Kozarčanin Enes Kahrimanović već deset godina u Kozarcu uspješno vodi preduzeće “Austronet”, u kojem je, prije toga, radio u Austriji. Sve pozitivno u odnosu prema radniku u Austriji Enes je prenio ovdje, a njegovi radnici se, kao rijetko koji, mogu pohvaliti platom koja je veća od prosjeka, isplatom toplog obroka, prevoza i trinaestom platom. 

Dvije godine je isplaćivao i 14. platu, ali obzirom da sa republičkim organima nije postigao dogovor da se ta plata makar djelimično oslobodi poreza, više je ne isplaćuje.

Iza “Austroneta” decenija uspješnog poslovanja

Firma uspješno posluje deset godina i niže sjajne poslovne rezultate i nakon jedne decenije posao se deset puta uvećao. Sa prvobitno 5 zaposlenih firma sada ima 83 radnika, a u planu je početkom iduće godine da broj zaposlenih bude 100 radnika. Godine 2007. profit je iznosio 500.000 KM, a krajem ove prognoziraju profit od 7 miliona maraka. U planu je izgradnja novih hala i proširenje kapaciteta.

Direktor “Austroneta”, Enes Kahrimanović, povratnik u rodno mjesto ističe za AA da je, radeći od 1992. godine kao radnik u Austriji u matičnoj firmi “Austronet”, došao na ideju da, vidjevši da određeni poluproizvodi koji su se do tada nabavljali iz Češke, Mađarske, Poljske i drugih zemalja znatno koštaju vlasnike, Austrijancima ponudi otvaranje firme u Kozarcu istovremeno znajući da će se takvi proizvodi uspjeti proizvesti na našim prostorima kvalitetno, a dosta jeftinije. Austrijanci su nakon obilaska Kozarca ponudili Kahrimanoviću 2007. godine da otvori “Austronet”, ali uz uslov da on bude direktor.

“Imao sam i ja samo jedan uslov, a taj je bio da firma bude baš u Kozarcu, jer sam ja iz Kozarca i nisam ni razmišljao o otvaranju preduzeća u nekim većim gradovima”, kaže Kahrimanović, što je na kraju i realizovano.

Široka lepeza proizvoda

“Austronet” proizvodi zaštitne mreže za poljoprivredu, razne vrste ograda, a prošle godinu su izvezli 5 miliona kvadrata mreže u Holandiju, odnosno zaštitne mreže od golubova. Proizvode i mreže za građevinarstvo, reklame na zaštitnim mrežama, mreže za teniske terene, na svim evropskim terenima, pa i one na Roland Garosu.

Tu su i reklame za velike brendove poput Adidasa, Nike, za auto-kuće, opremali su koncertne bine na nastupu Robija Vilijamsa, Metalike, a bili su prisutni i na svjetskom prvenstvu u odbojci na pijesku, evropskom prvenstvu u fudbalu, otvaranju Olimpijade u Kini i brojnim drugim.

Osim toga, proizvode i sunčeva zaštitna jedra brenda Soliday, koja su konkurencija zaštitnim tendama uz brendove Sunnysail, te Easy Shade. Soliday je jedan od vodeća tri svjetska brenda, 96 odsto njihovih proizvoda ide za EU, dok 4 odsto se plasira u zemlje našeg okruženja odnosno Srbiju, Hrvatsku, Crnu Goru i Bosnu i Hercegovinu.

Od 1. januara slijedeće godine ulaze u grupu Amazon, najveći svjetski portal internet prodaje gdje će kupci moći naručiti direktno njihove mreže putem tog internet portala.

Zadovoljni radnici, kvalitetni proizvodi

Jedna od zaposlenih u “Austronetu”, Melina Mujkanović, kaže da je izuzetno zadovoljna radom u ovom preduzeću, a posebno odnosom poslodavca prema radnicima. Melina ističe da je tokom ljeta najviše posla, a ona je, kao i njene kolege, zadovoljna s platom.

“Da uslovi i plata nisu dobri, sigurno ne bismo radili ovdje, sve moje kolege su, kao i ja, veoma zadovoljni i srećni smo što radimo u ovakvoj firmi i ovako pozitivnom okruženju”, navodi Mujkanovićeva.

Izvor: Anadolu Agency