Kompanije iz metalskog sektora već nekoliko godina glavni su izvoznici iz BiH, a kvaliteta njihovih proizvoda dokazuju i ugovori sa renomiranim regionalnim i svjetskim brendovima. Jedan od primjera uspješnog poslovanja svakako je kompanija ATT iz Gornjeg Vakufa – Uskoplja. Ova firma proizvodi osovine za slovensko Gorenje, a surađuje i sa kompanijama poput Volkswagena i Mahlea, za koje izrađuje čahure. Uspjeh ove firme ipak će biti jasniji ako se krene od početka, iz male podrumske prostorije sa dvije zaposlene osobe.

Važna suradnja

Početak proizvodnje započeo je prije 30 godina sa manjim brojem radnika i u mnogo skromnijim uvjetima. Sadašnji direktor firme Adnan Telalović rekao je za Faktor kako je to poslovanje u svojstvu obrta razvijano do 2001. godine, kada je osnovana firma Telalović.

– Proizvodili smo okove, baglame za vrata, točkiće za klizne kapije i ostale strugane dijelove za domaće tržište. Za serijsku proizvodnju odlučili smo se kada je tržište bilo jako nestabilno i nesigurno – izjavio je Telalović.

U proboju na tržište, firmi Telalović od velike pomoći bila je suradnja sa firmom MANN+HUMMEL BA, sa kojom su nastavili suradnju do danas.

– U suradnji sa tom firmom Telalović d.o.o. stekao je veliko iskustvo i znanje. To je glavni razlog što smo se tokom 2010. godine odlučili da započnemo sa izvozom. Promijenili smo ime firme u ATT, sa osnovnom djelatnošću strojna obrada metala. Sada imamo 100 zaposlenih radnika i stalno povećavamo proizvodnju – dodao je Telalović.

Novi kapaciteti

Kvaliteta i dobro promišljena ulaganja omogućili su firmi ATT da sklopi ugovore sa nekim od regionalnih i evropskih brendova. Osim toga, firma aktivno ulaže i u infrastrukturu, proizvodnju, kapacitete i mjernu opremu.

– Ove godine smo završili s gradnjom novog proizvodnog objekta veličine 4.200 metara kvadratnih, a počeli smo i s gradnjom još jednog objekta veličine 2.200 metara kvadratnih – rekao nam je direktor firme.

Glavni proizvodi firme trenutno su osovine raznih tipova i namjene i čahure za automobilsku industriju. Osovine otkupljuje slovensko Gorenje, a, osim toga, firma izvozi i u Njemačku, Hrvatsku i Italiju.

Telalović ističe da su za uspjeh na tržištu najvažniji jasno definirani ciljevi i strategija.

– Sa ciljevima koje sebi odredite dolazite na određeno tržište. Radom i upornošću stječete povjerenje partnera – zaključio je direktor ove firme.

(A. Šečunović/Faktor.ba)

Odgovori