- oglas -

35. rođendan: Škoda Favorit (1987.)

Pročitajte i ovo

Dolazi nam novi toplinski val, temperature se penju do +39 stupnjeva!

Azorska anticiklona proteže se iznad Europe. Mlazna zapadna struja na visini 10 kilometara prolazi sjeverno od Velike Britanije, nad...

Španjolka (30) se željela fotografirati na litici u Trebinju. Pala je s visine od 12 metara i preminula…

Tridesetogodišnja žena poginula je nakon pada s litice u mjestu Klobuk, na granici BiH i Crne Gore, o čemu...

Hrvatska tvrtka pokrenula proces zapljene: Oružane snage BiH ostaju bez haubica, VBR-ova, minobacača, više od deset milijuna metaka…

Pljenidba se već nekoliko mjeseci vrši po zahtjevu zagrebačke tvrtke Scout na temelju ranijih neprovedenih ugovora o isporuci viškova...
- Advertisement -

Jedan od najčešćih automobila na ovim prostorima 90-ih je svakako bio Škoda Favorit, koji je nudio dobar omjer cijene i kvalitete, uz dopadljiv dizajn. Česi su u predstavnika C-segmenta polagali puno nade pa nije ni čudo da su tom prilikom reinkarnirali slavno ime Favorit po uzoru na luksuznu limuzinu koja se proizvodila od 1936. do 1941.

- Advertisement -

Za razliku od Škode 120 i 130 Favorit se bazirao na klasičnoj koncepciji, s prednjim pogonom i motorom sprijeda. Odluka o drastičnom zaokretu nije donesena preko noći. Premda predstavljen 1987., razvijao se još od početka 80-ih. Dizajn je povjeren Nucciju Bertoneu, a on je osim peterovratne izvedbe koja se prodavala osmislio trovratnu i coupe, koje nikad nisu ugledale svjetlo dana.

Međunarodni strojarski sajam u Brnu izabran je kao mjesto premijere, a Škoda Favorit uskoro je postala hit na tržištima u razvoju te je proizvođača iz Mlade Boleslave financijski postavio na noge. Osim na području Balkana Favorit je bio iznimno popularan u Argentini, Čileu, Kolumbiji, Ekvadoru, Peruu, Izraelu, Poljskoj i Rusiji.


Za pogon je izabran 1.3-litreni benzinac, koji je izveden iz jednolitrenog motora iz Škode 1000 MB, koji je ovisno o izvedbi razvijao od 54 do 68 KS. Sasvim dovoljno za automobil mase 840 kg, a dobrom dojmu doprinosio je i 5-stupanjski mjenjač. U konstruiranje ovjesa bio je uključen Porsche pa je Favorit nudi solidna vozna svojstva, a dokaz dobroj izvedbi je i primjetna popularnost na zapadnoeuropskom tržištu. Tvrda plastika armature bila je otporna na habanje, a to su posebno cijenili vlasnici karavanske izvedbe Forman, koja se dokazala kao izvrstan izvor za obitelj i biznis.

Naklada od milijun primjeraka veliko je priznanje posljednjem modelu Škode, prije dolaska Volkswagen Grupe, pod čijom je kapom stvoren nasljednik – Felicia.

Najnovije vijesti

Dolazi nam novi toplinski val, temperature se penju do +39 stupnjeva!

Azorska anticiklona proteže se iznad Europe. Mlazna zapadna struja na visini 10 kilometara prolazi sjeverno od Velike Britanije, nad...

Španjolka (30) se željela fotografirati na litici u Trebinju. Pala je s visine od 12 metara i preminula…

Tridesetogodišnja žena poginula je nakon pada s litice u mjestu Klobuk, na granici BiH i Crne Gore, o čemu smo jučer izvijestili. U međuvremenu...

Hrvatska tvrtka pokrenula proces zapljene: Oružane snage BiH ostaju bez haubica, VBR-ova, minobacača, više od deset milijuna metaka…

Pljenidba se već nekoliko mjeseci vrši po zahtjevu zagrebačke tvrtke Scout na temelju ranijih neprovedenih ugovora o isporuci viškova naoružanja. VBR-ovi, minobacači, meci, rakete za...

Divljanje Portugalaca, krađe, provokacije: Evo što se sve događalo u Guimaraesu

KAOS na terenu i izvan njega, tako se može opisati prvo Hajdukovo europsko gostovanje ove sezone. Bijeli mogu slaviti nakon minimalnog poraza u Guimaraesu,...

FOTO: Ovo je ruska baza prije i poslije eksplozije, uništena gomila ruskih aviona

PREMA satelitskim snimkama, u eksploziji koja se dogodila u utorak u ruskoj zračnoj bazi, uništeno je najmanje osam vojnih aviona. Riječ je o zračnoj...

Povezane vijesti