Gradnja brze ceste Lašva – Vitez – Donji Vakuf, ukupne dužine 53 kilometra, na popisu je prioriteta „Autocesta FBiH“ i Vlade Federacije, potvrdio je Pavo Boban, pomoćnik federalnog ministra prometa i komunikacija. Riječ je o projektu vrijednom 550 milijuna maraka, čija bi gradnja mogla početi već slijedeće godine.

Boban kaže za Dnevni avaz da je prije nekoliko godina bio raspisan javni natječaj za koncesionare na ovoj dionici, ali da se sada radi na tome da se on ponovo aktivira, kako bi projekt oživio i kako bi se konačno počelo graditi. Riječ je o projektu koji je u programu vladinih javnih investicija.

Krajem prošle godine Vlada FBiH donijela je i Odluku o utvrđivanju općeg interesa za gradnju brze ceste Lašva – Vitez – Donji Vakuf, u skladu s tehničkim propisima i pravilima “Transeuropskih magistrala“. Na ovaj način stvoreni su preduvjeti za izradu investicijsko-tehničke dokumentaciju te rješavanje imovinskopravnih odnosa.

– Mi smo Vladi već predložili listu projekata. No, sada treba vidjeti kako financirati gradnju ove brze ceste, ili da se izda pod koncesiju ili da idemo na javno-privatno partnerstvo. Ministarstvo prometa ne može samo voditi projekt. Moraju se naći odgovarajući financijeri. Već smo imali kontakte s jednom kineskom tvrtkom, kaže Boban.

On je pojasnio da je planom predviđena prva faza gradnje koja bi išla do Nević-Polja, a druga faza podrazumijeva cestu do Donjeg Vakufa. Na ovaj način stvorili bi se uvjeti za povezivanje Sarajeva autoputem s Krajinom.

– Na projektu se radi. Teško je sada reći kada bi gradnja mogla točno početi, ali je ova cesta na listi prioriteta. Vlada to zna. Nama problem stvara prijevoj Komara. Postoji opcija da se uradi i treća traka, koja bi bila alternativa. Ali, sada moramo naći pravi model financiranja, kaže Boban. 

 

Odgovori