta koridora Vc kroz Federaciju BiH, koji je ujedno i najduži s najzahtjevnijim terenom u BiH – kazao je nedavno direktor JP Autoceste FBiH Denis Lasić. Ističe kako je sve spremno za potpisivanje ugovora o izgradnji važne poddionice u prometnom povezivanju Mostara i cijele Hercegovine s autocestom na koridoru Vc, odnosno poddionice Mostar jug – tunel Kvanj u dužini od 9,2 km.
– Za tu poddionicu ispunjeni su i svi dodatni zahtjevi lokalnog stanovništva i udruga koji su tražili od EBRD-a, a vezano uz dodatna ispitivanja i procjene utjecaja odabrane trase na životnu sredinu i stanovništvo te je krajem listopada prošle godine javno prezentirana dodatna dokumentacija. Kada počnu radovi na ovoj poddionici, u Hercegovini će biti u izgradnji oko 30 kilometara autoceste – navodi Lasić.
Riječ je o poddionici tunel Kvanj – Buna, za čiju je gradnju već potpisan ugovor, te poddionicu Mostar sjever – Mostar jug, za koju će ugovor biti potpisan u drugom tromjesečju ove godine. Što se tiče sjevernog dijela koridora, Lasić kaže kako je strateški plan da do kraja 2026. godine bude završena autocesta od Sarajeva odnosno Bradine do krajnje točke na Savi.
– Na tom dijelu u izgradnji je 50 kilometara autoceste i za sada su svi rokovi usklađeni za kompletiranje i ovog prometnog pravca – objašnjava direktor JP Autoceste FBiH. Uz navedena, u ovoj bi se godini trebalo otvoriti i gradilište na jednom od najvećih i najzahtjevnijih objekata na autocesti koja prolazi kroz FBiH, a koji će po svom završetku simbolično spojiti Mostar i Sarajevo. Naime, u prvom dijelu godine trebala bi biti ugovorena gradnja tunela Prenj koji će skratiti vožnju od Mostara do Sarajeva za 30 minuta, a njegovo puštanje u promet trebalo bi označiti kraj radova na izgradnji koridora Vc kroz FBiH.
Tunel Prenj će po svom završetku biti dug 10,9 kilometara, dok je dužina cijele dionice 12 kilometara. Po završetku izgradnje ovaj tunel bit će deveti po dužini u Europi, odnosno 30. u svijetu. Procijenjena vrijednost ove dionice je oko 1,17 milijardi KM. Očekuje se potpisivanje ugovora za ne mnogo manje složenu dionicu Mostar sjever – Mostar jug, čija je vrijednost oko pola milijarde maraka.
Tunel Prenj i kompleksnost
– U sljedećem razdoblju najviše će se intenzivirati izgradnja autoceste kroz Hercegovinu, što je jedan od prioriteta, a sve u cilju uvezivanja s Hrvatskom i europskom mrežom cesta. Natječaji za najkompleksnije dionice, kao što su tunel Prenj i Mostar sjever – Mostar jug, u završnoj su fazi. Na dionici Mostar sjever – Mostar jug gradit će se dvije petlje autoceste Mostar sjever i Mostar jug te trasa u dužini od 15 kilometara između ovih dviju petlji i za izgradnju ceste s dva traka koja povezuje ove petlje s postojećom magistralnom cestom M-17. Dionica bi trebala imati pet tunela i deset vijadukta na svakom od dva kolnika – kazao je Lasić.
Uz navedene, u ovoj godini očekuje se i početak radova na izgradnji dionice Ozimica – Poprikuše u dužini od 12,8 kilometara. Riječ je o jedinoj dionici na dijelu autoceste između Zenice i Doboja na kojoj radovi još nisu počeli.
BiH
Zbog prometne nesreće na M17 obustavljen promet
Na putu Zenica – Nemila jutros je došlo do teže saobraćajne nesreće u kojoj je povrijeđena najmanje jedna osoba, a na ovom dijelu puta je ogromna gužva u saobraćaju s obzirom na to da je put blokiran,piše Klix.ba.
Portparol Uprave policije Ministarstva unutrašnjih poslova Zeničko-dobojskog kantona Samir Valentić je potvrdio da je do saobraćajne nezgode došlo jutros u 7:50 sati, na magistralnom putu M-17 u mjestu Hece, Grad Zenica.
Trenutno je potpuno u prekidu saobraćaj na toj dionici puta, koji će biti djelimično pušten nakon završavanja uviđaja i utvrđivanja stepena povreda.U nezgodi su sudjelovala dva putnička motorna vozila – BMW, kojim je upravljao S. K. iz Žepča te Ford, kojim je upravljao Z. B. iz Zenice, koji je zadobio povrede te je prevezen u Kantonalnu bolnicu Zenica”, kazao je Valentić.
Na licu mjesta su i policijski službenici Policijske stanice Centar Zenica, koji će izvršiti uviđaj.
BiH
Kraljević predstavio detalje: Ovogodišnji budžet je za 773 miliona KM veći od prethodnog
Vlada Federacije Bosne i Hercegovine (FBiH) usvojila je prijedlog budžeta za 2025. godinu u iznosu od 8,25 milijardi KM.
Federalni ministar finansija Toni Kraljević rekao je da su usvajanju prethodile maratonske konsultacije te je istakao da je riječ o budžetu koji je za 773 miliona KM veći u odnosu na prošlu godinu.
Objasnio je da će za poplavljena područja biti utrošeno 50 miliona KM, a za Fond solidarnosti 77 miliona KM.
“Ono što posebno treba napomenuti su dodatna izdvajanja i za unapređenje cestovnog i željezničkog saobraćaja. U tom kontekstu treba napomenuti kako Vlada FBiH u ove dvije godine faktički na plećima nosi Autoceste FBiH koje su kroz prihode od krajnjih korisnika trebale uplatiti u budžet 363 miliona KM, no svjesni važnosti izgradnje infrastrukturnog projekta koridora 5C, Vlada FBiH nosi i ovi nedostajući dio u budžetu”, objasnio je Kraljević.Napomenuo je i da će 100 miliona KM će biti raspoređeno obrtnicima i poduzetnicima.
Današnjim zaključkom precizirano je da će Vlada Federacije BiH od ovog iznosa obavezati kantone da 10 posto dodijeljenih sredstava iskoristi za unapređenje zdravstvenih usluga po kantonima.
Tekući transfer Zavodu zdravstvenog osiguranja i reosiguranja FBiH povećan je za 20 miliona KM u odnosu na prethodnu godinu i jasno pokazuje predanost jačanju zdravstvenog sistema. Tekući transferi pojedincima planirani su u iznosu od 4.741,3 miliona KM, što je za 429,3 miliona KM više u odnosu na 2024. godinu.
Planirani transfer od 26 miliona KM za civilne žrtve rata osigurava nastavak podrške onima koji su pretrpjeli strahote rata. Povećanje transfera za lica s invaliditetom od 40 miliona KM predstavlja značajan korak ka podršci osobama sa invaliditetom. Namijenjena sredstva omogućavaju bolji pristup neophodnim uslugama i dodatnu pomoć za poboljšanje kvaliteta života.
BiH
U BiH pretežno oblačno, mjestimično s kišom i slabim snijegom
U Bosni i Hercegovini danas će biti pretežno oblačno vrijeme, prijepodne sa slabom kišom u Krajini i u Hercegovini. Tokom dana u nižim dijelovima će padati slaba kiša koja se u Bosni može lediti u dodiru sa tlom. Na planinama sa slabim snijegom.
Vjetar će biti slab, južnog smjera.
Jutarnja temperatura iznosiće od -2 do 4, na jugu zemlje od 4 do 8, a dnevna od 1 do 7, na jugu zemlje od 8 do 12 stepeni.
U Sarajevu pretežno oblačno vrijeme, tokom dana sa slabom kišom. Jutarnja temperatura iznosiće od 0 do 2, a dnevna od 3 do 5 stepeni, saopšteno je iz Federalnog hidrometeorološkog zavoda BiH.
BiH
U BiH pretežno oblačno vrijeme, slaba kiša u večernjim satima
U Bosni i Hercegovini danas će biti pretežno oblačno vrijeme. Slaba kiša se očekuje u večernjim satima i tokom noći na utorak koja se u Bosni može smrzavati. Na planinama lokalno može padati slab snijeg.
Puhat će slab vjetar istočnog i sjeveroistočnog smjera. Najniža jutarnja temperatura zraka između -6 i -1, na jugu zemlje od 5 do 9 stepeni. Najviša dnevna temperatura zraka između -1 i 5, na jugu zemlje od 10 do 14 stepeni.
U Sarajevu će biti pretežno oblačno vrijeme. Najniža jutarnja temperatura zraka oko -2 stepena, a najviša dnevna oko 4 stepena, saopšteno je iz Federalnog hidrometeorološkog zavoda BiH.
BiH
BIHAMK: Na putevima saobraćanje po mjestimično vlažnom kolovozu, magla u kotlinama
Na putevima u Bosni saobraća se po mjestimično vlažnom kolovozu. Na pojedinim dionicama u kotlinama magla i niska oblačnost mjestimično smanjuju vidljivost. U Hercegovini je pretežno suho, a upozorava se na učestale odrone zemlje i kamenja na kolovoz.
Zbog niske temperature skreće se pažnja na poledicu u višim planinskim predjelima, dok je u nizinama poledica prisutna na mostovima, nadvožnjacima i prilazima tunelima.
Na magistralnom putu Livno-Šuica (Borova glava) upozoravamo na česte izlaske divljih konja na kolovoz.
Na magistralnom putu Jablanica-Blidinje zbog oštećenja kolovoza još uvijek je obustavljen saobraćaj.
Na dionici autoceste A-1 Podlugovi-Visoko zbog radova na postavljanju bukobrana na mjestu izvođenja radova u funkciji je preticajna traka.
Radovi su aktuelni i na magistralnom putu Pelagićevo-Srebrenik.
Na magistralnom putu Rogatica-Ustiprača, zbog oštećenja mosta, vozila do 30 tona saobraćaju jednom trakom, dok je za vozila preko 30 tona saobraćaj obustavljen.
Na graničnim prelazima zadržavanja za putnička vozila su kratkotrajna.
Zabranjen je saobraćaj za vozila preko 5 tona najveće dozvoljene mase na graničnom prelazu Karakaj (kod Zvornika). Teretna vozila preko 5 t preusmjeravaju se na granične prelaze Bratunac ili Rača, dok autobusi mogu koristiti GP Šepak. Teretna vozila mogu saobraćati na GP Šepak od 09 do 13 sati i od 22 do 06 sati, saopćeno je iz IC BIHAMK-a.
BiH
Dragan Čović komentarisao odgađanje sjednice: “Obećali smo Plenkoviću, zakoni će biti usvojeni”
Lider HDZ-a u Bosni i Hercegovini, Dragan Čović, komentarisao je za bh. medije u Domaljevcu-Šamcu između ostalog i odgađanje sjednice Zastupničkog doma Parlamentarne skupštine BiH.
Osvrnuo se na odgađanje sjednice Zastupničkog doma Parlamentarne skupštine BiH, zbog čega su europski zakoni ponovno na čekanju. Na sjednici Predstavničkog doma Parlamentarne skupštine BiH su se trebala razmatrati dva zakona za usvajanje – o graničnoj kontroli i zaštiti ličnih podataka.Ista je zakazana za četvrtak, 23. januara 2025. godine. Trebala je biti održana 16. januara, ali je zakazana za sedam dana kasnije.
Zakoni će se usvojiti. Dogovor je bio da se još prije Božića usvoje proračun i ključni zakoni. Međutim, odnosi u partnerstvu Sarajevo-Banja Luka-Mostar, odnosno među predstavnicima triju naroda, doveli su do toga da su zakoni skinuti s dnevnog reda”, rekao je.
Naglasio je da su postojali dogovori s partnerima kako bi se zakoni donijeli u predviđenim rokovima, a zatim nastavili pregovori o Zakonu o sudovima BiH i Zakonu o Visokom sudskom i tužiteljskom vijeću. Obećali smo i predsjedniku hrvatske Vlade Andreju Plenkoviću da ćemo te zakone dovesti na dnevni red kako bismo u martu mogli započeti pregovarački proces s Europskom unijom.
No, vidljivo je da koalicija više nema stabilnu većinu, osim kada su u pitanju bošnjački interesi. Na drugim pitanjima sad imamo problem”, upozorio je Čović.
Zaključio je da su počele inicijative za smjenu pojedinih ministara te da je sada nužno pronaći rješenje kako bi se politički partneri vratili za pregovarački stol i kako bi se ključni zakoni usvojili.
BiH
Novi Travnik: Radnici će nakon 20 godina dobiti neisplaćene plaće
Do kraja godine preduzeće će u ovu namjenu izdvojiti nešto preko milion KM i izmiriti zaostale plate za 56 radnika. Radnici kompanije BNT-TMiH Novi Travnik dobit će novac koji im se duguje već duže od 20 godina.
– Kompanija BNT-TMiH Novi Travnik ovih dana, između ostalih, zapošljava generaciju rođenu 2006. godine. Zašto je ovo bitno? Danas sam potpisao sporazum o isplati neisplaćenih plata sa predstavnicima radnika kojima je u periodu 2002. – 2005. godine neko odlučio isplaćivati samo pola plate. Da dobro ste pročitali! Ova nepravda se desila prije više od 20 godina – kazao je direktor kompanije Besim Belegić.
Više od 20 godina se čekalo da se isplate ova potraživanja. Do kraja godine preduzeće će u ovu namjenu izdvojiti nešto preko milion KM i izmiriti zaostale plate za 56 radnika.
– Ako se prisjetimo vidjet ćemo da su tada na vlasti bili isti oni koji danas napadaju, podmeću svoj nerad i slobodno mogu reći bezobrazluk nama koji želimo da popravimo sve ono što su oni uništavali – naveo je Belegić.– Premijeru Nerminu Nikšiću i ministre Vedranu Lakiću hvala za veliku podršku koju dajete kako meni lično tako i BNT-TMiH. Ma koliko vas napadali, davanjem saglasnosti za isplatu ovih potraživanja, još jednom ste pokazali da ste ljudi koji su potpuno posvećeni borbi za opstanak naših preduzeća kao i ostvarivanje prava bivših i sadašnjih radnika BNT-TMiH ali i drugih preduzeća. Radnici će to znati cijeniti jer radnici pamte! – zaključio je Belegić.