ISTRAŽIVANJE koje su proveli psiholozi na Medicinskom fakultetu Sveučilišta Washington dokazalo je da je kazna ipak mnogo učinkovitija od nagrađivanja djeteta za dobro ponašanje ili neke druge suvremene tehnike odgoja.
U jednostavnom eksperimentu znanstvenici su ispitanicima davali kaznu ili nagradu nakon donošenja određenih izbora da vide što ima jači utjecaj na djecu, odnosno hoće li ponoviti taj izbor ili ne. Studija je pokazala kako ih nagrada čini sklonijima da ponove prethodni izbor, a učinak je jači ako se nagrada svaki put povećava. No oni koji su dobili kaznu imali su manju vjerojatnost da će opet napraviti isti izbor.
Prema riječima psihologa, kazne mnogo snažnije utječu na mozak, tako što su negativne povratne informacije mnogo učinkovitije od pozitivnih povratnih reakcija u modificiranju djetetovog ponašanja. Povratna informacija ne mora biti oštra, jer djeca imaju tendenciju reagirati na isti način bez obzira na to koliko je reakcija snažna, dok god je negativna. Iz perspektive evolucije, ljudi imaju urođenu tendenciju izbjegavati kaznu ili opasne situacije, dok nagrade ipak imaju manje utjecaja.
Doktor Kupanek u jednoj je rečenici vrlo slikovito objasnio rezultate. Roditelji misle da je jednako snažan učinak davanja djetetu 25 centa kada učini nešto dobro i oduzimanja 25 centa kada učini nešto loše, no ipak nije tako.
Iako je ovo istraživanje pokazalo učinkovitost negativnih povratnih informacija, postoji još jedan način koji odgovara svim pristupima odgoja djeteta. Svako dijete i situacija zahtijeva različite tehnike i roditeljima nije cilj uvijek jednostavno kazniti dijete da bi dobili željeno ponašanje. Kazna ne može dijete naučiti životnu lekciju koju mu želite prenijeti, stoga su razgovor i postojanje kvalitetnog uzora u djetetovom životu vrlo važni.