Predstavnici Evropske investicijske banke (EIB) su jedne hladne zime došli u BiH kako bi sa predstavnicima JP Autoceste FBiH dogovorili detalje oko finansiranja dionice Zvirovići (Međugorje) – Počitelj na autoputu A1. Bilo je to u januaru 2014. Gotovo četiri godine poslije radovi još nisu počeli.

Kruna ovog otezanja gradnje 11 kilometara dugačke dionice izložena je danas kada su Autoceste Federacije BiH saopćile kako EIB želi još jedno ponavljanje tendera za odabir izvođača radova.

Naime, EIB smatra da je došlo do povrede postupka nabavke uslijed objavljivanja povjerljivih informacija u pojedinim medijima. Navedeno je da su istim prekršene odredbe o povjerljivosti iz Ugovora o finansiranju zaključenog između BiH i EIB-a.

Ovdje je riječ o samo posljednjem tenderu vezanog za ovu vrlo interesantnu dionicu. Samo nekoliko mjeseci ranije, u martu 2017., Autoceste Federacije BiH su poništile prvi tender s najavom novog, koji će biti “u skraćenoj proceduri s ciljem ubrzanja i konačnog završetka tendera”. Danas smo saznali kako se on završio.

Podsjećanja radi, najpovoljniju ponudu za izgradnju poddionice Počitelj-Zvirovići u posljednjem tenderu imao je konzorcij firmi Azvirt Limited Liability Company i Power Construction Corporation of China Ltd iz Azerbejdžana i Kine. Konkurenti su bili China Gezhouba Group Company Limited (Kina), Joint Venture: Strabag AG and Euro – Asfalt d.o.o. (Austrija i BiH), Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A.S. (Turska) i Joint Venture: Fernas & Ozgun Insaat (Turska).

Idemo dalje u retrospektivu. U novembru 2016. godine, čelništvo Autocesta je smatralo kako se radovi mogu početi baš krajem tog mjeseca. Nešto više od godinu dana ranije, u oktobru 2015., otvorene su prve ponude u okviru prvog tenderakojim bi se izabrali izvođači.

Da sve bude “zanimljivije”, čelništvo Autocesta je u martu 2015. godine tvrdilo kako će gradnja tog dijela važne autoceste u Hercegovini početi u mjesecu junu – četiri mjeseca prije otvaranja ponuda prvog tendera koji se, nažalost, provlačio još dvije godine.

Tender je bio podijeljen na dva dijela, impozantni most kod Počitelja dugačak gotovo jedan kilometar i ostatak dionice. I na njega je EIB imao zamjerke, a između ostalog i zbog favoriziranja kompanija kao što su Strabag i Euroasfalt koje nisu donijele najbolje ponude, a na štetu konzorcija Hering-Viadukt. Problemi su se simptomatično dešavali u vrijeme smjene rukovodstva preduzeća.

Važno je napomenuti kako je krajem 2015. godine sa kormila Autocesta sišao Ensar Karić, te da su tada na čelo preduzeća dolazili, redom: Jasmin Bučo (oktobar 2015. – mart 2016.), Đenan Salčin (mart 2016. – novembar 2016.) i do danas Adnan Terzić (novembar 2016.).

Sama Evropska investiciona banka je odobrila novac što problem oko gradnje dionice čini još gorčim – novac od 100 miliona eura je tu, još od 2015. i sve što bh. strana treba da učini jeste da po fer pravilima izabere izvođača.

Dionica Počitelj-Zvirovići duga je 11,75 km, a najznačajniji objekti su most Počitelj (945 m), petlja sa naplatnim mjestom i pristupnim prometnicama do regionalne ceste Buna-Domanovići i magistralne ceste M-17, tri vijadukta, tunel i otvorena trasa.

Predviđeni rok izgradnje bio bi 30 mjeseci.

 

Klix.ba